GLASNO! Tko to može platit?

Bez sumnje, HRVATSKA OBILUJE LJETNIM GLAZBENIM FESTIVALIMA. Od toga ima velike koristi. Zarada je iz godine u godinu sve veća, najviše profitiraju gradovi i županije, a nešto manje organizatori. Nivo organizacije podignut je na najviši stupanj, zbog čega festivali dobivaju najveće ocjene

Počela je sezona ljetnih glazbenih festivala. Samo ovoga tjedna se u Zagrebu održava najveći hrvatski open air festival, INmusic na Jarunu, te Zagreb Calling na SRC Šalati. Sredinom srpnja su Ultra u Splitu i Fresh island festival na Zrću. Tu su još i SuperUho festival u Primoštenu, Croatia Music Adventures u Dubrovniku, Outlook, Dimensions, Seasplash u Puli pa Love International u Tisnom, Lost Theory Festival u Deringaju itd. Prošle godine je festival Ultra u Splitu posjetilo oko 150.000 posjetitelja iz 143 zemlje, a organizatori kažu da su grad Split i Splitsko dalmatinska županija zaradili oko 500 milijuna kuna. Prije dvije godine Hrvatska je na Ibizi proglašena za Dance Nation of the Year. Bez ikakve sumnje, Hrvatska obiluje ljetnim glazbenim festivalima. Hrvatska od toga ima velike koristi. Zarada je iz godine u godinu sve veća. Gotovo u pravilu najviše profitiraju gradovi i županije u kojima se održavaju festivali, a nešto manje sami organizatori festivala. To ovisi o samom festivalu, izvođačima, lokaciji, ali i profesionalnom pristupu. Nivo organizacije podignut je na najviši mogući stupanj, zbog čega nerijetko festivali koji se održavaju u Hrvatskoj dobivaju najveće ocjene sa svih strana svijeta. Jednako tako su ti isti festivali dobitnici brojnih nagrada za najbolje festivale u Europi. Jest da su u pitanju najčešće organizatori iz inozemstva, ali jednako tako treba naglasiti da se ni jedan festival ne održava bez lokalne podrške. No osim same zarade i procvata kulturnog turizma te reputacije ‘’rasplesanog naroda’’, ima još jedna ogromna beneficija zahvaljujući svim tim festivalima, o kojoj se malo ili uopće ne govori. Na sve te festivale dolazi velik broj novinara, promotora, producenata, glazbenika, i to iz cijelog svijeta. Što zbog reputacije, koja raste iz godine u godinu, što zbog nastupa nekih od najznačajnijih izvođača suvremene popularne glazbe, bez obzira na glazbeni žanr ili, pak, zbog promocije nekog novog albuma ili projekta.

Upravo zahvaljujući lokalnoj podršci inozemnim organizatorima festivala, na tim istim festivalima sve više je i hrvatskih izvođača koji imaju jedinstvenu priliku dijeliti pozornicu s globalnim glazbenim zvijezdama. Dakako, svi ti novinari, producenti, promotori… imaju priliku vidjeti djelić hrvatske glazbene ponude. Tako će uz Massive Attack, Kamasi Washington, Moodymanna i još na desetke drugih izvođača, britanska publika upoznati Miss Sunshine i Petera Dundova. Publika na festivalu Outlook će uz Damiana Marleyja, Slum Village i ostale, plesati uz Egolessa, Filipa Motovunskog i Elemental. Sesasplash će uz Don Lettsa predstaviti Edu Maajku, Bamwise i ABOP. INmusic će, zahvaljujući nastupima PJ Harvey i Florenece and the Machine, privući publiku sa svih strana svijeta. Prošle godine je festival posjetilo oko 25.000 ljudi, a svake godine sve je više stranaca. Ti isti stranci, među kojima i brojni novinari, promotori i producenti, uz globalne zvijezde će ove godine vidjeti The Bambi Molesters, Chui, Žen, Moskau, Sleepyheads itd. To je tim hrvatskim glazbenicima šansa za promociju kakvu si teško mogu platiti, prilika da se predstave u najboljem mogućem svjetlu pred publikom među kojom se možda krije njihov budući menadžer, producent, izdavač… Da ne govorimo o tome kako svakome od njih raste rejting kada u svojoj biografiji spomenu da su dijelili pozornicu s nekima od zvijezda današnjice. Važan je i utjecaj svih tih izvođača na razvoj domaće glazbene scene jer mnogi od tih festivala predstavljaju neke nove glazbene zvijezde, nove glazbene žanrove ili pak nude uvid u inovativne scenske nastupe i tehnološke inovacije kada je u pitanju izvođenje glazbe uživo. Ukratko, nije sve u novcu. Riječ je o čitavoj jednoj pop kulturi koja odgaja neke nove generacije i stavlja Hrvatsku i hrvatske glazbenike u ravnopravan položaj na globalnoj glazbenoj sceni. Tko to može platit?

 

Komentiraj

PODIJELI
Slobodni novinar, urednik, promotor i pisac. Dvadeset godina iskustva u organizaciji rock koncerata (preko 500 koncerata hrvatskih i inozemnih izvođača), press konferencija, izložaba i modnih revija. Jedan od osnivača Hrvatske novinarske rock nagrade Crni mačak i član Savjetodavnog tijela nagrade (Predsjednik Savjetodavnog tijela 1998.). Dugogodišnji radijski urednik i voditelj (Radio 101, Radio 1, Plavi radio), te rock kritičar (Radio 101, Plavi radio, Slobodna Dalmacija, Vip Music, Tportal.hr, Rolling Stone). Redovan član Hrvatskog Novinarskog Društva. Prvi roman (Dolce Vita) objavila je nakladnička kuća Fraktura u ožujku 2004. 2005. kao autor i redatelj potpisujem dokumentarni tv film "Kad muzičari šokiraju" u produkciji nezavisne producentske tvrtke Trezor idea. 2010. od HGF-a (Hrvatski glazbeni festival) primam nagradu za životni doprinos razvoju i unaprjeđenju demo scene i dugogodišnji kontinuirani rad na promicanju urbane i alternativne glazbene kulture. U svibnju 2103. pokreće web portal www.spotdepo.hr.