Od 25. do 27. srpnja održat će se 20. Motovun film festival. Izvršni direktor Festivala otkriva kako su se smjene vlasti odražavale na MFF, govori o odnosu festivala s Ministarstvom kulture i HAVC-om te najavljuje ovogodišnji provokativni festivalski žiri

Od 25. do 29. srpnja na Brdu filmova održat će se 20. Motovun Film Festival. Ove godine prikazat će se 18 filmskih naslova, od kojih se 12 bori u konkurenciji za glavnu nagradu, Propeler Motovuna. U rubrici “O festivalu” s internetske stranice organizatori su objasnili kako vide svoj festival: “Posvećeni smo filmovima nastalima u malim kinematografijama i nezavisnim produkcijama, filmovima koji su se nametnuli inovativnošću, idejom i snagom svojih priča. Filmovima koji se u neravnopravnim tržišnim utakmicama sve teže probijaju do kino-dvorana i običnih gledatelja. U svemu – osim u ambicijama i kvaliteti – Motovun želi biti mali festival. Ne želimo rasti, ne želimo prestizati i preticati. Mi želimo biti odmor za dušu umornih filmskih jahača, mjesto gdje se njihovi filmovi prikazuju na prelijepom mjestu, pred blagonaklonom publikom, pod nebom toplih ljetnih noći.” S tom idejom festival je osnovan 1999., a takva koncepcija održala se do danas. Za one koji žele pet dana gledati filmove na otvorenom i zatvorenom, u malim i najmanjim dvoranama, kao i za one koji se žele družiti na motovunskim trgovima, terasama ili po skrivenim kutovima, voze festivalski autobusi za Motovun 24. i 25. srpnja, povratak je 30. srpnja, a smještaj u festivalskom kampu je besplatan. Festival je ove godine pokrenuo Indiegogo kampanju “Majica za rođendan” da bi uz pomoć donacija majica obukao svoje volontere kojih je svake godine stotinjak, iako je interes deseterostruko veći. U tjednu pred otvaranje festivala, za Nacional je razgovarao Igor Mirković, dugogodišnji izvršni direktor i jedan od osnivača.

Mirković je režiser i scenarist nekoliko filmova i TV serija, od kojih su najpoznatiji “Sretno dijete”, “Noćni brodovi”, “Crno bijeli svijet” i dokumentarac “Hrvatska 2000. – tko želi biti predsjednik” koji je režirao s Rajkom Grlićem. Dok ne radi za festival, predaje na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu.

NACIONAL: Od 1999., kada je festival osnovan, promijenio se niz vlada, ministara i političkih opcija. Kako se to odrazilo na Motovun?

Okolnosti se stalno mijenjaju, ali s koncepcija festivala je ostala ista. Rođeni smo zadnjih mjeseci Tuđmanove vlasti kao neka vrsta politički suspektnog projekta, pokrenuli smo festival s nekoliko kuna pa smo od malog off-festivala preko noći postali hit sezone. Grad je u sljedećim godinama eksplodirao, publika nas je doslovce gušila, onda je nastupilo malo smirenje, da bismo dostigli jednu razinu koja je po meni idealna. Svojedobno je novinar francuskog L’Equipea opisao da festival izgleda “kao da je zadnji dan škole”…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj