GLAZBENE RECENZIJE Bow vs. Plectrum, U pol 9 kod Sabe, Žen

01. BOW VS. PLECTRUM ‘STRINGS ONLY’ (AQUARIUS RECORDS): Vrhunski skladatelji i glazbeni kreativci

Debitantskim albumom ‘’Bow vs. Plectrum’’ koji su objavili prije manje od dvije godine, Filip Novosel s tamburom i Tihomir Hojsak s kontrabasom osvijetlili su svojom kreativnošću hrvatsku glazbu. Taj neobičan, ali nevjerojatno pitak spoj tambure i kontrabasa, pokazao se kao dobitna kombinacija. Novi album koji su stvorili uz pomoć i podršku Zagrebačkog filharmonijskog orkestra i pod ravnanjem Igora Tatarevića dokaz je da smo dobili vrhunske virtuoze, skladatelje i aranžere neiscrpne energije i rijetke viđene maštovitosti. Njihovo akademsko obrazovanje i naslušanost čuje se u svih devet pjesama, dok svojim prekrasnim aranžmanima naprosto obaraju. Svaki filmski redatelj koji njih odluči angažirati kao skladatelje za svoj film već je kroz filmsku glazbu osvojio publiku jer njihovo stvaranje atmosfere u pojedinim skladbama je fenomenalno. Poput Luisa Enriqueza Bacalova kada je skladao glazbu za film ‘’Poštar. Njihova energija ravna je jednom Kronos Quartetu, a mistika pojedinih aranžmana poput pristupa skladbama Michaela Nymana. Novosel i Hojsak donijeli su osvježenje, energiju i pristup aranžmanima kakvi su dugo nedostajali na hrvatskoj glazbenoj sceni, što su savršeno pokazali upravo na ovom albumu, stavljajući u prvi plan svoje skladateljske sposobnosti. Njihovo vrijeme napokon je došlo i možemo biti sretni što smo njihovi suvremenici i uživamo u njihovim djelima.

02. U POL 9 KOD SABE ‘STOJ NA GLAVI’ (AQUARIUS RECORDS): Album za monotono ljuljuškanje

Od kada se pojavila na sceni prije četiri, pet godina, ova simpatična grupa glazbenica osvaja šarmom i lijepo sročenim tekstovima, a tek na kraju glazbom. Njihov drugi album ‘’Stoj na glavi’’ svojevrsna je potvrda i naznaka svega što su dosad radile i mogući vrhunac njihove glazbene kreativnosti. Uostalom, uvijek je drugi album presudan za karijeru svakog benda i dokaz da zna što radi ili se prvi album dogodio slučajno. U pol’ 9 kod Sabe znaju jako dobro što rade, zabavljajući se u skladanju lepršavih pop pjesmuljaka vrlo površnog glazbenog izričaja. Bez nekog karakterističnog žanrovskog stava, slabih aranžmana i energijom u pola snage. Nešto između zabavne glazbe, kantautorskog puberteta i urbane šansone. Kao i na početku karijere Sabe su jake na riječima, ali djelom su ponajprije zabavne svojim najbližima i nezahtjevnim glazbenim urednicima radijskih postaja u Hrvatskoj koji forsiraju mainstream, zbog čega su i dobile podršku s prvim četirima singlovima s ovog albuma. Nije to loše, ali ne nude ništa osim nježnog ljuljuškanja uz razmišljanja o prolaznosti života i upitne ljubavi uz mlaku glazbenu podlogu.

03. ŽEN ‘SUNČANI LJUDI’ (MOONLEE RECORDS/VOX PROJECT/UNRECORDS): Kakva albumčina!

Nije čudno da Žen novi album objavljuje u koprodukciji s diskografskim kućama iz Slovenije, Francuske i Austrije jer njihova glazba je toliko predivno anacionalna da je potpuno nevažno tko će je objaviti. Najvažnije je ipak da ih čuje što više ljudi jer su karakterističnim zvukom kojim su se predstavili na debi albumu ‘’I onda je sve počelo’’ 2013. te pojačali dojam drugim albumom ‘’Jantar’’ dvije godine kasnije, u potpunosti osvojili scenu, upalivši reflektore nad samim sobom nudeći nam izvanvremensku i prekrasnu glazbu za 21. stoljeće. Malo tko je napravio takav kreativni glazbeni iskorak kao što je to uspjelo grupi Žen. Jedinstven i magičan spoj buke i snova, sanjarenja i borbe potpuno osvaja. Novi album ‘’Sunčani ljudi’’ kao da je doista obasjan posebnim suncem kroz gitarske dionice i prekrasne aranžmane nastale pod utjecajem post rocka. ‘’Sunčani ljudi’’ jedan je od najboljih i najoriginalnijih albuma koji se pojavio ove godine i njihovo najzrelije ostvarenje. Bez obzira na to govorimo li o hrvatskoj ili globalnoj sceni. Ove žene iz grupe Žen to rade uvjerljivo, moćno i predivno, da im se samo možemo pokloniti i uživati u njihovoj glazbi.