GLAZBENE RECENZIJE: Cojones, IV/AN, Demenrtonomes

01. COJONES ‘RESONATE’ (PDV RECORDS/PANTA R&E/ROUGH TRADE): Rock album veći od cijele rock scene

Cojonesi nisu novo ime na domaćoj rock sceni, ali nisu baš poznati prosječnim konzumentima domaće glazbe jer se njihove pjesme ne emitiraju na radiju, a oni se ne pojavljuju u medijima. Umjesto toga, posljednjih desetak godina održali su više turneja diljem Europe i stekli vrijedno iskustvo. Vrjednije od svih potencijalnih naslovnica zajedno. Upravo zbog tog iskustva je taj rock kvartet trenutačno na velikoj Njemačkoj turneji, na kojoj predstavljaju novi album ‘’Resonate’’ i koji će zagrebačkoj publici predstaviti u Tvornici kulture 5. studenog. A što će im tada zapravo predstaviti? Rock album veći od cijele hrvatske rock scene. Album na kojem su uspjeli ‘’sljubiti’’ rock izraz 70-ih i nevjerojatno autentičan zvuk rock divova tadašnjeg vremena sa suvremenom produkcijom (Jura Ferina i Pavle Miholjević), uz vlastiti pečat i autorski izraz kakav se rijetko može čuti u ovim krajevima te s rijetko dobrim pjevačem koji zna pjevati, ali i zavikati. Mimo svih kriterija glazbene industrije koja vapi za hitovima, Cojones su kao momci ‘’s mudima’’ odbacili sve kanone komercijalizacije rock glazbe i stvorili čistokrvni rock album, istovremeno nevjerojatno pitak i vraški snažan i izražajan. Unatoč nemalom broju odličnih hrvatskih rock bendova, Cojonesi su ovim albumom zauzeli prvo mjesto i ušli u ravnopravnu utrku za jednog od najboljih novih rock bendova na svijetu pa i ne čudi što im novi album ‘’Resonate’’ distribuira prestižna britanska diskografska etiketa Rough Trade. Jebeno dobar album!

02. IV/AN ‘SELF AND SELFISH’ (VLASTITO IZDANJE): Podatna retro elektronika

Nakon višegodišnje potrage za vlastitim elektroničkim identitetom te izdanja i nastupa pod raznim umjetničkim inkarnacijama (Narrow, Umrijeti za strojem, I/II, Split Personalities), Ivan Antunović prisvojio je svoj posljednji umjetnički identitet Iv/An i objavio novi album ‘’Self and Selfish’’. Odličan uvid u autorsku elektroničku glazbu nastalu na temelju raznih utjecaja, ali i vlastita izraza koji traži već niz godina. Njegov vokal na novom albumu izuzetno je mekan i podatan, a glazba plesna i na momente repetitivno hipnotička. Nema na albumu eksperimentalnih istraživanja i čudnih zvukova, nego pametno osmišljenih sintetičkih dionica koje ga izdvajaju od mase takvih glazbenika i predstavljaju kao sjajnog autora i izvođača, dobro poznatog ljubiteljima domaće elektronske scene koji preferiraju retro zvuk kojim odiše ovaj odličan album. Stoga ne čude njegova redovna gostovanja izvan granica Hrvatske (Mark Crumby). Prava je šteta što je program hrvatskih radijskih postaja uskraćen za takve sjajne autore i njihovu glazbu.

03. DEMENRTONOMES ‘ŽURKADELIK’ (VLASTITO IZDANJE): Čudo u Zagrebu – rodio se funk album

Glupog imena, ali zadivljujućeg funk groovea, osmeročlana grupa Dementronomes objavila je ovih dana nastupni album ‘’Žurkadelik’’. Čistokrvni funk kakav se nije čuo u ovim krajevima još od 70-ih godina prošlog stoljeća i vremena kada je Tihomir Pop Asanović postao neokrunjenim kraljem funka bivše Jugoslavije, zbog čega ga danas sve više cijene. Kako kod kuće tako i u svijetu. Stoga i ne čudi što se na albumu pojavila upravo njegova pjesma ‘’Mali crni brat’’ s legendarnog albuma ‘’Pop’’ iz 1976. godine, sa Zdenkom Kovačiček kao glavnim vokalom, koja se u ovoj novoj verziji nalazi kao gošća, uz sjajnu pjevačicu grupe izuzetna glasa Nikolinu Kovačević. Ukratko, njih osmero (Petar Cvahte, Siniša Cvahte, Dan Divjak, Marko Gudelj, Nikolina Kovačević, Lujo Parežanin, Filip Rodik, Vedran Vojnović) sviraju funk kojem se svaki ozbiljan poštovatelj funka i plesne glazbe može pokloniti do poda. Uspjeli su stvoriti neizostavan plesni groove bez kojeg nema dobrog funka, brass sekciju kakva se rijetko može čuti u hrvatskih izvođača, prikladno su producirali album i u prvi plan stavili pjevačicu čiji soul glas savršeno odgovara ovom glazbenom izrazu. Valja istaknuti da ona pjeva na hrvatskom, što nije nevažan podatak za novi funk bend. Međutim, najveća zamjerka odnosi se na to jer je pjevala na samo dvije od osam pjesama. Veći dio pjesama su instrumentali, što ne umanjuje njihovu kvalitetu, ali zaziva Nikolinu koje će se mnogi prisjetiti kao pjevačicu grupe F5. Ali najvažnije je ipak to da smo dobili čistokrvni funk album, lagano ‘’ofarban’’ jazzom i soulom te grupu pred kojom je sjajna karijera.