IAKO CYBER SEX, NAJNOVIJI SVJETSKI TREND, u Hrvatsku još uvijek nije stigao, Željko Vrhovski, najpoznatija osoba na hrvatskoj sex shop sceni, otkriva omiljene seksualne igračke Hrvatica i Hrvata i zašto smatra da se u Hrvatskoj dogodio generacijski pomak u korištenju seksualnih pomagala.

Željko Vrhovski vjerojatno je najpoznatija osoba na zagrebačkoj sex shop sceni. Iako diplomirani informatičar po struci, sa sigurnim poslom u jednoj velikoj firmi, ljubavlju prema erotici i svijetu sex shopova i striptiza zarazio se još u studentskim danima na putovanjima Europom, od Danske i Francuske do Švedske. Dolaskom liberalnijih zakona za malo privatno poduzetništvo, početkom devedesetih godina u Zagrebu otvorio je sex shop Pigalle, gotovo kultno mjesto koje pohode sve generacije, ljudi najrazličitijih seksualnih orijentacija i ukusa. I dok su mnogi drugi zagrebački sex shopovi propali i zatvorili se, tajna Pigalleove dugovječnosti vjerojatno se ne krije samo u raznovrsnoj ponudi, već i u karizmi vlasnika koji je poznat po nesvakidašnjem pristupu svojim klijentima. Posljednjih godina, pa tako i ovog ljeta, među tim klijentima su i brojni strani turisti koji posjećuju hrvatsku metropolu.

Željko Vrhovski stalno prati trendove na europskom i svjetskom tržištu sex pomagala i igračaka te uvijek ima ideje i preporuke onoga što je posebno zanimljivo ili aktualno. “U proteklih 25 godina mnogo toga se mijenjalo. Novost u svijetu je cyber sex, koji do nas još nije došao. Što je kod nas aktualno? Za žene pametni vibratori s mnoštvom programa i daljinskim upravljanjem – We Vibe 4+ s opcijom upravljanja putem pametnih telefona, vibrator s grijanjem i vibrator s kamerom za seks-selfie, a za muškarce Real Doll – prava lutka za po doma. Sve radi, a ne zafrkava”, navodi Vrhovski.

VLASNIK PIGALLEA SVJESTAN JE DA SE U POSLJEDNJIH NEKOLIKO GODINA i u Hrvatskoj dogodio značajan generacijski pomak u korištenju seks-asesoara. Mlada generacija na ponudu sex shopova gleda kao na prirodnu i duhovitu nadopunu svojeg intimnog života, a ne kao na nešto što koriste stariji čudaci ili pervertiti. “Koncept Pigallea u početku je bio zavući se u intimu haustora u zgradi – kao, idem susjedu na kavu – no danas ekipa ulazi bez ograničenja i čudi se kako nas je teško naći. Sve slobodnije su žene i djevojke; traže svašta, od artikala za momačko-djevojačke večeri pa do konkretnih zahtjeva ‘molim vibrator, za sebe’, nema više skrivanja”, kaže Vrhovski.

  • ‘AKTUALNI SU VIBRATORI s opcijom upravljanja na daljinski i putem pametnih telefona te s kamerom za seks-selfie, a za muškarce Real Doll, prava lutka za po doma’

Zagreb je već nekoliko sezona ljeti pun stranih turista, no Željko Vrhovski tvrdi da metropola još uvijek nije postala istinska turistička meka u seksualnom kontekstu, iako nam turisti dolaze i upravo radi zgodnih Hrvata i Hrvatica. “Znam da u posljednje vrijeme dolaze najviše zbog prelijepe Playboyeve zečice Ene Friedrich, koja je moja desna ruka i s kojom u Pigalleu radim ponudu ženskog seksi rublja Ena Erotic Fashion. Osjeti se najezda ljudi s raznih kontinenata, često zalaze poslovni ljudi tražeći informacije o noćnom životu grada, a ja se pitam – kojem noćnom životu?! Na obali, u Istri, na Zrću i sličnim destinacijama, navala je u punom jeku, dok Zagreb na taj izazov još uvijek ne uspijeva odgovoriti punim plućima. Nekoliko malih noćnih klubova ni izdaleka nije dovoljno, nemamo Peep Show, nemamo gej klubove i kad nešto pokrenemo, ubrzo se ugasi, nekako nam ne ide…”, komentira Vrhovski situaciju u kojoj je metropola tako podbacila.

