FACEBOOK POD PRITISKOM Velika polemika oko korištenja osobnih podataka

Autor:

epa06031339 (FILE) - The Facebook icon is displayed through glasses in Taipei, Taiwan, 28 April 2017 (reissued 16 June 2017). The social media giant on 16 June 2017 said it was introducing an Artificial Intelligence (AI) to identify and tackle 'terrorist proaganda'.  EPA/RITCHIE B. TONGO

Facebook se našao u središtu polemike oko neprimjerena korištenja osobnih podataka milijuna korisnika tvrtke Cambridge Analytica povezane s kampanjom Donalda Trumpa.

Zbog optužbi koje dotična britanska tvrtka negira, Facebooku je pala vrijednost dionica za gotovo 6,8 posto na Wall Streetu.  a dana su i obećanja o istragama s obje strane Atlantika.

Po pisanju više američkih i britanskih medija, Cambridge Analytica (CA), tvrtka specijalizirana za stratešku komunikaciju, prikupila je podatke o 50 milijuna korisnika Facebooka bez njihova dopuštenja kako bi ih koristila za izradu softvera koji bi omogućio predviđanje i utjecaj na glasovanje birača.

Ti su podaci prikupljeni putem aplikacije za psihološko testiranje koju je preuzelo 270.000 korisnika društvene mreže, a razvio ju je ruski psiholog Aleksandr Kogan koji ih je potom neopravdano ustupio CA-u.

Facebook je istaknuo da je aplikacija mogla imati pristup i podacima “prijatelja” korisnika koji su preuzeli aplikaciju.

Ovo otkriće izazvalo je brojne američke i europske zastupnike da zatraže objašnjenje o tome kako je CA došla do podataka.

Sama tvrtka objavila je kako “te podatke Facebooka nije koristila u okviru usluga pruženih predsjedničkoj kampanji Donalda Trumpa” te da nikakav “ciljani publicitet” nije ostvaren “za tog klijenta”.

Ističe i da “nije radila na referendumu o brexitu u Velikoj Britaniji”.

Facebook kaže da je zatvorio račun tvrtke i angažirao stručnjake za digitalnu reviziju kako bi se razjasnila afera.

No, britanski regulator informacija i osobnih podataka najavio je da će izdati nalog u utorak za pristup serverima CA-a te je zatražio od Facebooka da prekine vlastitu istragu kako ne bi kompromitirao njegovu.

Do polemike dolazi u nezgodnom trenutku jer se Facebook, kao i Twitter i Google, mjesecima optužuju da su pridonijeli manipuliranju javnog mnijenja, posebice vezano uz Rusiju i američku predsjedničku kampanju ili pak referendum o brexitu 2016.

Redovito ih se optužuje da ne štite dovoljno osobne podatke svojih korisnika koji su baza njihova gospodarskog modela.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.