GLAZBENE RECENZIJE Darko Rundek, Nežni Dalibor, Kaschade

01. DARKO RUNDEK ‘APOCALYPSO’ (DANCING BEAR): Diskografski pogodak

Nakon što su povodom 20 godina objavili reizdanje albuma ‘’Vrijeme je da se krene’’ grupe Majke i pokazali kako se takva glazbena ostvarenja primjereno objavljuju, diskografska kuća Dancing Bear ovih dana, također povodom 20 godina, objavila je i reizdanje albuma Darka Rundeka ‘’Apocalypso’’. Njemu su dodali i njegov drugi samostalni album ‘’U širokom svijetu’’ i jedno iznenađenje, nikada objavljeni album grupe Haustor ‘’Dovitljivi mali čudaci’’. Ponovo diskografski pogodak. Pritom je ‘’Apokalipso’’ postao ‘’Apocalypso’’, a Rundek je odlučio okupiti bend obilježavajući 20 godina tog albuma i početka svoje samostalne karijere kako bi zasvirao pjesme s njega, drugog albuma i neke nepoznate pjesme Haustora. Može li bolje? Fenomenalni album ‘’Apocalypso’’ obilježio je 90-e i nakon Haustora Rundeka ponovo stavio na tron najboljih domaćih autora. Sve kasnije što je objavljivao s Cargo Orekstrom ili Cargo triom nastavak je njegove kreativne samostalne karijere započete upravo ovom pločom. Izvrsno izdanje i album koji možda daje najbolji uvid u Rundekovu skladateljsku i poetsku veličinu.

02.NEŽNI DALIBOR ‘U SLOJEVIMA’ (ODLIČAN HRČAK): Odlični moderni indie rock album

Nežni Dalibor je grupa koja krajem 90-ih s bendovima kao što su Repetitor, Goribor, Pionir 10, Petrol i Stuttgart Online obilježila to razdoblje i donijela svježinu na srpsku alternativnu scenu. Kao i ostali predstavnici, tako ni Nežni Dalibor nikada nije zaživio u hrvatskom radijskom eteru, iako ima sve kvalitete odličnog indie rock benda čiji hrabri iskoraci pozivaju da se na njih obrati pažnja. Čak i na europskoj sceni. Novi album ‘’U slojevima’’ predstavlja Nežnog Dalibora kao bend koji zaslužuje status indie rock zvijezde u regiji. Njihove nove pjesme su radiofonične ali mračne, plesne ali teške. Baš kako treba, s mjerom i odličnim rock grooveom. Štoviše, mnogo zanimljivije od većine pjesama indie bendova iz Hrvatske i regije koji su popularniji od njih. ‘’U slojevima’’ je moderan indie rock album kojem nije lako pronaći manu i sluša se s velikim zadovoljstvom.

03. KASCHADE ‘PERFORMANCE’ (ENTITY RECORDS): Vrlo solidno

Mračna ambijentalna glazba nije popularna ni prisutna na radiju, ali ima svojih poklonika kao i autora koji je stvaraju iskreno i maštovito. Kao što u Hrvatskoj to već godinama radi Miljenko Rajaković, čiji projekt TeHÔM je našao svog izdavača u njemačkoj diskografskoj kući Cyclic Law Records, s kojim je ostvario globalnu vidljivost i vrlo dobar status, tako u Novom Sadu Aleksandar Stojanović stoji iza projekta Kaschade koji je pak našao svog izdavača u belgijskoj etiketi Entity. I dok je TeHÔM više orijentiran na atmosferu, Kaschade se temelji na eksperimentalnim momentima unutar mračne ambijentalne glazbe koja istovremeno nudi psihodeliju, melankoliju i gotiku ofarbanu finom elektronikom. Na novom, trećem albumu ‘’Performance’’ Stojanović je sjajno uobličio hladnu i mračnu glazbu obojenu jazzom, nudeći ne baš svakidašnji pristup žanru koji je u njegovom slučaju nemoguće definirati. Album ‘’Performance’’ je vrlo maštovito ostvarenje za sladokusce željne drugačije glazbe i hrabrog eksperimentiranja u kakvo se upustio Stojanović. Vrlo solidno djelo.