U zagrebačkoj Galeriji CEKAO otvorena izložba slika Lydije Patafte

U zagrebačkoj Galeriji CEKAO otvorena je izložba novih slika Lydije Patafte, slovačke slikarice sa zagrebačkom adresom. Njezina ikonografija i motivi često plijene pažnju likovne publike, a za novu izložbu odabrala je ciklus posvećen ljetu, odmoru u gradu i ljudskim frustracijama oko važnosti prezentiranja savršenog tijela.

Naime, koncept stvarnosti koji sustavno razvija Lydia Patafta bilježi našu svakodnevicu i naše dekadentno, disfunkcionalno društvo, bez imalo uljepšavanja. Ova slikarica je već u ranijim ciklusima radova redovito obuhvaćala različite slojeve urbane kozmogonije kroz analitičan diskurs pa i u novoj seriji slika ne bježi od tema urbane alijenacije i dehumaniziranog civilizacijskog kaosa, ne zadržavajući se tek na temi ljudskog tijela. Naslov serije slika odabranih za ovu izložbu sugerira gorku ironiju umjetnice spram današnjih uloga i emocija koje ljudi prezentiraju okolini, ali i krajnje apokaliptičnog ozračja svijeta u kojemu i vrijeme godišnjih odmora postaje tek novom pozornicom za pokazivanje narcisoidnosti i duhovne ispraznosti.

Motiv bazena – koji se već javljao u nekim ranijim radovima Lydije Patafte – više nije slikovita metafora riznice podsvijesti, mjesta u kojemu su pohranjene „zabranjene“ emocije, osobne i obiteljske tajne i frustracije, niti ga kroz element vode očitavamo kao metaforu intimnog pročišćavanja i obnavljanja. Sada su to bazeni-kloake, jame za recikliranje emotivnog i općedruštvenog otpada koji nije na vrijeme počišćen i saniran.

Slike Lydije Patafte nisu nimalo dekorativne i „lijepe“, jer su likovi na njima tek artificijelne ljušture ljudi. Macho-manekeni, prekvarcani bilderi, žene-lutke pune botoksa ovdje su na sajmu ljudske taštine, trivijalnosti i potpuno ispraznog života. Poze muškaraca aludiraju na vodvilj koji se iz svijeta bilderskih natjecanja, plesnih koreografija ili čak sinkronog plivanja preslikao u stvarni život, u kojemu se gubi granica između svijeta fikcije, foto-shootinga i normalnih konvencija ponašanja u svakodnevici. Svi su likovi u velikom izlogu taštine, dok se perverzan kult presavršenog izgleda polako, ali sigurno odražava i na djecu, u današnjoj globalnoj Kardashian anti-kulturi.

Komentiraj