GLAZBENE RECENZIJE Japanski premijeri, Bohemia, dreDDup

01. JAPANSKI PREMIJERI ‘MIRËMËNGJES’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Soundtrack za dnevnu upotrebu

Novi EP ovih riječkih kreativaca koji na albanskom znači ‘’Dobro jutro’’ još je jedan dokaz kako mainstream mediji nemaju sluha za vrhunski i originalni glazbeni izraz hrvatskih glazbenika. Japanski premijeri djeluju pet godina, ali su u sjeni medija, iako im je ovo već trinaesto izdanje. Oni ne stvaraju hitove niti to pokušavaju, nego skladaju i izvode glazbu koja energijom, maštom i izvedbom vesele slušatelja. Novi EP svojevrsni je soundtrack za dnevnu upotrebu. Izuzetno podatno, ali originalno jer se poigravaju atmosferom, s fino nijansiranim jazz izrazom fuzioniranim s raznim glazbenim pravcima. Prava je šteta što Japanski premijeri ne porade na promociji i za početak počnu nastupati. Ovako izgleda da glazbu stvaraju isključivo iz zadovoljstva. Dok ne odluče malo poraditi na svojim nastupima, topla preporuka za njihov novi EP kao i sva ostala izdanja.

02. BOHEMIA ‘SVE NAOPAKO’ (POP DEPRESIJA): Ugodno iznenađenje iz Niša

Unatoč dominaciji bezličnih mainstream bendova i glazbe, pojavu novih, inovativnih, progresivnih i originalnih izvođača svakako treba pozdraviti. Peteročlana niška grupa Bohemija predvođena Jankom Džambasom nije osobito inovativna, ali glazba koju su nam ponudili na debi albumu ‘’Sve naopako’’ u cijelosti odudara od aktualne glazbene ponude u regiji. Možda najbliži glazbenom izrazu posljednjeg albuma grupe Mayales s utjecajem grupe Tame Impala, Bohemia je napravila odličan i pitak vintage pop album ispunjen dream popom i indie rockom. Produkcija nije pohvalna, ali album je skladateljski nadmoćan i riječ je o vrlo originalnom pristupu pop pjesmama. Izražajno i vrlo, vrlo dobro. Uz dobar cjelokupni dojam i odlično napisane stihove i fino nijansirane gitarističke izlete, ‘’Sve naopako’’ jedno je od ljepših ovogodišnjih iznenađenja.

03. DREDDUP ‘TWENTY (BUT STILL THIRSTY)’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): 20 godina industriala grupe dreDDup

Najaktivniji regionalni industrial bend dreDDup iz Novog Sada objavio je kompilaciju povodom 20 godina karijere. Na dva CD-a objavili su izbor od čak 30 pjesama podijeljenih na njihove najpopularnije pjesme, (15 pjesama) i pjesme skladane za razne kazališne predstave i filmove (15 pjesama). Odličan presjek karijere i dobar uvid u njihovu glazbenu kreativnost. S obzirom na nikakvu ili minimalnu konkurenciju u regiji kada je riječ o industrialu, dreDDup se nalaze pri samom vrhu. Može se štošta zamjeriti njihovoj glazbi, ali ih se može i pohvaliti. Nema sumnje da će ovom kompilacijom privući i zainteresirati novu publiku. Dobar i pametno složen osvrt na prvih 20 godina teško stečenog statusa i pozicije.