Vokalna grupa Perpetuum Jazzile najpopularniji je glazbeni sastav u Sloveniji, ali i svjetska senzacija YouTubea. Snimku Totove pjesme ‘Africa’ u njihovoj obradi vidjelo je više od 18 milijuna ljudi, a snimke svih pjesmi grupe više od 40 milijuna ljudi

Vokalni ansambl iz Slovenije koji sve zvukove proizvodi bez instrumenata, omiljen je zbog snažnih ritmova, bogatih harmonija, neusporedive kreativnosti i osobite mješavine popa, jazza, gospela, bluesa, brazilske bossa nove, disca i funka. Njihov moćni repertoar obuhvaća aranžmane pjesama Tota, Lady Gage, Michaela Jacksona, Earth, Wind & Fire, Billyja Joela, Abbe, Davida Bowiea, Georgea Bensona. Nakon dvije godine Perpetuum Jazzile vraća se u Zagreb, te će 14. ožujka održati koncert u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Za Nacional je intervju dao Tomaž Cör.

Nacional: Kada je i kako nastao Perpetuum Jazzile? Otkud ideja i koji je bio cilj?

Perpetuum Jazzile je nastao prije 33 godine i u početku se zvao Gaudeamus. Grupa pjevača se udružila, sa željom da pjeva nešto drugačije, nešto novo, nešto neklasično. A prije 15 godina promijenili smo ime u Perpetuum Jazzile. U grupi nas je oko 50 pjevača i najveći izazov nam je držati tempo. Znači, da se nove pjesme nauče što prije i da ih što prije počnemo izvoditi na pozornici.

Dusko Jaramaz/PIXSELL
Dusko Jaramaz/PIXSELL

Nacional: Koliko je teže ili lakše pjevati a capellu, uz zvukove koje sami proizvodite?

Nama to uopće više nije teško, jer se potpuno navikneš na zvukove. Mi smo jednostavno glasovima zamijenili instrumente i iz zbora je nastao ‘vokalni orkestar’. Tako zovemo sami sebe. To je termin koji nas najbolje opisuje, jer sve zvukove proizvodimo mi, svojim glasom. A capella pjevanje je cool jer moraš naučiti raditi sve druge glasove i zvukove te u njima zvučati ekvivalentno. To nam je odličan izazov.

Nacional: Kako birate repertoar? Jer sigurno ne slušate svi istu vrstu glazbe, kako nađete tu neku ravnotežu?

Kod izbora pjesama tendiramo demokraciji. To znači da svi pjevači imaju mogućnost slati svoje prijedloge i na kraju iz nekih finalista svi kao grupa izglasujemo pobjednika. Na taj način pjevači pjesmu puno više vole pjevati jer su ju odabrali sami. A ponekad kad slijedimo neke strategije ili dobijemo želju od kakvog jakog klijenta, pjesmu izabere manja grupa ljudi u zboru, primjerice izvršni odbor zajedno s umjetničkim vodstvom grupe. Naravno da kod tog izbora pazimo na to da je pjesma kompatibilna s grupom i da je u okviru našeg ukusa.

Nacional: Tko vam radi aranžmane? Na što pazite prilikom aranžiranja pjesama?

Aranžmane nam radi puno ljudi, njih desetak. Preko našeg prošlog umjetničkog ravnatelja Pedra Karssona iz Švedske došli smo u kontakt s najboljim aranžerima a capella u svijetu. Skandinavci su najbolji u tome i za sada su svi a najvećim veseljem napisali aranžman za nas. A osim tih genijalaca imamo još dva genijalca u kući. To su naši privremeni umjetnički ravnatelji Andraž Slakan i Samo Volk. Obojica su pjevači i aranžeri. Njih dvojica točno znaju kako napisati aranžman, tako da nam pristaju kao najbolja odjeća.

Nacional: Koje su vam poruke važne kad pjevate? Kako prenosite emociju?

Perpetuum Jazzile je tako uspješan prije svega zato jer u prvoj redu svi sve respektiramo. Kad imaš toliko vježbanja i toliko koncerata jednostavno se moraš odlučiti, hoćeš li ove ljude zavoljeti ili ćeš otići drugim putem. Kod nas se dogodio prvi scenarij, svi smo jedna velika obitelj koja zajedno radi glazbu. A osim onoga što se događa na pozornici, 90 posto svega se dogodi u backstageu. Tamo se sam od sebe odvija onaj pravi team-building. Mi se puno družimo, smijemo i plačemo zajedno. Kad se vozimo u autobusu ili avionu, kad imamo zabave, idemo na vjenčanje naših pjevačica ili pjevača, kad idu manje grupe u kino ili zajedno na more… sve to nas povezuje i čini vrlo snažnima. Perpetuum Jazzile je jedna velika grupa emocionalno jako inteligentnih ljudi, napokon 14-godišnja karijera to može potvrditi. I sve te emocije koje imamo, onda udružimo u pjesmu. I to je ona ‘vokalna ekstaza’ koju dijelimo na pozornici s publikom. Ljudi jednostavno osjećaju, da pjevamo iz srca. I to je ta tajna uspjeha PJ-a.

Dusko Jaramaz/PIXSELL
Dusko Jaramaz/PIXSELL

Nacional: Kako biste ocijenili zborsku glazbu danas? Koliko se promijenila od vremena kad su postojali zapravo samo gospel zborovoi, zborovi koji pjevaju duhovnu glazbu?

U zadnjih deset godina zborsko pjevanje se jako promijenilo. Sada vrijedi ‘sve je dozvoljeno’. I tako se formiraju različite vokalne grupe, manje i veće, koje rade stvarno fenomenalno glazbu. A i klasični zborovi se dižu u nivou. Ako je nekad bilo pjevanje u zboru dosadno, sada je postalo cool. Sve više muškaraca počinju pjevati, šta je jako dobro, jer u prošlosti su jako nedostajali mjovitim zborovima. Ali najbolje od svega je kad na naše koncerte dolaze svi ti super zborovi, da nas vide uživo, jer nas smatraju svojim idolima. Ne mogu vam riječima opisati koliko nam to znači. Kad na kraju koncerta u lobiju vidiš sve te nasmijane obraze, koji se žele sa tobom fotografirati i dobiti potpis na CD. I onda ponekad čak i zajedno zapjevamo.

Nacional: Kako na vaše nastupe reagira publika?

Svugdje po svijetu nas publika oduševi. Svaki narod ima neki svoj način, da nam iskaže da voli našu glazbu. Neki narodi su toliko temperamentni, da ustanu već kod balada i plešu, a drugi ustanu na kraju, kada pjevamo samo brze pjesme i jednostavno moraju zaplesati s nama. Na sreću nam se još nikad nije dogodilo da neku publiku ne bismo mogli oduševiti. I kad publika skoči iz sjedala, vrišti i pleše tada znamo, da smo napravili sve dobro i u tom trenutku smo mi najsretniji zbor na svijetu.

Nacional: Na što ste najponosniji?

Na grupu. Da nakon svih privatnih obaveza svi mi pjevači skupimo moć i entuzijazam, da zajedno možemo stvarati glazbu i njome dotaknuti i oduševljati ljude širom svijeta.

Komentiraj

FOTO:Dusko Jaramaz/PIXSELL
PODIJELI
- rođena u Zagrebu 1978. godine - mr.sc. međunarodnih odnosa - diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu - novinarstvom se bavi od 1999. godine - dosad je radila u Jutarnjem listu, lifestyle magazinu Story, političkome magazinu Aktual - u Nacionalu je pomoćnica glavnog urednika i piše teme iz kulture