Kazališni, filmski i televizijski glumac nedavno je postao član ansambla HNK u Zagrebu, a govori o čovjeku kao proizvodu politike i države, recikliranju u umjetnosti i prvoj opsesiji – slikarstvu

Mislav Čavajda, istaknuti hrvatski kazališni, filmski i televizijski glumac mlađe generacije, nedavno je postao članom ansambla Drame zagrebačkog HNK, gdje će 30. rujna premijerno nastupiti u glavnoj ulozi licemjera i lašca Tartuffea u slavnoj istoimenoj Molièreovoj komediji iz 17. stoljeća. Ta komedija s elementima društvene satire izazvala je burne reakcije još na praizvedbi 1664. te je dva puta bila zabranjivana.

Do sada je interpretirao brojne zahtjevne uloge iz klasičnog i suvremenog dramskog repertoara, poput Leonea u „Gospodi Glembajevima“ (HNK Rijeka), kralja Edipa u „Edipu“ na Dubrovačkim ljetnim igrama, likove Orsata / Luja / Marka Tudizija u „Dubrovačkoj trilogiji“ na Dubrovačkim ljetnim igrama, lik Othella na Splitskom ljetu, ali i lik Jaga iz istoimena komada „Othello“ za HNK u Rijeci, lik Bakhe u istoimenoj predstavi na Splitskom ljetu, ulogu Marka u „Tri zime“ (HNK Zagreb) te ulogu Jeana u „Gospođici Juliji“. U razgovoru za Nacional Mislav Čavajda pojasnio je zašto smatra da je ta komedija i danas iznimno aktualan i „vrući“ komad, kako je surađivao sa slovenskim redateljem predstave Eduardom Milerom, kako si pomaže vanjskim uzorima iz društva za oblikovanje uloga te zašto smatra da stalni angažman u jednom kazalištu može za glumca značiti novo razdoblje kreativnog sazrijevanja, a nimalo uljuljkavanje u sigurnost.

NACIONAL: Je li vam to u karijeri prva takva uloga, da u poznatoj komediji glumite vrlo kompleksnu ulogu varalice?

To mi je jedna od rijetkih takvih uloga, i još u komičnom komadu, sigurno. Nisam imao do sada priliku iskušati se u takvom obliku glumačkog izričaja, tim više što je uloga zaista vrlo kompleksna i u njoj ima mnogo lica. Za tu ulogu mogu iskoristiti nešto što sam do sada već radio, ali morao sam tomu pristupiti i iz nekog drugog ugla. Ona je kompleksna utoliko – barem meni – što mnogo značajki te uloge ne posjedujem u svojem karakteru. Bio mi je izazov posegnuti u te neke mračne zakutke, koje možda ipak svi imamo negdje u sebi, i malo dublje prokopati po njima te iz toga iznijeti ulogu Tartuffea. Moram priznati da je gušt, da mi je ovaj angažman bio veliki izazov i kako sada stvari stoje s probama, mislim da smo na jako dobrom putu da napravimo jako zanimljivu predstavu…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj

FOTO:Saša Zinaja
PODIJELI
Iva Körbler (Zagreb, 1973), povjesničarka umjetnosti, nezavisna kustosica i urednica Diplomirala povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Osnovnu i srednju muzičku školu „Elly Bašić“ pohađala i završila u Zagrebu. Od 1995. objavljuje tekstove, kritike, intervjue i eseje o modernoj i suvremenoj umjetnosti i arhitekturi u stručnim časopisima i novinama. Od 2001.-2009. urednica za likovnu umjetnost i arhitekturu u časopisu „Vijenac“. Bila je pomoćna suradnica za likovnu umjetnost, arhitekturu i glazbu na „Hrvatskom enciklopedijskom rječniku“ (Novi liber, 2002). Suradnica je Nacionala od 2003.-2007. te od prosinca 2014.