Zračna luka ‘Franjo Tuđman’ impresivan je projekt površine 65 000 m2 uz specifičan i prepoznatljiv krov površine 35 000 m2, modernog interijera, na kojem je tvrtka Telektra, jedna od vodećih tvrtki u svjetlotehničkom projektiranju, provela svoje kreativne ideje ugradivši u ovu zračnu luku čak 5 000 rasvjetnih tijela čineći je i na ovaj način jednom od najatraktivnijih i najmodernijih zračnih luka u regiji.

Naime, zanimljivim svjetlosnim rješenjima Telektrini stručnjaci postigli su atraktivnu i modernu rasvjetu koja vizualno privlači ali i usmjerava putnike kroz terminal pa već na samom dolasku putnicima, zahvaljujući svjetlosnim rješenjima, postaje jasno koji smjer treba odabrati kako bi čim prije otputovali u željenom smjeru.

Tvrtka Telektra prihvatila je ovaj vrlo zahtjevan projekt te je u suradnji s projektantskim timom na čelu s akademicima prof.dr.sc. Brankom Kinclom dipl.ing.arh. i prof.dr.sc. Velimirom Neidhardtom dipl.ing.arh, ostvarila zaista impresivno arhitektonsko-svjetlosno zdanje, koje naglašava svaki detalj ove moderne gradnje različitim oblicima rasvjete, koja se i ergonomski savršeno uklapa u zračnu luku.

Važno je istaknuti da se kroz linijske LED svjetiljke, koje služe kao rasvjeta nadstrešnice glavnog ulaza u zračnu luku, specifično pojačava snaga i intenzitet svjetla približavanjem samom ulazu u terminale. Na ovaj način putnici se zapravo svjetlom usmjeravanju prema ulazu u zračnu luku, što olakšava samu komunikaciju i snalaženje.

Najzahtjevniji dio ovog projekta rasvjete bili su dolazni i odlazni terminali kojima dominira neizravna rasvjeta od krovne rešetkaste konstrukcije, što cijelom projektu daje dodatan pečat. LED reflektori velike snage smješteni su u grozdove nosivih stupova konstrukcije, posebno razvijenih za ovaj projekt, koji ujedno služe i kao sustav dovoda kišnice s krovova terminala u pet ukrasnih jezera.

“Takvom instalacijom, koja je od strane projektnog tima zgodno nazvana ‘naušnice’ zadovoljili smo najstrože ergonomske standarde. Na ovaj način, dobili smo velik svijetli volumen kroz cijeli prostor u kojem smo poseban naglasak stavili na dojam krovnog prostora. Ovim načinom izbjegli smo izravno bliještanje te smo u potpunosti postigli preciznu i ciljanu integriranost rasvjete u arhitekturu ove moderne zračne luke”, rekao je Željko Slovinac, voditelj projekta Telektre u novoj zračnoj luci.

Sama činjenica da je projekt u fazi certificiranja prema međunarodno priznatom certifikatu ‘LEED BD+C: New Construction v3 – LEED 2009’, govori o tome koliko se pažnje posvetilo projektiranju i zadovoljavanju visokih standarda održive energetske i ekološke gradnje novog terminala Zračne luke Franjo Tuđman.

Telektra je svojom rasvjetom u najvećoj mogućoj mjeri pratila principe održivosti i energetske učinkovitosti kako bi zadovoljila temeljna načela cijelog projekta zračne luke na kojem se nastojalo maksimizirati uštedu energije.

Komentiraj