GLAZBENE RECENZIJE One Piece Puzzle, Marko Tolja & Jazz Orkestar HRT-a, Vesna Pisarović

01. ONE PIECE PUZZLE ‘’III’’ (VLASTITO IZDANJE): Brutalna rock pornografija

Kada su se pojavili na sceni i pobjedili na Art & Music Festivalu u Puli 2006., bilo je jasno da se od riječke grupe One Piece Puzzle može puno očekivati. Debitantski album ‘’16 zlatnih hitova’’ potvrdio je da je riječ o prvoklasnoj rock grupi jedinstvena alternativnog izraza i nesvakidašnje pjesničke/pripovjedačke nadarenosti, bez trunke autocenzure. Potom je uslijedio album remiksova ‘’Obiteljska simfonija’’ i onda dugo godina ništa. Odlaskom pjevačice Ratke Rural i basista Bartola sve je slutilo tome da je ovoj sjajnoj grupi odzvonilo. I onda su došli nova pjevačica Ana Balkana i novi basist Svemir Travica (dakako, to su njihova scenska imena) koji su s ostatkom ‘’preživjelih’’ članova OPP-a snimili izuzetno brutalan rock album, ispunjen vulgarnim tekstovima i pričama kojima opisuju današnjicu, ironično se rugajući svemu i svakome. Odvaljeni gitaristički rifovi i dalje dominiraju njihovim zvukom, dok ritam sekcija pojačava taj težak zvuk na koji je dodana i fina nota elektronike i semplova, a nova pjevačica izbacuje iz sebe bujicu nevjerojatnih stihova. Iako nije slutilo na dobro, One Piece Puzzle vratili su se jači i veći nego kada su počeli. Brutalna rock pornografija grupe koja zaslužuje puno više od statusa kakav trenutačno imaju na hrvatskoj sceni.

02. MARKO TOLJA & JAZZ ORKESTAR HRT-a ‘STAVI PRAVU STVAR’ (AQUARIUS RECORDS): Marko stavio pravu stvar na pravo mjesto

Zahvaljujući prije svega Andreasu Marinnellu, Joeu Kaplowitzu, Mironu Hauseru i Zvjezdanu Ružiću, Marko Tolja snimio je najbolji album u karijeri. Ti vrhunski glazbenici članovi su Jazz orkestra HRT-a koji su vrhunskim aranžmanima prilagođenim jazz orkestru obradili neke od najvećih hitova s ovih prostora koje je Marko sjajno otpjevao te im dali novo ruho. Odlično, podatno i krajnje simpatično. Isto kao što to radi i američki pjevač i zabavljač Richard Cheese sa svojim Loung Against the Machine, koji je u istoj maniri obradio neke od najžešćih rock pjesama iz svjetske produkcije. Tako se na ovom albumu u raznim latino, braziliana, americana, swing, jazz, lounge… stilovima nalaze obrade pjesama ‘’Ja volim samo sebe’’ Psihomodo Popa, ‘’Bitanga i princeza’’ Bijelog dugmeta, ‘’Rijeka snova’’ Nene Belana i Fiumensa, ‘’Teške boje’’ Gorana Bareta i Majki, ‘’Budi moja voda’’ Laufera i druge. Vrlo dobar odabir pjesama i doista sjajan spoj s Jazz orkestrom HRT-a, u kojem je najbolje predstavljen dosad pomalo skriveni talent Marka Tolje. S obzirom na to da je uspjeh tog albuma gotovo pa zagarantiran, predlažemo da se na sljedećem izdanju prihvati i nekih žešćih pjesama hrvatskih rokera koje vape za takvim obradama: Let 3, KUD Idijoti, Hladno pivo, One Piece Puzzle (‘’Derem, rokam, guzim’’), a i neke pjesma bendova iz regije sjajno bi pasale.

03. VESNA PISAROVIĆ ‘NAŠA VELIKA PJESMARICA/ THE GREAT YUGOSLAV SONGBOOK’ (JAZZWERKSTTAT/PDV RECORDS): Stari hitovi, vrhunski jazzeri i Vesna Pisarović

Vesna Pisarović nekad je bila hrvatska zvijezda zabavne glazbe i onda je otišla u bijeli svijet te se zaljubila u jazz, a potom u Guildhall School of Music and Drama u Londonu magistrirala pjevanje i postala magistrica glazbene izvedbe, smjer jazz pjevanje. Prije nekoliko godina sa skupinom džezera obradila je pjesme Elvisa Presleyja na albumu ‘’With Suspicious Minds’’, da bi se potom prihvatila i obrada velikih jugoslavenskih hitova 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća. Rezultat je sjajna reminiscencija na neke od najvećih hitova tog razdoblja, provučene kroz jazz improvizacije i aranžmane američkih i njemačkih glazbenika koji su prema tim pjesmama imali posve drugačiji pogled od nas koji ih poznajemo iz drugog konteksta. Vesna je tako s Gregom Cohenom, Tonyem Buckom i Chrisom Abrahamsom izvukla pjesme iz njihove odjeće i razgolitila ih, dajući im novo jazz ruho. Vrlo posebno i jedinstveno, ali istovremeno i jako lijepo, iako neke pjesme dosta zbunjuju jer ih se dosad nitko nije usudio tako dotaknuti i mijenjati. Prava poslastica za ljubitelje vrhunskog jazza i sve one koji su odrasli uz pjesme kao što su ‘’Balada’’ Indexa, ‘’Ono sve što znaš o meni’’ Arsena Dedića, ‘’Idem i ja… ne ti ne’’ grupe 4M, ‘’Zvižduk u osam’’ i druge.