GLAZBENE RECENZIJE Republika, Nina Kraljić, The A!

01. REPUBLIKA ‘ZIHER’ (CROATIA RECORDS): Punk bend koji to zapravo nije

Republika je bend iz Slavonskog Broda koji je duže vrijeme objavljivao singlove i najavljivao album koji je nedavno objavljen. Imali su pet singlova, ali Republika još uvijek nije stvorila ime koje je prepoznato na domaćoj glazbenoj sceni. Njihov debitantski album ‘’Ziher’’ najavljen je kao ‘’jedan od atraktivnijih punk paketa u našoj novijoj glazbi’’ što je, nažalost, samo PR pretjerivanje jer Republika s punkom ima veze koliko i današnje Prljavo kazalište s tim žanrom. Momci iz Republike svoje pjesme temelje na poletnim pop rock poskočicama, oslonjeni su na punk i novi val 80-ih, a prevladava izričaj Prljavog kazališta i Parnog valjka, uz tekstove koje kao da im je sve redom napisao Faruk Buljubašić – Fayo. Republika pruža neopterećeni polet i optimizam te neskriveni utjecaj novog vala 80-ih. Zvuči poput hrvatske inačice kalifornijskih pop punk bendova, ali nemu nabrijanih gitarističkih rifova i energije koja se na albuma jedva osjeti. Simpatično, zabavno i kao stvoreno za domaće radijske top ljestvice, gdje će neiskusni voditelji najaviti popularni hrvatski punk bend koji to zapravo uopće nije.

02. NINA KRALJIĆ ‘SAMO’ (UNIVERSAL HRVATSKA): Velika pjevačica bez velikih pjesama

Nina Kraljić, pobjednica prve sezone TV showa ‘’The Voice’’, djevojka prekrasnog i impozantnog glasa, velikih vokalnih mogućnosti te posljednja hrvatska predstavnica na Eurosongu prije povlačenja Hrvatske s tog natjecanja, napokon je objavila prvi album. Očekivano ga otvara pjesma kojom je Nina Kraljić predstavljala Hrvatsku na Eurosongu ‘’Zaljuljali smo svijet’’, a onda slijedi ostalih 11 koje su mješavina autorskih (Ines Prajo i Arijana Kunštek) i tradicionalnih pjesama. Nažalost, nijedna pjesama nije velika poput njezina glasa pa će se album vrlo vjerojatno izgubiti u prosjeku hrvatskog mainstreama, unatoč odličnoj produkciji i interpretaciji. Album sadržava i dvije pjesme na engleskom jeziku te odličnu obradu hebrejske pjesme ‘’Ata Ey Foshehu Sham’’. Stara poznata priča u kojoj glavna junakinja, izuzetno talentirana pjevačica napokon objavi album, ali bez izdvojenih favorita koji bi je održali na površini. Album je za pohvalu, ali mu nedostaju pjesme koje bi Ninu Kraljić dovele na vrh domaće glazbene scene.

03. THE A ‘STEREO’ (AQUARIUS RECORDS): Dobro, ali dosadno

Rijetko koja hrvatska grupa se odlučila na to da paralelno gradi karijeru u Hrvatskoj i inozemstvu. Bend The A koji se zvao The Answer prilično uspješno tako ganja svoju misiju i upravo zbog toga je album ‘’Stereo’’ ponudio publici u hrvatskoj i engleskoj verziji, odnosno originalnoj engleskoj verziji i hrvatskoj inačici. Engleski album zvuči bolje jer soul i funk koje njeguje grupa The A nikako da primjereno zažive u hrvatskom radijskom eteru. Zahvaljujući podršci slavnog američkog producenta Stevena Machata, The A su dospjeli do mnogobrojnih američkih radijskih postaja pa se mogu pohvaliti brojnim uspjesima, što je i više nego dobar početak međunarodne karijere. To je bend velikog kapaciteta s izuzetno talentiranim pjevačem divne boje glasa Mihaelom Kvorkom koji je poželjan na domaćoj glazbenoj scenu. Nažalost, The A lagano naginje dosadi u pjesmama, iako se među njih 10 našla i pokoja (‘’Da znam’’ feat. Tone Tuoro, ‘’Divan sunčan dan’’) koja iskače od prosjeka. The A je odličan novi bend koji puno obećava.