IZLOŽBA FOTOGRAFIJA PETRA SABOLA DO 15. LISTOPADA U KARLOVAČKOJ AQUATICI

karlovačkoj Aquatici otvorena je izložba fotografija čudesnog svijeta prirode viđena kroz objektiv Petra Sabola, fotografa koji je osvojio više od 500 različitih nagrada diljem svijeta. Fotografije će biti izložene u Aquatici do 15. lipnja 2018. Petar Sabol Sharpeye rođen je 1981. u Čakovcu, a fotografijom se počeo baviti 2007., kad je postao aktivni član Fotokluba Čakovec. Od samoga početka fotografskog rada očaran je prirodom i njezinim svijetom, pogotovo područjem makrofotografije. Njegove fotografije prikazuju i dočaravaju trenutke iz života prirode koje je većini ljudi teško ili gotovo nemoguće vidjeti u stvarnosti zbog sve većeg otuđenja od prirode.

„Kako u makrofotografiji možemo snimati krupnije i šire kadrove i one s ekstremnim povećanjem, tako je moguće koristiti i kreativne dodatke poput filtara ili specijalnih objektiva. Zbog toga se izložba sastoji od četiriju cjelina, od kojih prva predstavlja fotografije snimljene starim Trioplan 100/2.8 objektivom koji je specifičan po tome da u bokehu radi bajkovite mjehuriće, odnosno kružiće koji su posljedica refrakcije svjetla jutarnje rose. Druga cjelina predstavlja fotografije nastale upotrebom zvjezdastog filtra koji se istančanom preciznošću može upotrijebiti na vrlo atraktivan način dobivanja drugačije, a istovremeno zanimljive fotografske slike. Treća cjelina prikazuje velika uvećanja očiju ili krila, odnosno neki njihov dio, dok četvrta serija prikazuje kukce u društvu“, kazao je za Nacional Sabol i dodao da ove godine obilježava deset godina ozbiljnijeg bavljenja fotografijom. Svijet prirode je čudesan, a u svojoj nutrini, kazao je, ima potrebu, volju, pa čak i dužnost da je bilježi kroz objektiv svojim očima.

Pojasnio je kako je došlo do toga da mu se radovi objavljuju u brojnim cijenjenim svjetskim medijima kao što su Mirror, Telegraph, The Sun, The Daily Mail. Kontaktirale su ga, naveo je, razne agencije nakon što su zapazili njegove radove, a to mu je pomoglo i financijski i u promociji. Za fotografije prirode ponajviše se odlučio zbog toga što se čovjek u posljednje vrijeme otuđio od prirode.

„Fotografiranje prirode je nešto kao meditacija. Nije samo važan čin fotografiranja, tu je velika povezanost sa živim svijetom koji poštujem i volim. Ljudima danas to nedostaje. Izgubili su svoju esenciju, zaokupljeni su konzumiranjem raznoraznih gluposti koje im se serviraju na svakodnevnoj bazi i onda postaju zombiji, otuđeni od svega i, nažalost, iskrivljene vrijednosti stavljaju na prvo mjesto. Zbog toga su moje fotografije takve kakve jesu, one izazivaju čuđenje i reakcije. Mnogo puta sam čuo kako djeluju smirujuće, ljudi ih vole gledati. I ja sam zbog toga sretan“, istaknuo je Sabol i kazao da se pomalo i u Hrvatskoj budi svijest za fotografijom kao nečim što je više od hobija.

„Rekao bih da se budi svijest, vrlo malim koracima, ali ide se prema tome. Tu mislim na one koji se počinju baviti fotografijom ili se njome već bave. Nažalost, publika nema znanje i respekt prema dobrim radovima. Možda je nekim dijelom i ima, ali na kraju cijena je gotovo uvijek presudan faktor. To je žalosna činjenica današnje situacije. Ali uvijek postoje oni koji i više nego cijene nečiji rad i spremni su ga platiti. Pametni telefoni su dobrodošlo priručno sredstvo koje svi nosimo u džepu. No oni nikad neće zamijeniti profesionalnu opremu i jednostavno ih ne možete usporediti s, primjerice, Sony Alphom 99II i nekim objektivom velikog otvora blende poput G-serije ili Carl Zeissa“, zaključio je Petar Sabol i dodao da se fotografija kakvu on radi više cijeni u inozemstvu. To su višestruko puta dokazali stručni žiriji iz gotovo cijelog svijeta koji su mu dali mnoge nagrade pa zbog toga sve više radi za strano tržište.

Komentiraj


PODIJELI
- rođena u Zagrebu 1978. godine - mr.sc. međunarodnih odnosa - diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu - novinarstvom se bavi od 1999. godine - dosad je radila u Jutarnjem listu, lifestyle magazinu Story, političkome magazinu Aktual - u Nacionalu je pomoćnica glavnog urednika i piše teme iz kulture