“Domaće djevojke ne žele raditi kao striptizete ili zabavljačice u klubovima jer je to jako loše plaćen posao i često nije na razini Zapada. Ispada da nemamo dovoljno lijepih djevojaka, ali kao što znate, to nije istina. One radije odlaze u Sloveniju ili si nađu nekog dobrog sponzora pa tako riješe svoje brige, nisu tako eksponirane i bolje su zaštićene. A ne možemo uvoziti Ukrajinke i djevojke iz nekih drugih zemalja, jer to otvara brojna druga pitanja. Zapravo, mislim da metropola nikada neće postati meka noćnog života jer smo premala zemlja”, pojašnjava Vrhovski.

Tvrdi da ipak postoji razlika u tome što Zagrepčani i Zagrepčanke traže i kupuju ljeti, kad se ide na godišnje odmore i kada se više traži lubrikant Aqua glide, i zimi, kada se najbolje prodaju London prezervativi, popularni Londoneri, najjeftiniji u gradu, po tri kune. “Vjerujem za ubijanje zimske dosade seksom, što drugo!”, pojašnjava kroz smijeh vlasnik Pigallea. Seks je unatoč utjecaju vjeronauka u školama i Crkvi, sve manje tabu u hrvatskom društvu, posebice među današnjom srednjom generacijom urbanih žena, čemu su velikim dijelom pridonijele i serije poput “Seksa i grada”. Ipak, Vrhovski i o tome ima svoju zanimljivu teoriju.

“Još uvijek mislim da je seksu u Hrvata najviše pridonijela Severina. Ja još nisam bio stigao pogledati njezin ‘uradak’, a bakice u kvartovskom dućanu već su naveliko o njemu raspravljale. Naravno da su i serije i svemogući internet pridonijeli hrvatskoj seksualnosti, no mislim da su Hrvatice iz ove naše svakodnevice jednostavno ‘pronašle izlaz’ na najprirodniji mogući način”, smatra Vrhovski.

Pigalle je u svojoj ponudi uvijek bio naklonjen i gej populaciji, a tek s današnjim odmakom primjećuje se da je Vrhovski, u jednom drugom kontekstu, potiho provodio malu revoluciju daleko prije gej parade, pokušavajući homoseksualnim klijentima učiniti život na ovim prostorima manje teškim.

“Od početka smo izlazili u susret gej populaciji i pojačali smo asortiman za njih. U postulatu Pigallea je ljudska seksualnost u svim ljudskim varijantama, od seksualnog čina pa do seksualnog izražavanja na razne načine. Organizirali smo i erotske izložbe, primjerice, Gordana Kosa, izdavali erotske likovne mape (Franz Von Bayros), a izdanje romana “Chico” u prijevodu Borivoja Radakovića svojevremeno je razbuktavalo maštu naših mladića! U suradnji s gospođom Mariam Abdelghani i gospodinom Ivanom Balićem-Cobrom, Pigalle je postavom erotskih izložbi sudjelovao i u vrsarskom festivalu ljubavi i erotike Casanovafestu”, pojašnjava Vrhovski te ističe da danas nailazi na puno manje predrasuda.

“Sve manje je predrasuda, sve više me sloboda iznenađuje, konkretne ponude, zahtjevi… Taman kad mislim da sam sve vidio, lik mi uleti i usred dućana izvadi ‘onu stvar’ i maše s njom ničim izazvan. Drugi primjer: djevojka, zgodna, ženio bi je čovjek. Na pitanje iz šale ‘mogu li probati’, ona ni pet ni šest, suknja gore, klik, ostao sam i bez teksta i bez daha. I ode bez pozdrava, bez broja mobitela!”, prepričava Vrhovski svoje neobične doživljaje.

SMATRA DA U HRVATSKOM DRUŠTVU PO PITANJU SEKSUALNOSTI više nemamo što mijenjati osim našeg poznatog dvostrukog morala koji se sreće na svakom koraku. “Samo dvostruki moral, ništa više. Farizeji su za nas mala djeca u pijesku. Mi bismo svi sve j….. a da nam ne uđe”, pomalo rezignirano navodi Vrhovski, koji je uvijek promovirao i edukativno-terapeutsku svrhu svog posla. I danas, nakon svih ovih godina, smatra da su Hrvati konačno shvatili da sex shopovi vrlo često mogu bolje odraditi psihoseksualni tretman od svih mogućih bračnih savjetnika ili psihoterapeuta, jer u obraćanju klijentima, on je često iskreniji i manje uvijen od ostalih vrsta profesionalne pomoći.

