GLAZBENE RECENZIJE Detroit Groove Gang, Jall Aux Yeux, Vojko V

01. DETROIT GROOVE GANG ‘MOTOR CITY FUNK’ + ‘ROLL WITH DETROIT’ (VLASTITO IZDANJE NA BANDCAMPU): Korijenski funk i sirovi garažni zvuk

Objaviti dva albuma odjednom, ne usudi se baš svatko. No uz današnju tehnologiju, kada je glazba dostupna svima, zapravo nema razloga da neki bend s velikom inspiracijom to i ne napravi, poput zagrebačkog Detroit Groove Ganga koji je istog dana na svojoj bandcamp stranici objavio album i EP. I dok je album „Motor City Funk“ neskriveno koketiranje s korijenskim funkom, „Roll With Detroit“ okrenut je sirovom garažnom zvuku. Ovoj ekipi koja se predstavila samo svojim nadimcima (Fantom, Micey, Slick, M8, Funky i Jimsy) funk u stilu Jamesa Browna sasvim je fino sjeo, ali mu nisu ostali dosljedni od početka do kraja. Oni su se prvenstveno dobro zabavljali snimajući uživo svoje pjesme, nudeći sirovi rock zvuk prošaran funkom, vrludajući raznim glazbenim stilovima vrativši se poprilično u 60-e. Na EP-u su se okrenuli garažnom zvuku i to je za svaku pohvalu. No koliko god je vidljiv njihov talent, bilo bi pametnije da su odlučili snimiti jedan pošten album te potražili svoje mjesto na sceni. Naravno da im nitko ne brani da snime istovremeno i pet albuma, osobito ako ih to zabavlja, ali ako požele pronaći svoje mjesto i predstaviti se u najboljem svjetlu, a imaju sve šanse da privuku publiku koja cijeni dobru svirku kakvu su ponudili, to im može biti sljedeći korak.

02. JALL AUX YEUX ‘SALUTATIONS DU FOND DU MONDE’ (JUDA RECORDS): Mlaki pozdrav Francuzima iz BiH

Nije čest slučaj da se neki bend iz ovih krajeva dohvati nekog stranog jezika, a da se ne radi o engleskom. Stoga treba pohvaliti ekipu iz BiH okupljenu pod imenom Jall Aux Yeux koja je album snimila na francuskom jeziku. Riječ je o mješavini francuske šansone, popa, rocka, freak folka i etno glazbe. Jedan prilično neuobičajeni miks svega i svačega, pa je i album dosta konfuzan. „Pozdravi s kraja svijeta“, kako glasi prijevod ovog albuma, sniman je u studiju Pavaroti u Mostaru i u Bihaću, u studiju Amadeus. Jedan od nekolicine gostiju koji se pojavljuju je i Ivan Katić John iz sinjske grupe M.O.R.T. koji se sjajno glasom uklopio u francusko-hrvatsku pjesmu „Je te cherche“ („Tražim te“), jedinu koja sadržava tekst i na hrvatskom jeziku. Neke pjesme, poput uvodne „La Peste“, predstavljaju ovu neuobičajenu ekipu glazbeniku kao vrlo energičnu skupinu koja jako dobro zna što radi, povremeno svojim pjesmama podsjećajući i na slavne Les Négresses Vertes, ali sveukupni dojam nije baš sjajan. Vidljivi su talent i volja, ali do albuma s odličnim pjesmama proći će još sigurno godinu-dvije, kad uvide greške i dosadne dionice zamijene intrigantnim aranžmanima i puno pitkijim pjesmama koje ne izazivaju dosadu. Nije loše za početak, ali mogli bi i trebalo puno bolje.

03. VOJKO V ‘VOJKO’ (CROATIA RECORDS): Odličan potez splitskog trap majstora

Vojko V poznato je ime splitske hip hop i trap scene zahvaljujući kreativnom doprinosu u Kiši metaka i Dječacima. Tako se već duže i iščekuje njegov prvi samostalni album koji se nedavno pojavio u izdanju Croatie Records koja se pokazala kao glavni promotor i izdavač rastuće hrvatske hip hop i trap scene, s obzirom na to da su upravo oni objavili i odličan novi album Kreše Bengalke. Splitski reperi trenutno dominiraju hrvatskom hip hop scenom, čijem vrhu se novim albumom pridružio Vojko V. Za razliku od Kreše Bengalke koji je trapu pristupio kroz vrlo sirove i brutalne priče s ulice, Vojko se predstavio kao vic maher i zafrkant koji sjajno slaže rime na klasičan trap beat. Njegove pjesme su zabavne, stihovi smiješni a refreni bizarni. Istovremeno on kroz taj rafal sarkastičnih stihova priča priču o životu u Splitu, a koliko god na momente on bio smiješan, iza osnovne slike krije se vrlo brutalna istina s kojom se Vojko sprda. Najbolji primjer je odlična pjesma „Kako to“, u kojoj konkretno priča ciničnu priču o prosječnom hrvatskom poduzetniku koji se čudi svijetu oko sebe kriveći sve druge zbog svojih nevolja, a za koje je sam kriv. Vojko se ovim albumom uspeo do vrha hrvatske trap scene pridruživši se kolegi Kreši Bengalki koji još s Vukom Orebom, Antoniom Makinjom i Sky Wikluhom gostuje na ovom albumu. Beskompromisno, vulgarno, bez kočnica i iskreno, za nijansu ipak lošije od albuma „Split ZOO“ Kreše Bengalke, iako je samostalna karijera Vojka V bio dobar potez.