FOTO: Završio jubilarni Weekend Media Festival, koji je okupio rekordnih 5 000 posjetitelja

Autor:

Weekend Media Festival

Velikim koncertom Nene Belana i Fiumensa završeno je jubilarno izdanje Weekend Media Festivala koji je održan pod pokroviteljstvom Adris grupe. Stara tvornica duhana u Rovinju ove je godine ugostila više od 160 govornika na preko 60 panela. U protekla je tri dana na najvećem događanju medijske i komunikacijske industrije u jugoistočnoj Europi sudjelovalo rekordnih 5 000 posjetitelja.

“Veliku desetu obljetnicu proslavili smo u revijalnom tonu kako i priliči – uz mnoštvo zanimljivih panela, atraktivnih predavača, popratnog sadržaja i odličan glazbeni program. Siguran sam da ovaj jubilarni Weekend nikoga nije ostavio ravnodušnim i veselimo se planiranju prve godine druge dekade festivala koji okuplja posjetitelje iz cijele regije”, rekao je Tomo Ricov, direktor festivala.

U tri intenzivna dana ovogodišnji Weekend Media Festival definirao je koji nas ključni trendovi i izazovi očekuju u komunikacijskoj industriji, a govorilo se i o mindfulnessu, promjenama u konceptu prijevoza, start-upu koji mijenja globalno obrazovanje, dolasku umjetne inteligencije te kako Google i Facebook dominiraju na tržištu oglašavanja.

“Jubilarku je obilježilo partnerstvo s nordijskim zemljama, imali smo panele o deset godina PR-a i digitala, a govorilo se i o STEM revoluciji. Također, zanimljiva rasprava razvila se na temu novinarstva 21. stoljeća s kojeg je zaključak da je kvalitetan sadržaj prioritet čitatelja bez obzira kojom platformom se služi“, kaže Nikola Vrdoljak, direktor programa.

Prvi dan ‘Weekenda’ obilježilo je predavanje nagrađivanog novinara The Sunday Timesa, Jonathana Calverta, koji je ispričao kako je izgledalo biti dijelom istrage koja je dovela do pada najmoćnijih ljudi FIFA-e, a prepuna dvorana bila je na panelu ‘Od Ramonesa do Rozge’ na kojem je znanstvenik Boris Jokić govorio o važnosti suvremene glazbe u obrazovanju.

Burna rasprava razvila se sljedećeg dana na panelu ‘Agrokor naš svagdašnji’ na kojem se razgovaralo o komunikaciji Agrokora u vrijeme krize sa zaključkom da je sve odrađeno pogrešno. Panel ‘Sve što ste oduvijek željeli znati o susjedima, a niste ih se usudili pitati’ bio je jedan od najzabavnijih na ovogodišnjem Weekendu. Sudionici su panel pretvorili u stand up komediju gdje se svatko zabavljao na svačiji račun osvrćući se na aktualnu situaciju na Balkanu uz fantastične primjer dobrih i loših strana susjeda.

Dodijeljena su i priznanja za najbolje digitalne radove u devet SoMo Borac kategorija koji je ove godine imao rekordnih 145 prijava, a čak 55 reklamnih agencija iz regije konkuriralo je na BalCannes reviji.

Najbolja agencija 2017. je Grey Ljubljana, a titulu najboljeg projekta odnio je ‘Dear Mr. President’, agencije Imago Ogilvy.

Zanimljive i svestrane panel rasprave

Istraživačko novinarstvo, ukusi regionalne čitalačke publike, Google koji se bavi umjetnom inteligencijom i uz Facebook preuzima dominantnu poziciju u globalnim prihodima od oglašavanja obilježili su kraj prvog dana jubilarnog Weekend Media Festivala.

Google i Facebook preuzeli su dominantnu poziciju u globalnim prihodima od oglašavanja te su premašili globalnu print industriju i dosegnuli radio. Kako se hrvatski izdavači snalaze u doba duopola odgovorio je Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku.

“Print i dalje jamči, javni utjecaj i doseg koji je s ostalim platformama eksplodirao, ali televizija će prevladati. Video je područje koje će tek doživjeti ekspanziju. Otvara se televizijski oglašivački budžet koji je dosad bio prilično netaknut. Print smo izmasakrirali, došlo je vrijeme za masakr na televiziji“, zaključio je Boris Trupčević.

Kako je to izgledalo biti dijelom istrage koja je dovela do pada najmoćnijih ljudi FIFA-e otkrio je Jonathan Calvert, nagrađivani novinar The Sunday Timesa na panelu ‘Novinarstvo koje je razotkrilo nogomet kao prljavu igru’.