“Naravno, seksualnost je naš neizostavni zdravstveni čimbenik. Apstinencijom ugrožavamo vlastito zdravlje bilo u psihičkom, bilo u fizičkom smislu. Evo novih primjera: dolazi dama tjedan dana nakon što je kupila vibrator i zahvaljuje se riječima koje ne mogu ponoviti i izgovoriti, slijepa osoba u pratnji pomno odabire svoju ‘igračku’ milujući je vrhovima prstiju – neopisivo! Pa otac sa sinom u invalidskim kolicima, starija gospoda u potrazi za masažerom za prostatu… Najupečatljiviji dojam na mene je ostavio jedan invalid Domovinskog rata koji je kupio umjetnu vibro-vaginu. Zove on nakon nekoliko dana, zahvaljuje se: ‘Ej, frende, riješio si mi životni problem, imam ti spazme mokraćnih kanala, stavim svoju p…., uključim i… uriniram buraz k’o veliki!’ Što reći na to?!”, tumači Vrhovski.

  • ‘SVE MANJE JE PREDRASUDA, a taman kad pomislim da sam sve vidio, uleti mi netko i ostavi me bez teksta. Sex shopovi bolji su od svih mogućih bračnih savjetnika’

Iako je zapazio da se u ponudi prezervativa po hrvatskim drogerijama, trgovačkim centrima i benzinskim crpkama, gotovo ne može pronaći XXL model kondoma, samo “regular size”, Vrhovski tvrdi da to nije pouzdan znak da kao nacija imamo problema s centimetrima na tom osjetljivom području.

ISTIČE DA JE OPTIMISTIČAN PREMA TENDENCIJAMA da poznati svjetski umjetnici i dizajneri daju svoj doprinos igračkama za odrasle.

“Istina, tetoviranje je uzelo maha… ‘ko voli, nek’ izvoli. Evo, i naš glavni hrvatski striper Marco Fabrizio izgleda kao dobro umjetničko djelo, ne znam vrište li cure više na njegove bicepse ili na silne tetovaže kojima je iscrtan. U svakom slučaju, vrište! U porno industriji svakodnevno se traže inovacije i to tržište zahtijeva stalne napore da opstane. Igračke su sve sofisticiranije, a najveća umjetnička imena današnjice sudjeluju u dizajnu; primjerice, slikar Keith Haring oslikava Tenga Egg, a dizajnerska zvijezda Karim Rashid dizajnirao je Dildo i tome nema kraja. Haringovo jaje već imamo u dućanu, a na jesen nam dolazi Karim Dildo. Nema danas granice između igračaka za odrasle i umjetničkog dizajna ili umjetnosti, prošla su vremena kad je to bio kič”, smatra Vrhovski.

Ističe da više ne putuje na europske i svjetske sajmove erotike i porno industrije tako često kao prije, jer je jednim dijelom sve to danas dostupno preko weba i TV kanala, ali i zato što je prošla zlatna era velikih porno-zvijezda koje su dolazile prezentirati svoje kompanije i filmove na takva mjesta.

“Nema više etabliranih porno zvijezda poput Terese Orlowski, Ciccioline, Dolly Buster, Sare Young, Carol Lynn… Sve danas saznamo preko weba, a navala je sa svih strana, svi nude. Javi mi se lik iz susjedne dežele: mi imamo ovo, mi imamo ono, naj ovo, naj ono… A ja mu odgovaram da i Pigalle ima sve to isto, i tako već 25 godina. Nije se više javljao!”, pojašnjava Vrhovski, koji s brendom Pigalle ima neke zanimljive planove u skoroj budućnosti.

“Planova puna glava, no za svaki su potrebni realni planovi i realna sredstva. Tržište su zaskočili mnogi web-shopovi pa je teško držati ritam. Proširenje ponude je glavni zadatak, iako ionako imamo najraznovrsniji program. Kupci često nazovu pa s čuđenjem pitaju imamo li mi to stvarno u dućanu u Gajevoj. Plan je da ponovo pokrenemo izdavaštvo i seksi telefone te pojačamo muško-ženski striptiz u suradnji sa stranim agencijama”, optimistično je zaključio Vrhovski.

Komentiraj