01. SEVEN THAT SPELLS ‘OMEGA’ (SULATRON RECORDS): Ukroćena buka

Seven That Spells poput samozatajnih čarobnjaka kroz svoja ukazanja i izdanja hipnotiziraju nekoga iz publike širom svijeta i u potpunosti ga začaraju magijom glazbe. Zahvaljujući toj nevjerojatnoj i neobjašnjivoj magiji, odnosno glazbi i buci koje isporučuju kroz svojih 12 objavljenih albuma, broj hipnotizirane ili bolje reći očarane publike iz dana u dan sve je veći. Stoga i ne čudi što bez problema mogu skoro napuniti Tvornicu kulture, iako je riječ o specifičnom glazbenom žanru koji balansira između noisea, krautrocka, post rocka, psihodelije i metala. I na novom albumu lider grupe Niko Potočnjak uspio je ukrotiti buku poigravajući se njome poput malog djeteta. Glasno! ‘’Omega’’ je remek-djelo ukroćene buke u kojem punopravne uloge imaju sjajni glazbenici, melodija, energija i produkcija, ali koji pritom ne gubi zavodljivost i pitkost. Nevjerojatan album u svjetskim okvirima.

02. FRENKIE, KONTRA, INDIGO ‘EGZIL’ (UNIVERSAL MUSIC): Superiorna produkcija vrhunskog albuma

Nije baš uobičajeno da glazbenici s ovih prostora odu do Japana kako bi snimili album. No tko je upoznat s činjenicom da su Frenkie, Kontra i Indigo, ekipa iz BiH kolektiva FM Jam, prethodni album snimili u Berlinu, lijepo je čuti, a i lijepo je priznanje da im je vlasnik studija iz Berlina (Red Bull) ponudio svoje usluge u Tokiju. Rezultati su iznad svih očekivanja. Koliko god Frenkie i Kontra hvalili mladog i perspektivnog producenta Indiga, ne mogu ga dovoljno nahvaliti. Superiorna produkcija udara gdje treba i postavlja „Egzil“ na vrh europske, ali i svjetske produkcije kada je riječ o trap rap zvijezdama. Dobitnu kombinaciju uz Indiga čine dvojica glavnih repera i Kontra koji s njim u kolaboraciji „jedu“ svoju konkurenciju iz Francuske, Njemačke i Italije i opasno prijete istomišljenicima iz Engleske i Amerike. Na Balkanu nakon ovog albuma postali su broj jedan. „Egzil“ pritom nudi rafale fenomenalnih i snažnih stihova koji život na Balkanu opisuju onakvim kakav zaista jest, uz prikladan, ali gorak stih u kojem Bosnu i Hercegovinu opisuju kao vrelu brazilsku favelu, iako bi sjajno sjelo da se osjeti i malo više Balkana u njihovoj glazbi. I koliko god ritam i beat pjesama tjeraju na ritmično gibanje pa i poskakivanje, toliko je vrijedan i zbog stihova nakon kojih će mnogi možda shvatiti gdje živimo: „Mentalni mrak, zagađeni zrak, bit će opet rata, budi se strah“ iz naslovne pjesme „Egzil“. Fenomenalan album.

03. SARAH&THE ROMANS ‘FIRST DATE’ (AGR TELEVISION RECORDS): Hrvatske bluegrass zvijezde pred svjetskom publikom

Riječki glazbenici okupljeni zbog ljubavi prema američkom glazbenom žanru bluegrassu još su jedni u nizu koji su shvatili da se kvaliteta u Hrvatskoj prvo prepoznaje izvan nje. Njihov prvi singl „Smoke In The Wind“ objavljen je još 2015., a u lipnju 2016. prestižna američka institucija Akademia Music Awards iz Los Angelesa proglasila ga je singlom mjeseca pa stoga i ne čudi što su krajem prošle godine debitantski album objavili za njemačku diskografsku kuću AGR Television Records. Ona na popisu izvođača ima glazbenike od Nashvillea do Budimpešte i kantautore sa svih strana svijeta. Ponudili su ugovor i Riječanima koji su svirali po mnogobrojnim riječkim rock bendovima, a okupila ih je ljubav prema bluegrassu koji i nije toliko zastupljen na hrvatskoj sceni. Glavni ženski vokal pripada Sari Blažić koja u kombinaciji s njihovom svirkom nudi odličan bluegrass kroz svih 11 pjesama na albumu. Na albumu ne manjka glazbenih ideja pa je tako i njihova bluegrass obrada pjesme „Kekec“ sjajno sjela. Iako je Njemačka sjajno tržište za ovu glazbu, nema sumnje da će Sarah&The Romans pronaći i svoje obožavatelje u ostatku Europe, a možda i Amerike, dok ih Hrvati tek trebaju otkriti.

Podijeli objavu
Prethodni članakPERNAR: “Da Hrvatska pošalje jedan ratni brod tamo…”
Sljedeći članakSARAJEVO Prosvjed zbog posjeta predsjednice Hrvatske