GLAZBENE RECENZIJE Deafness by Noise, Haiku Garden, Hornsman Coyote & Soulcraft

01. DEAFNESS BY NOISE ‘A LONG WAY DOWN’ (STRENGTH RECORDS): Kakva albumčina!!!

Sa stažem od 25 godina i trima studijskim albumima, dvama EP-ima i prigodnim dvostrukim albumom povodom 20. godišnjice karijere, samoborski hardcore bend Deafness By Noise ostvario je zavidnu karijeru i osigurao status jedne od najboljih hardcore grupa u ovom dijelu svijeta. Što je još važnije za karijeru dobrog hardcore benda, održali su čak 10 europskih samostalnih turneja i nastupili s poznatim grupama kao što su Biohazard, Sick Of It All, Suicidal Tendencies, Madball… Njihov novi studijski album ‘’A Long Way Down’’ zvuči fantastično! Album je producirao njemački producent Andy Classen, ali zvuči kao da ga je producirao Rick Rubin, a objavila ga je diskografska kuća sa sjedištem u New Yorku Strength Records koja uz Deafness by Noise u svom katalogu ima grupe kao što su Sick Of It All, Agnostic Front, Beowulf i Coldside. Vrhunski groove koji će i najveće skeptike uvjeriti da u Samoboru živi jedan od najboljih hardcore bendova na svijetu. ‘’’A Long Way Down’’ je njihov uvjerljivo najbolji album u kojem su dokazali svoju sviračku, pjevačku i skladateljsku nadmoć na globalnoj hardcore sceni.

02. HAIKU GARDEN ‘WAVER’ (KAPA RECORDS): Iznenađujuće dobar debi

Nekako su se posljednjih godina za brzorastućim globalnim trendom dream popa ili shoegazea na ovim prostorima više pogurale Srbija i Hrvatska, dok je Slovenija ostala po strani. Barem do pojave ljubljanskog benda Haiku Garden koji se ovih dana predstavio svojim debi EP-em ‘’Waver’’, pozivajući ljubitelje tog žanra da obrate na njih pažnju. Razloga da privuku pažnju ima i više nego dovoljno zato što je u pitanju odličan bend koji nadilazi taj žanr, nudeći pet odličnih pjesama. Skladateljski zrele i aranžerski pune pjesme predstavljaju Haiku Garden kao već formiran bend koji je zahvaljujući produkcijskim zahvatima dodao i dimenziju više pjesmama koje variraju od vintage indie zvuka 80-ih do trenutačno najboljih shoegaze bendova na globalnoj sceni. Skloniji su žešćem zvuku, ali ostaju u okviru sanjivog dream popa s čvrstim grooveom. Za debi izdanje pravo iznenađenje. Vrijeme je da se dokažu uživo, a uz pametan PR hrvatska publika će ih brzo prihvatiti.

03. HORNSMAN COYOTE & SOULCRAFT ‘SAFE PLANET’ (AMMONITE REC. & PDV RECORDS): Reggae u najboljem izdanju

Beogradski glazbenik Nemanja Kojić, poznatiji kao Hornsman Coyote, najpoznatiji je rasta na ovim prostorima, odličan glazbenik i multiinstrumentalist koji je život posvetio reggae glazbi. Njegov utjecaj je značajan i na globalnoj sceni jer osim što je aranžirao puhače na posljednjem albumu reggae legende Leeja Scratch Perryja, nastupao je s grupom Soulfly, a s reggae zvijezdom s Jamajke Jah Masonom ostvario je globalnu popularnost hitom ‘’Belly of the Beast’’. Temelje je stekao u jednoj od najznačajnijih srpskih reggae grupa Del Arno Bend, da bi možda najveći trag na regionalnoj sceni ostavio s grupom Eyesburn. Ukratko, vrijedan i živopisan glazbenik pun bogata iskustva.
Posljednjih nekoliko godina vodi grupu Soulcraft s kojom je nedavno i objavio ‘’Safe Planet’’, prozaičan album ispunjen korijenskom reggae glazbom koja nijednim svojim momentom ne odaje da je u pitanju ekipa s Balkana, nego kao da se iza albuma kriju iskusni reggae glazbenici s Jamajke. Roots reggae u svom najboljem izdanju. Dosadan, ali vrijedan. Treba istinski voljeti reggae i dobro ga poznavati da bi shvatili veličinu ovog albuma, što će uspjeti vjerojatno najvećim fanovima ovog glazbenog žanra i to više širom svijeta nego kod kuće, jer sve što je dosad Hornsman Coyote stvarao, bilo je zanimljivije od ove ploče.