GLAZBENE RECENZIJE: Tereza Kesovija, Big Strip Gorila, Moskau

01. TEREZA KESOVIJA ‘STARE LJUBAVI’ (CROATIA RECORDS): Velike naklade, stare ljubavi

Lik, djelo i karijera Tereze Kesovije slabo su poznati hrvatskoj javnosti, koliko god pjevačica to često ponavljala i s pravom se ljutila na to zašto novi naraštaji ne znaju što je postigla u karijeri, a toga je vrlo mnogo. Prije nego što se ovaj album prvi put pojavio 1976. godine, prije 40 godina, Tereza Kesovija već je nastupila u pariškoj Olympiji i surađivala s tadašnjim europskim glazbenim zvijezdama kao što su Gilbert Bécaud, Juliette Greco i Julio Iglesias, na Euroviziji je jedne godine predstavljala Jugoslaviju, a druge Monaco, dobila je francusko odličje Vitez reda umjetnosti i književnosti… Otprilike kao da Nina Badrić danas zapjeva s Robbiejem Williamsom, snimi duet s Beyonce i nastupi za Švicarsku na Eurosongu. Tereza Kesovija zato je jedna od najvećih pjevačkih zvijezda bivše Jugoslavije i Hrvatske, a ovaj album je odličan podsjetnik na nju, iako se može zapitati zašto je baš on odabran za reizdanje jer ni po čemu nije niti prijeloman, ni važan za njezinu karijeru. I prije i poslije njega ostvarila je značajnije uspjehe. Album je te 1976. prodan u 60.000 primjeraka, a singl ‘’Stare ljubavi’’ u više od 100.000 primjeraka. Sve pjesme napisao je Đelo Jusić, album je snimljen u legendarnom studiju Abbey Road u Londonu, a na njemu su svirali Zagrebački solisti na čelu s Tonkom Ninićem. Jedno prekrasno vrijeme za mnoge hrvatske glazbenike koji su doista bili velike zvijezde, a Tereza Kesovija je bila na samom vrhu.

02. BIG STRIP GORILA ‘MOMENT’ (CROATIA RECORDS): Mladi lavovi domaće pop rock scene

Od 2013. godine, kada su se okupili i odlučili da i oni mogu napraviti dobar bend, momci iz benda Big Strip Gorila neprestano napreduju. Osim niza singlova koji su prethodili debitantskom albumu ‘’Moment’’, uključujući i odličan regionalni uspjeh pjesme ‘’Bez treme’’, BSG je od anonimnog demo benda dostigao status najvećih domaćih nada hrvatske rock scene. S obzirom na to da je album objavila diskografska kuća Croatia Records i da su ih mediji prihvatili, uspjeh je očekivan. ‘’Moment’’ je album s 12 pjesama i predstavlja bend kao relevantnog nastavljača zagrebačke pop rock škole koji je rastao uz ostavštinu novog vala i grupa koje su obilježili domaću glazbu posljednjih 20 godina. Od Prljavog kazališta i prve postave Filma, preko Zvijezda Renata Metessija i grupa PipsChips & VideoClips i Kojota do Ramireza i Vatre. Svi se oni mogu prepoznati u njihovim pjesama jer su uspjeli sublimirati taj karakterističan zvuk. Prevladavaju vrlo dobre gitarističke dionice i rifovi, što bend izdvaja od prosjeka, kao i neskriveni utjecaj nekih inozemnih globalnih rock zvijezda, dok ih vokal na rubu falša vraća u domaći mainstream. Na trenutak briljantan, a na trenutak dosadan, Big Strip Gorila je bend čije vrijeme bez sumnje dolazi i koji se ovim nastupnim albumom sjajno predstavio. I bilo je vrijeme da dočekamo pomladak zagrebačke pop rock škole, koliko god bili zasićeni domaćim mainstreamom.

03. MOSKAU ‘LIVE – VINTAGE INDUSTRIAL BAR’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDACMPU): Alter gospel live

Nekad se snimanje live albuma pripremalo mjesecima pa bi se nakon toga čekalo još mjesecima da album izađe. Grupa Moskau svirala je 20. listopada ove godine u Vintage Industrial baru i dva tjedna kasnije live album već je bio ispred ušiju publike. Dakako, na bandcampu, jer su i prva tri izdanja objavili na njemu. Albumom ‘’Gospel Machine’’, objavljenim početkom ove godine, Moskau je bučno uletio na scenu i pokazao da će tu i ostati jer je upravo tim trećim izdanjem oduševio kreativnim pristupom glazbi i žanrovima.

Sve su to jednim djelom uspjeli i pokazati na koncertu u Vintageu, na kojem im je gostovala i Sara Renar (gitara, piano, perkusije i vokal) te jedinstvenom ‘’gospel mašinom’’ stvorili originalnu buku, nalik nekoj izvanserijskoj alternativnoj grupi koja je već osvojila svijet i odlučila nas počastiti svojim dolaskom. Fantastične vokalne bravure Ivana Laića, nabrijani gitarističke rifovi Ivana Grobenskog i vrlo pristojna usklađenost s ostalim članovima ovaj su live album učinili neočekivano zanimljivim izdanjem, na kojem su predstavili izbor svojih pjesama koje su objavili ili će ih tek objaviti. Jedan od zanimljivijih live albuma objavljenih u Hrvatskoj.