DIMNA ZAVJESA Hrvatska, divna zemlja za samoubojstvo na rate

Najromantičnije je ubiti se u sumrak. Turistička zajednica u svom uredu na Plitvicama može ponuditi desetak vrsta pištolja, uključujući kubure. Svako oružje ima garanciju i dokazalo se tijekom Drugog rata i Domovinskog rata. U TURISTIČKOJ ZAJEDNICI MISLIT ĆE NA SVE. NA SVAKI POSRANI DETALJ. Tako da ima pištolja za dešnjake i ljevake, po istoj cijeni. Prvi metak dobiva se gratis. Može se doplatiti za snimanje dronom. Snimka je u HD rezoluciji. Snimit će ne samo gosta kako si puca u glavu, nego i krajolik u istom kadru

Trafikantica Europa, plavuša i poželjna cura, u svojoj trafici u Zvonimirovoj ulici prodavala je cigarete, šibice i novine. U Ritz baru u Petrinjskoj ulici Europa je u kratkoj suknjici i uskoj majici u crnim svilenim čarapama s natom, prodavala gostima cigarete, osmijehe i lažne nade. U kući je samo razgovarala s pazikućom Rukavinom i s Bracinim tatom. Ne pamtim što su govorili učitelj Kružić i vjeroučitelj fra Ciprijan, pamtim što je govorila Europa. Pred sam kraj Drugog rata, saveznici s jedne strane, Rusi s druge strane jure prema Berlinu, a blagajnik Društva čovječnosti, samac Matek, stanar na trećem katu, počinio je samoubojstvo. Vani je padala kiša, Braco i ja smo u haustoru igrali šnaps, pored nas na lojtrama Rukavina popravlja ziherung. Nailazi Europa. “Muškarci se od rođenja do smrti samo igraju”, govori Europa kada nas je ugledala, “i na kraju se ubijaju. Kada igraju i varaju. Što je najgore, niti se igrati znaju, niti varati, niti se ubijati. Mateku je navodno tri puta pucao štrik. Muški diletant”.

“Je, al je taj diletant pronevjeril milijune i onda se ubil”, kaže Rukavina s lojtre. “Ni govora”, odvrati Europa, “Mateka je ubilo traćenje vremena. Između traćenja vremena i samoubijanja jedan je mali korak.”

PRIJE NEGO ŠTO POSJETITE HRVATSKU, trebate znati da ćete u Hrvatskoj tratiti svoje vrijeme. To je slogan ili popratni tekst za videospotove kojima Turistička zajednica Hrvatske mami strane goste da dođu u Lijepu našu. Pročitao sam to u ozbiljnim dnevnim novinama, u utorak, 16. veljače 2016., odmah na drugoj strani. Prema tome, nema sumnje da to nije ni laž ni trač. To je najtočnija definicija Hrvatske koju sam čuo. Prevedeno na engleski: Before you visit Croatia, you should know. Croatia will waste your time!

Sada se ponavlja pitanje na koje ima mnogo odgovora. Prvo pitanje: Tko je odobrio taj tekst? Drugo pitanje: Koliko je plaćen? Treće pitanje: Tko je autor teksta? Četvrto: Je li taj tekst zbog štednje preveo Google? U HTZ-u kažu da su reakcije na taj uradak sjajne. Gledalo ga je 100.000 besposličara na Facebooku, od kojih će oko 3,7 posto zbog spota posjetiti Hrvatsku. U HTZ-u smatraju da je to produktivno i izazovno. Kao današnja Hrvatska. To govori da će turisti pasti u očaj na dan kad se budu vraćali kući. Zato predlažem nastavak spota: “Nemojte otići, riješite se tlapnje i traćenja vremena, ubijte se!” U nastavku spota može se, uz snimke ljepota naše Lijepe, detaljno savjetovati buduće drage goste kako se i gdje ubiti i koliko to košta. U tom se spotu mogu ponuditi najljepše i najatraktivnije lokacije za samoubojstva jer će svaki kreten tako shvatiti da nije svejedno gdje se ubija. Nije isto ubiti se u vlastitom krevetu, u mračnoj sobi, uz upaljen televizor za vrijeme emitiranja “Otvorenog”, kao ubiti se u Parku prirode u sumrak. I, naravno, uz lokacije treba dodati i cijene, kao i popuste. Treba naglasiti da se “event” može platiti kreditnim karticama na dvanaest rata.

Treba i štampati lijepo dizajnirane knjižice u kojima će se detaljno na nekoliko jezika, uključujući japanski i kineski, istaknuti hrvatsko iskustvo u traćenju vremena. Traćenje vremena može biti naučno ispitano ne samo na tisućama nezaposlenih, tisućama zaposlenih, na tisućama Hrvata koji trate svoje vrijeme na u kafeima, holdinzima, u ministarstvima i Saboru. U znanosti teorija ne vrijedi dok se eksperimentalno ne dokaže. Ali se već zna da je od traćenja vremena do samoubojstva mali korak. Za traćenje vremena nema stručnih uputstava, za samoubojstvo na sreću ima. Treba samo otvoriti Google.

