Matej Meštrović, Matija Dedić i poznati turski pijanist i skladatelj Hakan Ali Toker praizveli su u ponedjeljak navečer ispred Kneževa dvora u povijesnoj jezgri Dubrovnika “Četiri godišnja doba za tri klavira”.

Riječ je o dugo iščekivanoj svjetskoj premijeri Meštrovićeve obrade Vivaldija za tri klavira. Koncert je zbog kiše kasnio, no to nije omelo publiku koja je sat vremena čekala i dočekala glazbenike.

“Veliki je osjećaj da potpuno rasprodani koncert čeka punih sat vremena da prestane kiša. Vivaldi je praizveden u Dubrovniku s još dvoje vrhunskih pijanista. Sretan sam što su prihvatili ovu suradnju”, rekao je Meštrović nakon nastupa.

Dodao je kako se zbog lošeg vremena odustalo od dijela programa, a kako je za bis publika mogla čuti Brahmsov Mađarski ples br. 5.

Matej Meštrović je jedan od najsvestranijih umjetnika na hrvatskoj kulturnoj sceni. Pijanist i skladatelj, svoje područje interesa i djelovanja ne ograničava isključivo na pozornicu. Godine 2013. započinje suradnju s redateljem Krešimirom Dolenčićem, pa osim kazališnih predstava “Buba u uhu” i “Čudesna Šuma” dvije godine za redom otvara Dubrovačke ljetne igre sa skladbom “Neka uđu” koju je Meštrović skladao za simfonijski orkestar, dva zbora, Linđo, te Sudar Percussion. Meštrović je na Dubrovačkim ljetnim igrama sudjelovao i kao kompozitor i izvođač u dramskoj premijeri predstave “Dubrovačka trilogija” u režiji Staše Zurovca.

Matija Dedić obilježio je ovogodišnju dodjelu Porina, osvojivši ih čak šest, među kojima i onaj za album godine. Jazz album “Matija svira Arsena” proglašen je najboljim na 23. dodjeli Porina. Od strane Hrvatskog društva skladatelja dobio je nagradu za album pod nazivom “Octopussy” u kategoriji najboljeg mladog hrvatskog skladatelja i autora u posljednjih deset godina.

Turski pijanist, skladatelj i pedagog Hakan Ali Toker, osim formalne naobrazbe, bavio se proučavanjem improvizacije i turske glazbe, a sam je naučio svirati instrumente kanun i harmoniku. Do danas je nastupao u 28 zemalja kao solist i s drugim umjetnicima. Tijekom devet godina provedenih u SAD-u, bavio se i glazbom Srednjeg istoka, Središnje Azije i Južne Amerike. Dijelio je pozornicu s brojnim renomiranim umjetnicima istoka i zapada, ali i surađivao s različitim ansamblima, pjevačima, plesačima, pjesnicima i žonglerima.

Komentiraj