GLAZBENE RECENZIJE Mixedup Mary, Luce, Boris Štok

01. MIXEDUP MARY ‘UMOLOMNI’ (UNIVERSAL MUSIC HRVATSKA): Zabavni noir pop

Supružnici Ana i Konrad Lovrenčić 2015. godine objavili su u vlastitoj produkciji EP „Rano je za sutra“ i dali do znanja da imaju ozbiljne namjere i da jako dobro znaju što rade. Konrad Lovrenčić uz Mixed Up Mary svira u grupi Elemental, Kries, Chui i Demoler, Demoler, što je dodatni razlog da se obrati pažnja na ovaj album koji doista odskače od hrvatske glazbene ponude jer je riječ o kreativnom glazbeniku velike energije s mnogo ideja. Svoju glazbu nazvali su noir pop i prilično dobro opisali žanr koji su usvojili: profinjena mješavina trip hopa i popa najčešće u downtempo ritmu. Glazba je maštovito skladana i mogla bi se slušati odvojeno od vokala. Na žalost, na momente glas Ane Lovrenčić i način pjevanja klizne prema baladama zabavne glazbe, što povremeno umanjuje pozitivan dojam o albumu „Umolomni“. Dakako, taj potez će im omogućiti prisutnost u eteru hrvatskih radijskih postaja koji bi zasigurno izostao da su hrabrije zaigrali do kraja u svojoj verziji noir popa i eksperimentalnog pristupa pop glazbi. Svejedno, njihov debi album ostavlja vrlo dobar dojam.

02. LUCE ‘SUSRET’ (MENART): Emocije i ljepota glasa

Lucija Ćustić Luce pojavila se na valu nove generacije kantautorica 2014. godine i već godinu kasnije objavila je prvi EP „U bojama’’ koji ju je predstavio kao autoricu snažnog i emotivnog vokala, zbog čega su je počeli nazivati hrvatskom Adele. Luce ima fantastičan glas, no ne znaju svi svoj glas koristiti kako treba. Glas je instrument s kojim treba naučiti pjevati. Luce je to shvatila ozbiljno i svoj glas stavila u funkciju pjesme, nudeći nam tako odličan spoj glazbe i glasa. Istovremeno je na novom albumu pokazala koliko je dobra autorica jer su njezine pjesme sve samo ne površne. Zahvaljujući Marku Mrakovčići i Srđanu Sekuloviću Skansiju koji su se pošteno potrudili oko aranžmana i suvremene pop produkcije, Luce je isporučila prekrasan album ispunjen pjesmama koje su temeljito razrađene i s velikom pažnjom producirane, kako bi se naglasile emocije i sva ljepota njezinog glasa. Posebno je lijepo čuti njezin zov davnih vrhunaca zabavne glazbe 60-ih godina i dodir klasičnih rock’n’roll balada 50-ih te lijepe, prozaične i izuzetno pitke pjesme kojima je ispunjen ovaj album. Već se dugo na domaćoj glazbenoj sceni nije pojavio ovako kompletan autorski album koji predstavlja autoricu ujedno i kao odličnu pjevačicu. Debi album za svaku pohvalu i fantastičan početak karijere mlade pjevačice čije pjesme ćemo još jako dugo slušati i u njima uživati.

03. BORIS ŠTOK ‘ISPOD KOŽE’ (AQUARIUS RECORDS): Vrhunski pjevač i odličan debi

Već gotovo punih 20 godina Boris Štok slovi kao jedan od najboljih novih muških vokala u Hrvatskoj. U normalnoj zemlji mogao bi sloviti za dobrog i perspektivnog pjevača eventualno nekoliko godina, ali nikako 20. Karijeru je započeo u grupi Quasarr, s kojom je i promovirao svoj glazbeni izraz najbliži electro popu i grupi Depeche Mode, ali zadržavajući pritom vlastiti glazbeni izraz. Nakon triju odličnih albuma s grupom Quasarr kao glavnim vokalom, koji zbog tupaste zatvorenosti hrvatskog etera sklonog uglavnom samo blijedom mainstreamu nisu došli do svoje publike, Štok se odlučio na samostalnu karijeru, ali sa željom da nastavi svoj electro ili synth pop. U skladu s aktualnim svjetskim trendovima, kroz mješavinu dobrog pop rock benda i electro popa, Štok nam je isporučio vrlo dobar debi album „Ispod kože“. Dobar dio pjesama s albuma već se zavrtio u hrvatskom eteru pa je bilo gotovo nemoguće doživjeti iznenađenje, no album je samo dokazao da je u pitanju punokrvni autor sjajnih pop pjesmama koje prate liniju svjetske produkcije. Povremeno poigravanje s obradama nekih starih hitova nepotrebno je, ali i razumljivo kako bi došao do šire publike. Odličan uvid u autorski rad i sjajan vokal Borisa Štoka, čije pjesme u potpunosti prate aktualnu svjetsku produkciju, kojemu samo treba pružiti prostor u hrvatskom eteru i publika će sama shvatiti da je pred njima prvoklasni pjevač i autor koji zvuči bolje od polovice inozemnih takozvanih pjevačkih zvijezda.