GLAZBENE RECENZIJE Trees of Maine, Denis Katanec, ‘Za tebe – a Tribute to Kud Idijoti’

01. TREES OF MAINE ‘FALSE DAWNS’ (OSA MEDIA): Istra United vs. hrvatska realnost

Valdet Luboteni je kreativan i plodan autor iz Istre koji s grupom The Orange Strips već godinama pokušava doći do izražaja u Hrvatskoj. Izvan granica države već je primijećen, ali ne i kod kuće od mainstream medija. Hrvatski glazbeni kritičari dali su pozitivne ocijene dosadašnjim albumima grupe The Orange Strips, ali se njihove pjesme nisu emitirale u domaćem eteru. Jedan od razloga su i pjesme na engleskom, specifičan Valdetov glas i jedan vrlo pitak pop, drugačiji od hrvatske zabavne glazbe i bliži britanskoj pop rock školi.

On je tako odlučio nastaviti samostalni projekt Trees Of Maine i u pomoć pozvao još jednog kreativnog istarskog umjetnika Dina Santelezu (Pridjevi) koji je pomogao elektronikom i aranžmanima, iako je Valdet sve pjesme napisao, skladao, otpjevao i odsvirao. Rezultat je nešto nježnija verzija The Orange Stripsa koja se neće zavrtjeti u domaćem eteru, ali će zasigurno razveseliti mnoge obožavatelje sanjivog popa i melankoličnih pjesma. Valdet Luboteni itekako prati svjetske glazbene trendove. Malo više odlučnosti i pokoji pamtljiviji refren dobro bi došao uz ove vrlo lijepe pjesme.

02. DENIS KATANEC ‘KLINIKA DK – NIKTA ZORJA’ (VLASTITO IZDANJE): Opjevana bol kreativnog autora

Nakon više od deset albuma objavljenih kao vlastito izdanje i statusa zanimljivog i osebujnog kantautora koji svakim novim iznenadi publiku, Denis Katanec nedavno je predstavio novo izdanje koje je možda i vrhunac njegova dosadašnjeg djelovanja. Šest pjesama koje obiluju melankolijom, tugom i neskrivenim emotivnim bolima. Na momente čak i uvrnuto. Iako ne zvuči privlačno, Katanec je u pjesmama sjajno izbacio svoju bol, nudeći mračnu i tešku atmosferu, obojenu plačljivim glasom i nevjerojatnom snagom mračnih emocija. Zavodljiva bol, zvuk klarineta i violončela, ženskih vokala te raznih zvukova iz pozadine pokazuje da je Katanec kreativan i maštovit autor koji dobro zna što radi i kako se slažu aranžmani. Na momente odbojno i čudno, ali istovremeno vrlo moćno, ma koliko mračno zvučalo. Riječ je o vrlo važnom diskografskom ostvarenju na koje svakako treba obratiti pažnju, kao uostalom i na Kataneca i njegov dosadašnji rad.

03. ‘ZA TEBE – A TRIBUTE TO KUD IDIJOTI’ (NOCTURNE MEDIA): Veliko pankersko srce

Nenad Milić, frontman istarske punk rock grupe Tito’s bojs, u čast preminulom pjevaču KUD Idijota Branku Črncu Tusti realizirao je kompilaciju bendova koji su obradili pjesme te grupe. Nije riječ o uobičajenoj kompilaciji na kojoj se našlo desetak lokalnih grupa kako bi opjevali KUD Idijote, nego 25 izvođača iz područja cijele bivše Jugoslavije koji su obradama odali počast preminulom punk borcu, velikom čovjeku i pjevaču kojega su posebno cijenili te grupi bez koje polovica tih bendova ne bi ni postojala. Stoga treba spomenuti svih 25 koji su se našli na ovoj izvanserijskoj kompilaciji: Lačni Franc, Hladno pivo, Dubioza kolektiv, Rambo Amadeus, Psihomodo Pop, S.A.R.S., Messerschmitt, Novembar, Fakofbolan, Horkestar, Atheist Rap, Goblini, Tito’s bojs, Superhiks, Gužva u 16-ercu, No Limits, Six Pack, Antitiodor, Grupa tvog života, Smut, Red Union, Veterinari te Puhački orkestar grada Pule. Među obradama ima zaista sjajnih izvedbi, ali i manje dobrih. Bilo bi zanimljivo čuti pjesme KUD Idijota u obradama i izvedbama izvođača kojima punk rock nije glazbeni žanr. Možda na sljedećoj kompilaciji Tusti u čast. Prihod od prodaje ove kompilacije bit će uplaćen u humanitarne svrhe, za pomoć djeci oboljeloj od malignih bolesti.