01. ĐAVOLI ‘LIVE IN STUDIO M + BONUS: KULUŠIĆ LIVE’ (CROATIA RECORDS): Temelji talentiranog autora

Nastavljajući seriju recikliranja snimaka izvođača koji više ne snimaju za njih, Croatia Records izvukla je iz prašine svoje arhive dvije sjajne live snimke nastupa Đavola. Jedna je napravljena 11. svibnja 1989. godine u sklopu serije radijskih koncerata u organizaciji M produkcije Radio Novog Sada, a druga je bootleg snimljen na njihovu koncertu u Kulušiću 8. ožujka 1987. Dva izuzetna zapisa neočekivano dobre kvalitete i odličan uvid u kvalitetu Đavola i talent spiritus movensa Nene Belana koji je s Đavolima najavio veliki ulazak na vrh domaće glazbene scene, na kojoj se nalazi i danas. Pritom je snimka Radio Novog Sada nepobitan dokaz da je riječ o izuzetno uvježbanoj ekipi muzičara, uz iskreno vrištanje djevojaka i nevidljive kemije između izvođača i publike koja se može osjetiti slušajući ovaj odličan audiozapis. Siniša Škarica ova dva izdanja popratio je prigodnim tekstom o Đavolima, a objavljene su i njihove fotografije iz tog razdoblja pa je riječ o doista kompletnom izdanju kojemu se nema što prigovoriti. Za sve ljubitelje Đavola najljepše moguće iznenađenje.

02.DREDDUP ‘DISTURBIA’ (VLASTITO EP IZDANJE NA BANDCAMPU): Dobrosusjedski industrial

Živeći u izolaciji radijskog etera, bez informacije o glazbenim zbivanjima u susjednim zemljama, hrvatski eter ispunjen mainstreamom i domaća publika zakinuti su za mnogobrojna glazbena imena koja rade sjajnu glazbu. To se prvenstveno odnosi na ‘’nova’’ imena i glazbenike koji stvaraju žanrovsku glazbu, neprikladnu za ‘’čisti’’ hrvatski eter. Jedan od takvih bendova je i novosadski industrial electro rock DreDDup koji imaju već sedam albuma objavljenih za razne izdavače širom svijeta te najnoviji ‘’DisTurBia’’. Na sceni su od 1997. godine i bez ikakve sumnje nisu za svakoga jer je njihov brutalni industrial izraz težak i mračan, ali je za glazbeni žanr koji sviraju više nego odličan. Novi album ‘’DisTurBia’’ zapravo je kompilacija pjesama nastalih od 1998. do 2016., a neke pjesmu nisu nikada objavljene ili su namjenski bile rađene za kazalište ili film. Ne bi škodilo da su naveli malo više informacija o pjesmama. Svejedno, vrlo dobar uvid u stvaralaštvo ovog odličnog benda, uz napomenu da su ove godine već objavili studijski album ‘’DeathOven (Rebels Have No Kings)’’.

03. FRENKIE KONTRA INDIGO ‘PUTANJA’ (UNIVERSAL MUSIC HRVATSKA): Stari vukovi i mladi lavovi

FMJam iz Tuzle je kolektiv zaljubljenika u hip hop koji je napravio za taj žanr više nego ikoji diskograf ili PR agencija, pogotovo u Bosni i Hercegovini. Tako iz godine u godinu uz njihovu podršku novo ime iskoči u javnost. Nakon Ede Maajke, Frenkieja, Sassje i drugih, došlo je vrijeme za neka nova imena. Tako je ovih dana Universal Music Hrvatska, poznavajući značaj i reputaciju FMJama, objavio album na kojem se u jednakom položaju nalaze Frenkie, Kontra i Indigo. Tri odlična repera od kojih se najmlađi Indigo, odnosno Mirza Rahmanović predstavio ovim albumom kao vrhunski producent koji je uz pomoć njemačkog kolege Christiana Prommera producirao ploču u berlinskom studiju Red Bulla. Osam čistokrvnih i čvrstih reperskih stvari, a izdvaja se pjesma ‘’Bratmoi’’ feat. Shutka koja ima sve predispozicije postati ultimativna hip hop himna. Jedan od boljih hip hop albuma koji su se pojavili ove godine u regiji.