GLAZBENE RECENZIJE Judette, Buđenje, Sana Garić

01. JUDETTE ‘27’ (CROATIA RECORDS): Glas, karizma i dobra svirka

Već nekoliko godina bend Judette pokušava doći do izražaja na domaćoj sceni prikupljajući simpatije publike koja neskriveno odobrava njegovu sve veću prisutnost na sceni, ali i u eteru jer se prije izlaska albuma predstavio singlovima ‘’Vjerujem’’, Voli me’’, ‘’Rio’’ i ‘’Žuti vlak’’. Na trenutke grupa nalikuje onima na hrvatskoj zabavnoglazbenoj sceni, ali ubrzo potom u istoj pjesmi ili sljedećoj aranžmanski i uz pojačane gitarske rifove ispadne iz tog kruga i u žanru power popa nudi vrlo zrele pjesme. Najveći adut grupe Judette je lijepa i karizmatična Lea Radolfi koji ponekad zvuči poput Skin iz grupe Skunk Anansie, ali daje i potrebnu emociju svim pjesmama, predstavljajući se kao jedna od boljih novih rock pjevačica u Hrvatskoj. Grupa Judette možda je ponudila i najbolji ovogodišnji debitantski album, a više je nego izvjesno da će obilježiti 2017., samo da ne počne podilaziti publici kako bi je češće emitirali na dosadnim mainstream radijskim stanicama širom Hrvatske. Možda ne bi bilo loše da još malo zaoštre zvuk i smanje broj balada.

02. BUĐENJE ‘LIVE AT KEREMPUH’ (CROATIA RECORDS): Buđenje za uspavljivanje

Netko je jednom u šali izjavio da je Buđenje “Gibonni za siromašne”. Bez sumnje, Buđenje je grupa koja neskriveno pokušava zvučati poput Gibonnija, dok se frontmen i lider grupe Darko Bakić iz petnih žila trudi zvučati poput njega, što mu ne uspijeva jer em je Gibonni daleko bolji i emotivniji pjevač, em njegove pjesme nisu toliko dosadne kao Bakićeve koje poput loše kopije stvara grupa Buđenje i koje sve nalikuju jedna na drugu. Sve to jasno se čuje na njihovu dvostrukom albumu ‘’Live at Kerempuh’’, na kojem se uz audiosnimku nalazi i DVD. Za grupu kakva je Buđenje bilo bi logičnije da su album nazvali ‘’Uživo u Kerempuhu’’, bez posezanja za engleskim nazivom koji dodaje besmislenu notu pretencioznosti ovom ionako lošem albumu. S obzirom na dugogodišnji izostanak pravog hita, Bakić je pozvao provjerene goste s kojima je surađivao jer kad već ne može sam napisati dobru pjesmu, barem može dobiti na važnosti jer je ugostio Nenu Belana, Vannu, Marijana Brkića Brka, Tomu in der Mühlena, Leu Mijatović i grupu Pavel. Sve kojima ide bolje i čija popularnost je neupitna. Valja pohvaliti produkciju koncerta/albuma, ali i napomenuti to da je više nego deplasirano na naslovnici albuma napisati ‘’Fantastičan koncert u Kerempuhu’’, nepotrebno se i neskromno hvaleći svojim poslom. Ukratko, odlična uspomena za članove Buđenja i njihove obitelji, rodbinu i uski krug obzirnih prijatelja te dobar putokaz Gibonniju koji može izbjeći sve zamke nastavka karijere učeći na greškama te grupe.

03. SANA GARIĆ ‘SVET ZA NAS’ (MASCOM): Više nego ugodno iznenađenje iz Beograda

Sana Garić lijepa je i talentirana glazbenica dobro poznata na beogradskoj glazbenoj sceni po radu u grupama Xanax i Svemirci. Nedavno se Xanaxu pridružio doajen ex Yu elektro pop scene Dejan Stanisavljević, nekadašnji član sjajne elektro pop grupe Beograd iz 80-ih, ali i čovjek koji je imao svoje prste u albumima Bebi Dol i Du Du A. Taj utjecaj elektronike i vintage elektro zvuka koji je i ona sve više naglašavala sjajno pristaje Sani Garić. Angažirala je poznatog beogradskog producenta i DJ-a Radana Đorđevića Rahmaneea koji je njezinu samostalnom debitantskom albumu pružio suvremenu produkciju elektronske glazbe. Želeći samo najbolje glazbenike, u goste je pozvala Dejana Vučetića Vuču (Darkwood dub), Dejana Stanisavljevića (Beograd), Lunu Škopelj (Svi na pod), Adrijanu Belović i Vladimira Đorđevića. Rezultat je odličan album ispunjen svježim elektro pop pjesmama i zvukom koji na trenutke zaziva estetiku grupe Yello, a čas grupu Beograd, uz nježan i emotivan glas Sane Garić. Melodiozne i pitke pop pjesme, pune topline skoro su zaboravljena glazbena estetika koja bi Sani Garić mogla pomoći da dosegne i dalje od srpske scene te u regiji prikupi respektabilan broj obožavatelja. Album koji poziva na ponovno slušanje kada ga jednom preslušate i shvatite da ne prestajete plesati s osmjehom na licu.