GLAZBENE RECENZIJE: Popsimonova, The Black Room, Milan Petrović Quartet

01. POPSIMONOVA ‘BROKEDOWN PALACE’ (ELECTRONIC EMERGENCIES): Vintage zvuk 80-ih i suvremena elektronika dobitna kombinacija

Iza imena Popsimonova krije se Lana Jastrevski, Siščanka koja je ostavila glazbeni trag kao jedna polovica electro tandema Dekolaž. Zahvaljujući višegodišnjoj suradnji sa Sašom Rajkovićem Zarkoffom, Lana je kao Popsimonova objavila nekoliko singlova i album ‘’Die Brücke’’ te privukla brojne obožavatelje širom svijeta. Krajem prošle godine novoosnovana nizozemska diskografska kuća Electronic Emergencies objavila je njezin samostalni studijski album ‘’Brokedown Palace’’ koji ju je predstavio kao važnu kariku današnje globalne electro scene.

Naslonjena najviše na beatove i elektronski zvuk 80-ih, s naglaskom na groove grupe Nitzer Ebb, Die Deutsch Amerikanische Freundschaft, Front 242 i Cabaret Voltaire, Popsimonova je uvela novu estetiku u svoj zvuk zahvaljujući senzibilnom glasu i namjerno lošem izgovoru engleskog, što joj daje poseban šarm. Glazba joj je pomalo i pod utjecajem techna i aktualnih electro trendova, najviše zahvaljujući vrlo dobroj produkciji te dinamici pjesama. Njezin vintage zvuk 80-ih i ženski vokal u kombinaciji sa suvremenom elektronikom dobitna su kombinacija pa nije ni čudo da ovim izdanjem odlično kotira u svijetu. Odličan album elektronske glazbe i hrvatska glazbenica koja zaslužuje mnogo više pažnje nego što je dobiva.

02. THE BLACK ROOM ‘IN THIS TOWN LIES A CITY’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU: Osvježenje s riječke rock scene

The Black Room su riječki bend koji bi, s obzirom na debitantski album ‘’In This Town Lies a City’’, mogli biti komotno iz nekog manje poznatog gradića u Velikoj Britaniji. Mladi i na svirku ‘’napaljeni’’ Riječani okupili su se prije samo dvije godine i predstavili se EP-em ‘’The Black Room’’, a nekoliko pjesma s tog izdanja objavili su i na ovom kvalitetnom debitantskom ostvarenju. Ovi mladi riječki rokeri naslanjaju se na rock zvuk 60-ih ali i 80-ih, na neke temelje rocka kao i na neke brit rock bendove, kombinacijom čvrstog rocka i bluesa, psihodelije i distorziranih gitara te vokala koji neodoljivo ‘’vuče’’ na britansku školu iz prve polovice 90-ih. Na albumu ima nekoliko potencijalnih hitova koji bi to zasigurno i postali da su The Black Room iz Velike Britanije, a ne iz Hrvatske koja još uvijek ne priznaje svoje rock bendove koji pjevaju na engleskom jeziku. Riječani su podjednako dobri s brzim rock rifovima i s prebiranjem žica gitare u laganicama, što ne uspijeva često baš svima. Nastave li ovim putem, mogli bi se pridružiti novoj generaciji bendova koju predvodi riječka grupa Jonathan.

03. MILAN PETROVIĆ QUARTET ‘DATES’ (METROPOLIS MUSIC): Fina porcija instrumentalnog jazza

Klavijaturist i skladatelj Milan Petrović na srpskoj sceni prisutan je dugi niz godina i svirao je s raznim glazbenicima raznolikih glazbenih žanrova. Godine 2013. započeo je vlastitu jazz avanturu i objavio odličan debitantski album ‘’Excursion’’ kao Milan Petrović & 39 Friends jer su njegovi brojni prijatelja iz svijeta glazbe s njim svirali jazz, blues, funk, swing… Njegujući instrumentalni jazz uz neskriveni utjecaj funka, Petrović je sa svojom ekipom stigao i do četvrtog albuma ‘’Dates’’. To je vrlo dobar album instrumentala s istaknutim smooth jazz grooveom i funkom koji je u pozadini svih 10 pjesama. Petrović nije napravio ništa revolucionarno na albumu, niti se on po ičemu posebno ističe, ali mu se ne može ništa zamjeriti. Odlični glazbenici sviraju skladbe talentiranog Petrovića koji znalački spaja old school jazz 70-ih sa suvremenom produkcijom, nudeći finu porciju jazza koja zaslužuje pažnju. ‘’Dates’’ nudi zaboravljenu dozu ‘’običnog’’ instrumentalnog jazza bez ponekad često forsiranih intervencija.