U ponedjeljak je u zagrebačkoj Galeriji ‘’Kranjčar’’ predstavljen projekt i izložba umjetničkog tandema Tarwuk kojeg čine Bruno Pogačnik i Ivana Vukšić iz New Yorka. Njihov novi rad ‘’NVV’’ višegodišnji je kustoski projekt kroz koji istražuju inovativne mehanizme prezentacije, distribucije i konzumacije umjetnosti. ‘’NVV’’ je skraćenica za ‘’Nove vizualne vrijednosti/New Visual Values’’ i kao što naslov sugerira, projekt eksperimentira „s novim taktikama temeljenima na kolaborativnim odnosima u svijetu umjetnosti danas“. Projekt se održavao u više faza u New Yorku i Zagrebu, u suradnji s međunarodnim vizualnim umjetnicima, a završio je prezentacijom publikacije i izložbe foto-eseja Hrvoja Slovenca u Galeriji ‘’Kranjčar’’.

Projekt je bio pokrenut pozivom četrnaestoro naših i inozemnih umjetnika i umjetnica (Justin Berry, Nicolas Ceccaldi, Maja Čule, Ryan Foerster, Damir Gamulin Gamba, Greg Gentret, Igor Kuduz, Willa Nasatir, Clémence de la Tour du Pin, Ben Schumacher, Lior Shvil, Tarwuk) koji su poslali svoj digitalni rad da bi ga se otisnulo na A3 format. Radovi su zatim bili ugrađeni u zidove kluba internacionalne franšize koji se brendira kao mjesto za uspješne kreativce tijekom njegove izgradnje na Lower East Sideu u New Yorku. Nakon što su radovi postavljeni ispod izolacije i prekriveni knaufom, zidovi su obojeni pa nema fizičkog traga ove akcije u prostoru, nego postoji tek reprezentacijski materijal u obliku foto-eseja Hrvoja Slovenca i knjige projekta koji komuniciraju s publikom. U popratnom eseju Eva Munz piše kako su „razvoj i rast kulture digitalnih slika koja je virtualno učinila više stvarnim od onoga što se događa u fizičkom svijetu, rezultirao time da život živimo brže nego ikada. Svakodnevica nam je ispunjena stotinama instant-zadovoljstava koje proživljavamo kroz konzumaciju tuđih iskustava putem digitalnih slika. Umjetnost se valorizira, kupuje i prodaje preko istih tih digitalnih reprezentacija, a izložbe su postale svojevrsni brending galerija i institucija“.

Takva umjetnička akcija svojevrstan je produžetak ideje Fluxusa, ali i djelovanja naše grupe Gorgona. Nakon nje u prostoru ostaje tek dokumentacijsko-arhivski trag o radu koji sažima ideju happeninga te tzv. procesualne umjetnosti. Umjetnički duo Tarwuk zanima osobna, intimna i povijesna memorija drugih sudionika i istraživanje trajanja objektivnog „sjećanja“ na neko osobno iskustvo.

Dosad su izlagali u Dorfman Projects i NARS Foundation Gallery u New Yorku, Pony Projects Gallery u Berlinu, Kući Lauba u Zagrebu i Zona Sztuki Aktualnej u Szczecinu, a nakon Galerije ‘’Kranjčar’’ gostovat će u Rijeci, u rezidencijalnom programu ‘’Kamov’’ i site-specific projektom u Malom salonu Muzeja moderne i suvremene umjetnosti.

Komentiraj

FOTO:Willa Nasatir
PODIJELI
Iva Körbler (Zagreb, 1973), povjesničarka umjetnosti, nezavisna kustosica i urednica Diplomirala povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Osnovnu i srednju muzičku školu „Elly Bašić“ pohađala i završila u Zagrebu. Od 1995. objavljuje tekstove, kritike, intervjue i eseje o modernoj i suvremenoj umjetnosti i arhitekturi u stručnim časopisima i novinama. Od 2001.-2009. urednica za likovnu umjetnost i arhitekturu u časopisu „Vijenac“. Bila je pomoćna suradnica za likovnu umjetnost, arhitekturu i glazbu na „Hrvatskom enciklopedijskom rječniku“ (Novi liber, 2002). Suradnica je Nacionala od 2003.-2007. te od prosinca 2014.