“S jedne je strane bila moćna FIFA, a s druge samo moja kolegica i ja te hrpa dokaza koje smo mjesecima proučavali i izvlačili ono bitno. Odigrali smo veliku ulogu u donošenju na vidjelo istine o koruptivnim igrama FIFA-e“, rekao je Jonathan Calvert.

Na Weekendu su prezentirane i prilike umjetne inteligencije koja bi na hrvatsko tržište s proizvodom Google Home mogla doći već sljedeće godine.

“Usmjerenost na artificial intelligence znači da gradimo proizvode koji su sposobni sami učiti. Oni više ne slijede zadane algoritme, nego ih sami razvijaju i razumiju svijet oko sebe. Ne govorim o budućnosti, nego onome što se događa upravo sada“, kazao je Dominik Osterholt, voditelj programa za Google Digital Academy.

Jedno od najposjećenijih panela na popodnevnom djelu bilo je ono na kojem je govorio Boris Jokić, znanstveni suradnik na Institutu za društvena istraživanja u Zagrebu. Već je sam naziv panela ‘Od Ramonesa do Rozge’ izazvao ogroman interes.

“Kao kod svake dobre punk-rock grupe potrebno je otvorenost i srce. Muzika je transgeneracijska. Muzika je emocija. Znanje, identitet, odgovornost, solidarnost, integritet, poštivanje, zdravlje i poduzetnost su vrijednosti mlade osobe koje smo željeli vidjeti u kurikularnoj reformi. Čovjek se zapita da li je Hrvatska zabit Europe? Kažem da nije i neće biti ako to ne dopustimo“, izjavio je Boris Jokić koji je i sam poznat kao ljubitelj dobre glazbe.

Duška Jovanić, nekadašnja glavna urednica srpske Glorije i aktualna glavna urednica Ellea za Srbiju, na panelu ‘Svetsko, a naše’ otkrila je da se u jednom trenutku pada naklade Glorije sjetila, pomalo morbidno – sahrana.

“Shvatila sam da moram dati srpskoj publici ono što voli. Kao mala trčala sam na kiosk kupiti Paris Match kad je umro Roger Vadim, samo da vidim što su njegove tri bivše žene obukle na sahranu. Srbi malo vole provokacije i da nije sve rozo. Nismo mogli raditi slatke priče kao Hrvati. Ako donesemo priču da su ljudi sretni, uvijek se pitaju zašto“, pojasnila je Duška Jovanić.

Proglašeni najbolji projekti i reklamne agencije u Adriatic regiji

Čak 55 reklamnih agencija iz regije konkuriralo je na BalCannes reviji održanoj u sklopu desetog Weekend Media Festivala u Rovinju. Stručni žiri sastavljen od 25 eksperata (oglašivača, agencija i novinara) iz cijele regije u jakoj konkurenciji izabrao je 25 najboljih projekata Adriatic regije i dodijelilo nagrade najboljima od najboljih. Po prvi put saznali smo kako na iste projekte gledaju oglašivači, agencije i novinari, a svaki od tih žirija dodijelio je nagradu najboljim projektima prema svom izboru.

Prestižnu titulu najbolje agencije BalCannesa odnijela je agencija Grey Ljubljana, koja je ujedno osvojila i posebnu nagradu žirija novinara za projekt The Bedtime Storytellers.

Zagrebački Imago Ogilvy osvojio je dvije nagrade za projekt ‘Dear Mr. President’ koji je proglašen najboljim projektom BalCannesa, a osvojio je i posebnu nagradu žirija oglašivača.

Najboljim projektom prema mišljenju agencijskog žirija proglašen je ‘One book for peace’ srpske agencije New Moment New Ideas Company.

Nagradu za najbolji projekt koji je realiziran na više tržišta regije osvojio je ‘Teslin vremeplov’ agencije Red Communication iz Beograda.

Uz agencije Grey Ljubljana i Imago Ogilvy, na listi top 5 agencija po bodovima našle su se agencije BBDO Zagreb, Bruketa&Žinić&Grey i Grey Worldwide Zagreb. Uz njih, u selekciju 25 najboljih projekata Adriatic regije izabrani su i projekti agencija: AV Studio, Degordian, Formitas BBDO, Ideo kreativna branding agencija, iZone, McCann Beograd, McCann Sarajevo, McCann Zagreb, New Moment New Ideas Company, New Moment Tirana, Popular Communications, Red Communication, Señor i Studio Sonda.

Upravo su predstavnici ovih agencija prezentirali svoje najbolje kampanje pred dupkom punom dvoranom Weekend Media Festivala.

Za sve koji nisu bili na festivalu, svi projekti s BalCannesa bit će objavljeni na BalCannes Yellow Pages stranicama – www.balcannes.com, online bazi reklamnih agencija koje tijekom cijele godine služe kao koristan alat oglašivačima koji su u potrazi za novim poslovnim partnerima.

