Izvršni direktor Norveškog instituta za novinarstvo govori o radionicama na kojima uči novinare kako se boriti protiv korporacija i politike koje ugrožavaju slobodu medija te otkriva da je u Norveškoj uplitanje vlasnika u politiku medija nezamislivo

Početkom prošlog tjedna održana je inauguracijska konferencija u povodu osnivanja Centra za razvoj medija, zajedničkog projekta Hrvatskog novinarskog društva i Norveškog instituta za novinarstvo, ostvarenog u okviru programa Fonda za bilateralnu suradnju EEA i Norway grants. EEA je kratica za European Economic Area, europsko ekonomsko područje koje se sastoji od 31 države – (još uvijek) 28 članica EU-a, plus Norveška, Island i Lihtenštajn, a uključuje suradnju na planu istraživanja, razvoja, socijalnih politika, zaštite potrošača, turizma i kulture. Budući da je norveška veleposlanica u Republici Hrvatskoj Astrid Versto i sama bila dugogodišnja poznata televizijska novinarka, ideja o osnivanju Centra za razvoj medija u Hrvatskoj, koju je inicirao hrvatski veleposlanik u Oslu Hrvoje Marušić, naišla je na plodno tlo. U povodu osnivanja tog centra, Nacional je razgovarao s Eivindom Lidom, izvršnim direktorom Norveškog instituta za novinarstvo, koji kao neovisna institucija djeluje već 40 godina.

NACIONAL: Norveška, kao i ostale skandinavske zemlje, poznata je po visokim standardima slobode medija i profesionalizma. Ove godine Norveška je treća u svijetu po slobodi medija. Je li moguće nešto od tog iskustva i tradicije prenijeti u ostale zemlje?

Teško je govoriti o mogućnosti nametanja viših standarda nekim drugim zemljama, budući da mislim kako novinarstvo mora izrasti i biti shvaćeno u svom vlastitom kontekstu. Naravno, postoje dijelovi svijeta u kojima je mnogo teže biti novinar nego kod nas. Pogledajte Rusiju ili čak Tursku. U nekima od tih zemalja mediji se još uvijek koriste kao oružje, opasno oružje. To su različite tradicije. No, u svakom slučaju, mi ćemo kroz radionice prenijeti naša iskustva hrvatskim novinarima, a jednim dijelom pokušat ćemo ih naučiti i kako se pišu projekti kojima se može povući novac iz različitih fondova. To je izazov i za sam Centar za razvoj medija, koji će se također morati pobrinuti za svoje fondove.

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj