Direktor Mercatora Toni Balažič preporučio je u četvrtak slovenskom poljoprivrednom sektoru da se specijalizira na voćarstvo i vrtlarstvo kao svoje tržišne niše, te najavio sve veću trgovačku konkurenciju u Sloveniji koja je po nekim statistikama trgovinama najzasićenija država u Europskoj uniji.

“Ne možemo biti tržišno konkurentni sa slovenskom pšenicom i drugim industrijaliziranim agrokulturama, ali možemo s našim jabukama, kruškama ili salatom”, kazao je Balažič na međunarodnoj konferenciji o agrobiznisu održanom u četvrtak u Ljubljani u organizaciji poslovnog dnevnika “Finance”.
Od kako je najveći slovenski trgovački lanac preuzeo hrvatski Agrokor često su se izražavale sumnje da će se na slovenskom tržištu pojaviti viškovi hrvatskih prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda po nižim cijenama od slovenskih na koje je bila usmjerena ranija uprava, no Mercator i dalje ostaje ne samo najveći poslodavac u Sloveniji nego i glavni kanal za plasman proizvoda domaćeg agrara.
Na primjedbe da se u Mercatorovim centrima nisu snizile cijene mlijeka i mliječnih proizvoda iako su otkupne cijene pale i da je sve više uvoznih artikala na njegovim policama, Balažič je ustvrdio kako je to zato jer cijene nisu snizili proizvođači, no da je Mercator znatno snizio svoje marže, te da i slovenske mljekare često prodaju mlijeko iz uvoza kao slovensko alpsko mlijeko.

Zanimljivo je i mišljenje što ga je na konferenciji iznio nekadašnji srbijanski ministar poljoprivrede Goran Živkov koji se preko svoje tvrtke za analizu stanja u poljoprivredi bavi rješavanjem teškoća u agraru, a prema kojemu su za pad proizvodnje u tranzicijskim zemljama krive subvencije.
Analize pokazuju da se proizvodnja i izvoz smanjuju onoliko koliko porastu izdvajanja za subvencije, kazao je Živkov, dodavši da Slovenija u poljoprivredi nakon osamostaljenja nije iskoristila prednosti integracija koje je imala u odnosu na Hrvatsku i Srbiju.
Vaši su seljaci zbog subvencija postali lijeni, kazao je duhovito Živkov.
Direktor Mercatora izjavio je da će konkurencija na području trgovine jačati, osobito prodaja preko interneta i dostava robe u dom, ali da je u Sloveniji previše malih trgovina, te da ih “svako selo ima tri”, što povećava ponudu ali slabi konkurentnost trgovine kao takve.

Komentiraj

FOTO:Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.