Organizatori BalCannesa su HURA (Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje) i Weekend Media Festival.

Najbolji projekti BalCannesa 2017. abecednim poretkom su:

• #pokazimozube – Ideo kreativna branding agencija
• Akcija – Imago Ogilvy
• Booktiga festival rabljenih knjiga, nagrada autoru/ici – Studio Sonda
• Dear Mr. President – Imago Ogilvy
• Disleksija je različitost a ne bolest – McCann Sarajevo
• Don’t hesitate, become an organ donor – AV Studio

• Facebook kampanja “Birajte ciljano” – iZone
• Fenomenalna Hrvatska – BBDO Zagreb
• How does a successful person look? – New Moment Tirana
• Iskon Casting – Señor
• Jelen s jednim rogom – Popular Communication
• Nada – Bruketa&Žinić&Grey
• Nađi novi posao – McCann Beograd
• One book for peace – New Moment New Ideas Company
• Patnje zadovoljnih korisnika – McCann Zagreb
• Priroda danas nema vremena za tebe – Bruketa&Žinić&Grey
• Samo hrabro – BBDO Zagreb
• Štartaj Slovenija (Start it up Slovenia) – Formitas BBDO
• Teatar Snova – Degoridan
• Teslin vremeplov – Red Communication
• The Bedtime Storytellers – Grey Ljubljana
• The Tribe Ride – Grey Ljubljana
• Triglav DRAJV App – Grey Ljubljana
• Wiener ‘Skip Ad’ – Grey Worldwide Zagreb
• Wiener ‘Vrag Nikad Ne Spava’ – Grey Worldwide Zagreb

Proglašeni su i pobjednici SoMo Borca, najvažnije regionalne digitalne nagrade

Drugog dana jubilarnog Weekend Media Festivala u Rovinju dodijeljena su priznanja za najbolje digitalne radove u devet SoMo Borac kategorija. Riječ je o najvažnijoj regionalnoj digitalnoj nagradi nakon koje redovito doznajemo kakvi nas trendovi u digitalnom marketingu očekuju u narednoj godini.

Ove godine SoMo Borac je imao rekordnih 145 prijava koje je ocjenjivao žiri sastavljen od 28 stručnjaka za digitalni marketing iz najboljih regionalnih agencija. Ove godine žiri je glasao ovako:

Digitalni Mix

Grey Ljubljana, A1 Slovenija POBJEDNIK
Eden na Eden marketing agency, Yesterday News – News parody show
404, BBDO Zagreb, Prom media Group, Hrvatski Telekom

SoMo App

McCann Beograd, Muzej savremene umetnosti u Beogradu POBJEDNIK
Grey Ljubljana, Triglav Insurance
404, SevenOfNine, HRT

SoMo Content

Grey Ljubljana, A1 Slovenija POBJEDNIK
McCann Beograd, Carlsberg Srbija
Grey Ljubljana, A1 Slovenija

SoMo Social

Pioniri Communications, Guarana (Knjaz Miloš) POBJEDNIK
Luna TBWA, Pivovarna Laško Union
Imago Ogilvy, Dalmacijavino Split

SoMo Tech

Real grupa, Zagrebačka banka POBJEDNIK
Communis, Heineken
Bamboo Lab, VIPnet

CM godine

Marko Jovanović, Executive Group, McDonald’s Srbija POBJEDNIK
Lucija Potočnik, Degordian, Zagrebačka pivovara
Helena Kuhar, 404, Coca-Cola

SoMo Web

Agencija Size, Agencija Size POBJEDNIK
Infinum, Museum of Broken Relationships
404, Broj 42, Hrvatski Telekom

SoMoRitanac

Grey Ljubljana, A1 Slovenija POBJEDNIK
Imago Ogilvy, Jamnica
Nordeus, Nordeus

Viralni Blockbuster

Pristop, Atlantic Grupa POBJEDNIK
McCann Beograd, Carlsberg Srbija
Ivan Šarić, Siniša Mareković, Vedran Tomac, Batman i sinovi

“Konkurencija ovogodišnjeg SoMo Borca bila je iznimno jaka i velika. Bilo je puno kvalitetnih radova. U većini kategorija odlučivale su nijanse. Ovogodišnje su prijave nadmašile sva očekivanja i pokazale kako digitalno ozbiljno raste i kako nas u 2018. godini očekuje još više uzbuđenja na ovim kanalima”, rekla je Ružica Vrdoljak Ličina, iz organizacije SoMo Borca.

Pobjedničke radove pogledajte na www.somoborac.com.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.