01. ROLO ‘ROLO’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Plesni vintage indie pop

Rolo je bend koji je svojim nastupnim albumom 2016. prošao ispod radara, ali promovirat će ga u klubu KSET 9. ožujka pa mu valja mu posvetiti pažnju. Grupu čine Dinko Vranjić na dominantno razigranoj bas gitari, Mišo Komenda na minimalističkoj električnoj gitari i specifičnom vokalu te Karlo Kazinoti koji na bubnjevima i ritam mašini daje plesnim ritam pjesmama. Mnogima su poznati iz grupa Leut Magnetik, Lažni brkovi i Beta Bombe koji pripadaju jedinstvenoj splitskoj sceni koja nikada nije bila dovoljno medijski eksponirana, unatoč brojnim kreativnim projektima. Ovo je nastavak te ekipe koja kroz plesnu indie pop elektroniku i jednostavne ritmove, uz naglašenu vintage crtu, ponovo nudi pitak i zavodljiv materijal. Izuzetno jednostavne melodije koje variraju od totalno hitoidnih (‘’Zva’ću te’’), preko minimalistički ‘’ispričanih’’ instrumentala do jednostavnih lijepih pjesama ispunjenih finom elektronikom. Za hrvatsku scenu prilično jedinstvena i vrlo privlačna pojava.

02. THE RALPH ‘ENTER ESCAPE’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Brutalno i vrhunski

The Ralph nije novo ime u hrvatskom metalu, a još manje Dino Jelusić. Prije nego što je s 11 godina pobijedio na Junior Eurovision Contestu, Jelusić je već prije toga pobijedio na raznim pjevačkim natjecanjima u Egiptu, Španjolskoj, Litvi, Portugalu, Italiji… Ukratko, on je još kao mali odlučio biti pjevač. Kod kuće se dokazivao u raznim rock bendovima, ali bez većeg uspjeha. I onda je krajem prošle godine postao pjevačem američke rock senzacije Trans-Siberian Orchestra, s kojima je odradio veliku turneju po SAD-u. Sve to vrijeme pjevao je i u grupi The Ralph, s kojom je ovih dana objavio album ‘’Eneter Escape’’. Riječ je o grupi koja postoji od 2012. i objavila je nekoliko albuma i EP-a. Novi album totalno je iznenađenje i prilično odskače od svega što su dosad radili. Brutalno, progresivno, snažno, energično i svjetski. Progresivni moderni metal zvuk i fenomenalni Dino Jelusić u odličnoj produkciji Andreasa Šale, gitariste grupe. Da je istine i pravde Dino i The Ralph bi bili hrvatska metal atrakcija, ali kako je sve što nije na materinskom jeziku u ovoj zemlji ili barem u nazivu nema riječ ‘’Hrvatska’’ osuđeno na propast, tako se prije može očekivati da će The Ralph zasvirati na turneji po Americi ili postati zvijezde u Europi. Album za svaku preporuku svim ozbiljnim ljubiteljima i poštovateljima metala. Nije da nema slabih momenata, ali zvuči mnogo bolje od brojnih i vrlo cijenjenih hrvatskih metal bendova.

03. IVANA PICEK ‘ČASNA LUBANJSKA’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Zavodljiva kreativnost Ivane Picek

Nema veće sreće i zadovoljstva nego preslušati album prekrasne glazbe koja vas ne podsjeća na nekog drugog, a da pritom ta ‘’nova’’ glazba zvuči zavodljivo, lijepo, podatno i kvalitetno. Takva originalnost rijetko se sreće i u svjetskim razmjerima pa se stoga treba nakloniti Ivani Picek (koja je pojednostavila svoje ime u PI) i njezinoj hrabrosti, ali prije svega kreativnosti. Ivana Picek već je u svojem dosadašnjem djelovanju dala jasno do znanja da joj uobičajeno, svakodnevno, obično ili uobičajeno nije blisko, istražujući pritom sve što je drugačije. Kako kroz tekstove tako i kroz glazbu koju je dosad stvarala i prezentirala, samostalno i s grupom Pridjevi. Ambijentalni zvukovi na ovom albumu u funkciji su melodija, a instrumenti pomno birani, dok njezin glas savršeno farba glazbu koja zaokružuje ovaj neobičan, ali fenomenalan album. Na momente plesan i magično zavodljiv. I kada je mračan i kada pršti pozitivnom energijom. Ova jedinstvena multiinstrumentalistica sama je snimila, producirala i miksala album, što je bezuvjetno potvrđuje kao vrhunsku umjetnicu koja jako dobro zna što radi i savršeno nam je to servirala u ‹›Časnoj lubanjskoj››. Ovo je rijedak komad vrhunske glazbene umjetnosti u svjetskim okvirima i treba mu odati najveće priznanje. Uostalom, njezino vrijeme upravo je došlo i sada možemo samo s osmijehom na licu i velikim ponosom promatrati njezin uspjeh koji kreće ovim albumom.