1. VJEŠANJE. SCENA KOPAČKI RIT. Zalaz sunca i stari umorni, ali ponosni hrast u prvom planu. Preko čvrste grane starog hrasta prebacuje se štrik. Štrik se može unajmiti u kancelariji turističke zajednice za radnog vremena od 8 do16. Kancelarija ne radi između 11 i 11.30 jer je pauza za topli obrok. Štrik ima garanciju kao i stolica. Cijena paketa, štrik s garancijom, najam hrasta, snimatelj i asistent, izražena je u eurima s napomenom da nije uračunat PDV. Građani Europske zajednice imaju popust, a u slučaju gužve imaju prednost. Posebni dodaci su živa muzika, pokop, spaljivanje, poštarina za pepeo, veliki izbor urni.

2. SKOK. LOKACIJA DUBROVNIK, ADRESA BONINOVO. S obzirom na visinu i čvrstoću stijena na koju se tresne, smrt je zagarantirana. Treba se svakako napisati da je prvi skok uspješno izveden na Boninovu 1849. za vrijeme juga i da lokacija ima solidnu tradiciju. Cijena je 135 posto veća nego vješanje na Kopačkom ritu, kao što je i kava na Stradunu skuplja nego u krčmi na ulazu u Kopački rit. Svaki najgluplji turist zna razliku između Dubrovnika i Kopačkog rita. Dubrovnik ima ljetne igre, Ravelin i Lovrijenac. Kopački rit ima komarce. Prije skoka na Boninovu kandidatu se može predložiti šetnja po Dubrovačkim zidinama, nekoliko kamenica na Gundulićevoj poljani. Ne smije se s kandidatom pretjeravati jer bi ga mogla napustiti tlapnja.

3. PUCANJE U GLAVU IZ PIŠTOLJA. PLITVIČKA JEZERA. Lokacija ispod velikog slapa u samom centru Parka prirode. Ponuda je neograničena, osim na državne praznike. Vrijedi za sva godišnja doba. Nema razlike u cijeni. Preporučuje se, naravno, jesen. Voda curi, lišće na drveću promijenilo je boju, ima žutih, ima crvenih, ima smeđih listova. S obzirom na kiše, slap radi sa 100-postotnim učinkom. Na Plitvicama se može unajmiti i Lička klapa s ličkim kapama i crnim odijelima ili Lado s curama koje veselo pjevaju i plešu dok si kandidat puca u tintaru. Zima može biti romantična. Slap je zaleđen, snijega do koljena. Nema komaraca, nema magle. Najromantičnije je ubiti se u sumrak. Turistička zajednica u svom uredu na Plitvicama može ponuditi desetak vrsta pištolja uključujući kubure. Svako oružje ima garanciju i dokazalo se tijekom Drugog rata i Domovinskog rata. U Turističkoj zajednici mislit će na sve. Na svaki posrani detalj. Tako da ima pištolja za dešnjake i ljevake, po istoj cijeni. Prvi se metak dobiva gratis. Može se doplatiti za snimanje dronom. Snimka je u HD rezoluciji. Snimit će ne samo gosta kako si puca u glavu, nego i krajolik u istom kadru. Ne samo vizualno, nego i tonski. Šum vode, pticu koja kriči, lavež psa i, naravno, hitac s jekom. U montaži najbliža rodbina može platiti Mozartov Rekvijem ili Nata Kinga Colea. Ne plaćaju se gledatelji. Gledatelji ovise o godišnjem dobu. Po ljetu može se računati na stotinjak gledatelja koji će s interesom i veseljem pratiti čitav event. Može se organizirati kladionica na licu mjesta. Postoji mogućnost da ste pehist i da promašite glavu. Zato je bolje unajmiti sačmaricu. HTZ 100 posto garantira uspjeh. Smrt je trenutačna, tlapnja nestane, nema recidiva. Ne boli. U parku prirode dolazi u obzir i motorna pila, pod uvjetom da znate s njom upravljati. Ako ne znate, a gadi vam se vatreno oružje, preporučuje se hladno oružje.

4. MAČ. ODGOVARAJUĆA LOKACIJA: ZAGREB, ISPRED BANSKIH DVORA. Ako je vrijeme ružno, na balkonu u Saboru za vrijeme diskusije o reformama. Ponuda 5. DINAMIT. Kod pokušaja dinamitom treba biti pažljiv da se ne posumnja da ste terorist i umjesto na drugom boljem svijetu, svršite u Remetincu.

Varijanta 6. AUTO. HTZ u suradnji s HAK-om treba ponuditi razne aute, ali savjetuje se onaj koji može potegnuti preko 200 km na sat. Kako je Hrvatska zemlja u kojoj vlada zakon, prvo treba platiti kaznu za brzu vožnju pa se onda s 200 na sat zaletjeti u betonski zid pokraj tunela i otići u Božju mater. Plaća se sve unaprijed, a u slučaju odustajanja, lova se ne vraća. Amen. Najvažnije je u zemlji gdje se trati vrijeme da institucije rade svoj posao, da se otvori par stotina radnih mjesta i da se riješi pitanje traćenja vremena do sljedećih izbora i formiranja buduće vlade, imenovanja ministara i njihovih pomoćnika. Ostalo nije važno.

Komentiraj

PIŠE:Željko Senečić
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.