GLAZBENE RECENZIJE Jinx, Luul, Buntai

01. JINX ‘POGREBI & POMIRIŠI’ (DALLAS RECORDS): Kompleksni pop nepostojećeg mjuzikla

Punih sedam godina trajalo je rađanje novog albuma grupe Jinx. Što zbog tako duge pauze, što zbog toga što su ‘’razmazili’’ svoju publiku naviklu da uvijek isporuče nekoliko novih hitova, iščekivanja su bila velika. Album je najavljen pjesmom ‘’Jesmo li dobro’’ koja je lagano zbunila publiku naviklu na jednostavne aranžmane i pjevne refrene. Potom je uslijedila i pjesma ‘’Maradona’’, u kojoj gostuje Davor Gobac koja je još više zbunila publiku jer je pjesma djelovala kao loš kompromis kako bi se ugurala u program hrvatskih radijskih postaja koje njeguju zvuk lakih nota. Pjesma je prošla prilično nezapaženo i nije zaživjela u eteru. Obje pjesme dobar su pogled u ostatak albuma za koji je autor Goran Muratović najavio da je nastao pod utjecajem mjuzikla. Kompleksni aranžmani, bogata brass sekcija, istaknute klavirske dionice, vintage soul i kotrljajući groove rhythm and bluesa. Neuobičajeno za Jinxe, vrlo dobro skladano, ali zbunjujuće jer na momente pjesme zvuče kao dijelovi mjuzikla koji nismo gledali. Pogotovo zbunjujuće za publiku koja je u međuvremenu filana jeftinim zabavno-glazbenim mainstreamom i koja će teško zavoljeti ovaj album koji ima velike kvalitete, ali i nedostatke. Prepoznatljiva jednostavnost melodija i refrena koji ulaze u uho već nakon prvog slušanja, izostali su na ovom albumu. Dojmljivo, previše komplicirano, ali ipak slabije od dosadašnjih ostvarenja.

02. LUUL ‘NADAM SE DA OVO NIJE KRAJ’ (VIŠE-MANJE ZAUVIJEK): Izgubljeni bonus grupe Mayales

Neovisno jedan o drugom, paralelno su nastala dva žanrovski vrlo slična albuma. S jedne strane se, vrlo vjerojatno ničim povezan s grupom Mayales, razvijao Ivan Lulić, a s druge glazbena suradnja Petra Beluhana i Vlade Mirčete u bendu Mayales. Bez ikakve sumnje, i taj dvojac i Lulić koji je objavio novi EP ‘’Luul’’, zaljubljeni su u isti glazbeni pravac koji neki nazivaju shoegaze, neki dream pop, neki psychodelic pop, a neki samo pop. I dok će vrlo vjerojatno zbog dosadašnjih ‘’zasluga za narod’’ Mayales doći do maksimalne medijske vidljivosti, Luul će po svemu sudeći ostati u zapećku hrvatske underground scene, iako neke veće razlike u kvaliteti tih dvaju izdanja gotovo nema. Mayales ima znatno bolje produciran nedavno objavljeni album ‘’Simbol za sunce’’, ali autorski se ta dva izdanja izvrsno nadopunjuju i novi EP Luula zvuči kao svojevrsni bonus novog albuma Mayalesa koji je sjajan. Upravo zato treba obratiti pažnju na mladog i slabo poznatog kantautora Ivana Lulića Luula koji trima novim pjesmama s EP-a ‘’Nadam se da ovo nije kraj’’ komotno može parirati grupi Mayales, kao i beogradskoj grupi Ti koja je posljednjih godina privukla pažnju publike odličnim dream popom.

03. BUNTAI ‘10.000’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Hrvatske zvijezde trapa

S novom zagrebačkom hip hop generacijom javili su se i ljubitelji njegovih podžanrova kao što je trap, glazbeni pravac nastao 90-ih koji je sve prisutniji na današnjoj američkoj hip hop sceni, osobito na jugu te zemlje. Koristeći karakteristične elemente trapa, zagrebački reperi okupljeni pod imenom Buntai snimili su album i tako okrunili svoje dosadašnje djelovanje i nekoliko snimljenih singlova. Riječ je o sasvim pristojnom ulasku na scenu i pjesmama s dobrim beatovima u trap žanru, a njihovi tekstovi govore o društvu u kojem odrastaju. Poseban začin pjesmama daju naglasak pri repanju i slaganje stihova, što u njihovu slučaju zvuči poput nekog stranog jezika, ali je razumljivo. Buntai ne ‘’pametuju’’ u svojim pjesmama, nego zabavljaju slušatelje. Vrlo pristojan album i neuobičajen ulazak na hip hop scenu svojevrsnim eksperimentom koji bi publika mogla dobro prihvatiti, s obzirom na aktualne svjetske trendove.