01. ZARKOFF ‘PIONEERS’ (EP – ENDLESS ILLUSION): Mračno, zavodljivo i plesno

Saša Rajković Zarkoff objavio je u prosincu prošle godine čak dva izdanja, a ovih dana izlazi i treće. EP ‘’Pioneers’’ objavljen je za češku etiketu Endless Illusion, drugi EP ‘’Gooiland Elektro’’ sa zagrebačkim kolegom Ikonalom, a uskoro će i treći u suradnji sa stranim glazbenicima za njemačku etiketu Return To Disorder. EP ‘’Pioneers’’ sadržava četiri skladbe u Zarkoffovu prepoznatljivu stilu. Uzmemo li u obzir to da je njegov posljednji LP ‘’Sweet Obsolete’’ za Unknown Pleasure Records znatno bliži retro zvuku elektro popa i synth popa 80-ih s električnim gitarama, ali i vokalima, ‘’Pioneers’’ je puno ‘’suvremeniji’’ zvukom i na momente blizak technu, uz neizbježnu retro notu synth popa. Zarkoff je respektabilno ime svjetske elektro scene u elektronskom retro zvuku, a ovaj EP potvrđuje njegovu kvalitetu. Mračno, zavodljivo, plesno, pomalo dosadnjikavo, ali kvalitetno.

02. TROBECOVE KRUŠNE PEĆI ‘ETHER’ (DIRTY OLD LABEL): Veterani avangardnog noise rocka ponovo jašu

Grupa Trobecove krušne peći postoji od 1981., ali u svih tih 36 godina nikada nije bila dovoljno priznata i nagrađena. Novi album, nažalost, nije studijski, nego zapis njihova koncerta održanog 30. siječnja 2015. u splitskom klubu Kocka. Nažalost, jer sudeći po ovom zapisu, te pjesme zaslužuju vrhunsku studijsku produkciju. TKP izuzetno je dobra rock grupa čiji noise zvuk datira iz ranih 80-ih, a nove pjesme zvuče provokativnije od većine aktualnih grupa. Gitaristički rifovi ‘’paraju’’ specifične stihove TKP-a, ritam sekcija poput podmazanog stroja ‘’melje’’ sve pred sobom, a Damir Prica na saksofonu prikladno ‘’boji’’ pjesme. Iznimno dobar koncert koji je pokazao da je riječ o odlično uvježbanim glazbenicima kojima samo treba pružiti priliku. Nažalost, tih prilika od 1981. do danas nije bilo dovoljno. Onome tko se još nije susreo s ovom jedinstvenom hrvatskom rock grupom, ovaj koncert dobar je dokaz da mu je prethodilo dugih i iznimno kreativnih 36 godina. Doživite ih uživo prije nego što im posthumno podignemo spomenik.

03. SLOW MOTION SUICIDE ‘SLOW MOTION SUICIDE’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Odličan novi hrvatski rock bend

Članovi ove hrvatske rock grupe su pjevač Nikša Lovrinić, gitarist Marko Kostić, basistica Ana Kovač i bubnjar Igor Kruc. Album prvijenac miksao je Igor Rogović u San Franciscu, dok je mastering radila Emily Lazar u New Yorku, čija reputacija je rasla tijekom rada s Davidom Bowiejem, Foo Fightersima, Vampire Weekendom… Sve je nadgledao pjevač i autor pjesama Nikša Lovrinić koji je neko vrijeme živio u San Franciscu. Sve to očito je utjecalo i na zvuk grupe koji podsjeća na odličan novi američki bend sa zapadne obale koji vuče korijene iz 90-ih, iz grungea i američke rock scene. Drugim riječima, nova hrvatska rock grupa Slow Motion Suicide zvuči kao nova američka rock atrakcija. Izdvojen iz mase drugih grupa sjajnim vokalom Nikše Lovrinića i odličnim pjesmama koje lako ulaze u uho, SMS nudi gotovo zaboravljenu formulu klasičnih rock pjesama naglašenih vrlo pjevnim melodijama i čvrstom svirkom. Pjesme su na engleskom i da je kojim slučajem SMS bend porijeklom iz San Francisca, njihov debi bio bi promoviran od jedne do druge obale SAD-a uz pohvale kritičara. Dobili smo odličnu novu hrvatsku rock grupu o čijim ćemo uspjesima izvan granica Hrvatske više slušati nego njihovu glazbu u hrvatskom eteru. Album sadržava i nekoliko pjesama koje već na prvo slušanje zvuče kao hitovi (‘’Revolution’’, ‘’Make Believe’’, ‘’Fool On The Inside’’, ‘’November’’, ‘’Castaway’’…)