GLAZBENE RECENZIJE Tomislav, Vatra, La Gref

01. TOMISLAV ‘STONES’ (NOMINE SOUND): Dojmljivo eksperimentiranje

Tomislav je prije nekoliko godina činila trojka predvođena Ksenijom Ladić i Matijom Vojvodićem, a onda im se pridružio Charlie Baldwin, s kojim su realizirali debitantski album ‘’Stones’’. Pažnju su privukli 2012. s nekoliko demo snimaka na YouTubeu koje su oduševile publiku željnu vrhunske elektronike. Tada su mnogi čuli za ekipu iz Hrvatske koja djeluje pod imenom Tomislav, iako su vezani za Berlin, u kojem živi Ksenija Ladić. Na tim snimkama predstavili su svoju ideju suvremene elektronske glazbe s naglaskom na trip hop i downtempo chill groove. Iz nekog razloga, taman kada su privukli pažnju i kada se očekivalo da će uskoro objaviti prvi album, Tomislav je nestao, da bi se pojavio ovih dana s potpuno novim debitantskim albumom ‘’Stones’’. Objavila ga je britanska diskografska kuća Nomine Sound i na njemu nema ni tih demo snimaka niti zvuka kojim su se predstavili javnosti. Sudeći po ovom albumu, Ksenija Ladić i Matija Vojvodić odlučili su da neće ni podilaziti publici niti se priklanjati ikakvim globalnim trendovima, nego da će skladati elektronsku glazbu koja ponovo za bazu uzima trip hop, a nadogradnja su sjajni beatovi, što stvara specifičnu atmosferom koja ovaj album stavlja u vrh hrvatske produkcije elektronske glazbe. Vokal je i dalje prisutan, ali minimalno, a zvukovi su spojenu u cjelinu kakve se ne bi posramili ni Massive Attack i Portishead. Ovo je veliki album i savršen ulazak grupe Tomislav na globalnu scenu.

02. VATRA ‘AKUSTIK U LISINSKOM’ (DALLAS RECORDS): Akustika bez kemije

Grupa Vatra, potaknuta uspjehom pjesme ‘’Tango’’, shvatila je da može što hoće pa su tako odlučili odsvirati akustični koncert 29. listopada 2016. u KD-u Vatroslava Lisinskog. Bez sumnje, na oduševljenje njihove publike. Vatra je predstavila jedanaest čudno probranih pjesama s dosadašnjih albuma u novim aranžmanima, pojačana gostima Quartet Prelude, Green House Brass, Mladenom Ilićem na perkusijama, Franom Đurovićem na harmonici, Matijom Kovačom na još jednoj akustičnoj gitari te producentima albuma Jurom Ferinom na metalofonu, melodici i mellotronu te Pavlom Miholjevićem na električnoj gitari. Ukratko, nova slika pjesama Vatre i nekoliko iznenađujućih aranžmana koji ih predstavljaju u novom svjetlu. Ovaj album pokazao je da je Vatra grupa sjajnih glazbenika koji se mogu zanimljivo poigrati svojim pjesmama i tako nagraditi publiku te obogatiti stare pjesme novim aranžmanima. I koliko god da je to dobro aranžirano i odsvirano, ‘’Akustika u Lisinskom’’ nema dušu jer je izostala kemija između benda i publike, a njegovi članovi bili su suzdržani i stalno su stiskali kočnicu. Bio je to odličan pokušaj, ali nešto je krenulo po zlu i album nije onakav kakav se očekivao od benda koji može napuniti Lisinski akustičnom svirkom.

03. LA GEF ‘NAŠA HIŽA JE PUNKNULA’ (AQUARIUS RECORDSA): Blijedi lokalni heroji

Zagorska grupa La Gef (od zagorske riječi za bačvu, lagev) ovih dana objavila je debitantski album ‘’Naša hiža je punknula’’ s 11 pjesama, od kojih su dvije nove, a devet ih je tijekom proteklih nekoliko godina objavljeno kao digitalni singlovi. Iako je iz Zagorja, La Gef nije nastavio tamo gdje je stala Zadruga niti se čvrsto vezao za punk rock. Pjesme i aranžmani više su povezani uz Zabranjeno pušenje u kajkavskoj verziji, a spojili su sve moguće žanrove, ovisno o pjesmi i ritmu koji im je bio potreban da ispričaju priču. Dakako, na kajkavskom narječju i željom da se humorom u tekstovima svatko u publici nasmije njihovim šalama. Plitko i glazbeno jeftino bez veće autorske vrijednosti. Riječ je o grupi koja podiže raspoloženje publici željnoj zabave, ali nema želje stvoriti autorske pjesme umjetničke kvalitete. Lokalni heroji bez većeg značaja za hrvatski rock.