Jedna od uspješnijih modnih dizajnerica Diana Villjevac za Nacional otkriva da, nakon hrvatskog koji radi već dvije godine, planira otvoriti showroom u Srbiji i Sloveniji. Prva je u tom dijelu Europe pokrenula mobilnu aplikaciju i online trgovinu, a redovito prati sve svjetske trendove

Iako joj je tek 28 godina, Diana Viljevac modom se bavi deset godina, a danas je jedna od uspješnijih hrvatskih dizajnerica. Njezine kolekcije ne mogu se vidjeti ni na jednom tjednu mode jer, kaže, to jednostavno nije za nju. Ali zato su itekako prepoznate i tražene i u Hrvatskoj, ali i u zemljama bivše Jugoslavije u kojima zbog poslovanja Diana planira otvoriti svoje showroome, za početak u Srbiji i Sloveniji.

Budući da redovito prati trendove koji su u modi neizbježni, dizajnerica je prvi put predstavila resort kolekciju, u posljednje vrijeme jako popularnu kolekciju za ljetno vrijeme i godišnje odmore.

“Godišnje predstavim dvije velike pret-a-porter kolekcije i još nekoliko manjih, blagdanskih. Za resort kolekciju odlučila sam se isključivo zato što to redovito rade i svjetski dizajneri te sam, poput njih, i ja odlučila klijenticama ponuditi svoju viziju ljeta. U resort kolekciji odlučila sam ponuditi nekoliko ključnih komada poput tunika, haljina, suknji, kombinezona, ali ne u puno boja, već u ključnim, pastelnim bojama sezone.

U CIJELOJ KOLEKCIJI KOMBINIRAM maksimalno dvije boje po kreaciji, a pojedine kreacije podignula sam i dodatkom čipke koja je neizbježan materijal u mnogim mojim komadima. Upravo ova resort kolekcija doživjela je pravi uspjeh najviše na području Dubrovnika i Splita, ali nevjerojatno koliko je dobro prihvaćena u Sloveniji gdje sam zasigurno poslala nekoliko kompletnih kolekcija s obzirom na naručene komade”, kaže za Nacional Diana Viljevac i objašnjava da resort kolekcija uvijek sadrži puno manje komada od klasičnih pret-a-porter ili couture kolekcija koje svjetski dizajneri predstavljaju dva puta godišnje. Ono što je bitno naglasiti kod resort kolekcija, dodaje, jest da one služe tome da modne kuće zarade novac, naravno uz prodaju parfema i ostalih beauty kolekcija.

  • DIANA VILJEVAC NE STAJE s proširivanjem svog modnog posla pa upravo u centru Zagreba traži prostor za razvijanje jedne poslovne ideje koja će omogućiti otvaranje novih radnih mjesta

“PRET-A-PORTER, a da ne govorimo o couture kolekcijama koje nisu uvijek nosive, puno su skuplje na tržištu, dok su resort kolekcije, kako pojedini novinari Voguea vole istaknuti, ‘fast money’ za modne imperije. Kod nas, naravno, tržište nije tako razvijeno i ne možemo baš tako gledati i razmišljati o resort kolekcijama. Istina je da i mi, hrvatski dizajneri, lansiramo resort kolekcije da proširimo ponudu na tržištu te da su one često puno jeftinije od redovitih pret-a-porter kolekcija. Osim što su pristupačne financijski, resort kolekcije su u potpunosti nosive”, govori dizajnerica koja je svjesnost o uvođenju trendova dokazala i time što je prva u Hrvatskoj i zemljama bivše Jugoslavije predstavila aplikaciju za smart telefone. S timom je lansirala aplikaciju nazvanu, kao i sam brend. Diana Viljevac. Aplikacija se razvijala nekoliko mjeseci, a redovito je ažuriraju i obogaćuju novitetima. Na aplikaciji se doslovce može sve što i u showroomu, samo se putem nje ne može probati odjeća, kaže Diana Viljevac.

“Nekim klijenticama koje redovito kupuju preko svjetskih online shopova, naša stranica, a posebice aplikacija, jako je olakšala kontakt, suradnju, a i na kraju poslovanje s nama. Jako nam je drago što je aplikacija aktivna na dnevnoj bazi te se zbilja jako puno klijentica javlja. Paralelno s aplikacijom otvorili smo i online trgovinu www.dianaviljevac.com. Cijeli je portal interaktivan te osim što su dostupne apsolutno sve novosti vezane uz brend Diana Viljevac, tu je i osobniji pristup, kao i neke privatne kategorije poput mog osobnog Instagrama @dianaviljevac, gdje klijentice na kraju krajeva najbolje mogu vidjeti kako moje kreacije izgledaju na nekome prije nego što ih odluče kupiti. U online trgovini ponudili smo jako puno opcija i mogućnosti, tako da se ni jedna klijentica ne osjeti zanemarenom ili ugroženom”, pojašnjava dizajnerica i dodaje da na svim platformama nude i pomoć oko određivanja mjera, tako da se ni u jednom trenutku ne dogodi pogreška.

Iako je poznato da Hrvatice nisu zaluđene online kupnjom, Diana Viljevac kaže da je u slučaju njezinih klijentica, omjer “fizičke” kupnje u showroomu i kupnje online 50 naprema 50 posto.

DIANA VILJEVAC IZNIMNU POZORNOST DAJE novim tehnologijama jer je to, kaže, u modi neophodno. Onaj tko ne prati trendove u tehnologiji, jednostavno ne može napredovati.

“To je danas gotovo nemoguće ignorirati. Pa pogledajte samo koliko svjetski dizajneri ulažu u nove tehnologije. Instagram je, konkretno, postao jedna od najbitnijih mreža za promociju novih kolekcija i za objavljivanje zanimljivog sadržaja kojim se podiže ‘brand awareness’, odnosno svjesnost o brendu. Svi mi predstavljamo kampanje profesionalno snimljene s modelima i cijelim timom, ali priznat ćete da svaka žena voli vidjeti neku haljinu na, kako bi se mnogi izrazili, ‘normalnoj, svakodnevnoj ženi’, a ne na mršavom modelu. Upravo takve fotografije, kada kreacije zbilja zažive na ulicama i u životu, klijentice najviše vole i takve fotografije se objavljuju na Instagramu ili nekom drugom mediju. Bitno je naglasiti da svaka kampanja ima rok trajanja, a upravo s novim tehnologijama svakodnevno možemo raditi promociju koja onda nema rok trajanja”, govori dizajnerica koja je, kao i većina, počela svoj posao u malom atelieru u kući u Hrvatskom Leskovcu.

“TO JE TRAJALO JAKO DUGO. S obzirom na to da zbilja imam vjerne klijentice koje me prate više od pet godina, ni tada im nije bilo teško doći do mene. Moj prvi showroom bio je u Gajevoj, a sada sam otvorila novi, veći i moderniji. U početku dizajneri, dok ne ‘stanu na noge’, mogu raditi iz stanova i domova, ali jednom kada krenete s poslom i razvijate se, zbilja je potrebno pokušati se snaći s nekim prostorom u centru. Ljudi će sve više i više dolaziti, nećete ih željeti primati u privatan prostor i željet ćete početi razvijati svoje malo carstvo. Moj tim sada već broji deset ljudi koji svakodnevno rade osam sati. Kada se sjetim da sam sve počela iz male sobice u Hrvatskom Leskovcu, zbilja sam ponosna na sebe. Nadam se da će i drugi dizajneri biti te sreće i pronaći dobar prostor za svoje kolekcije. Jako sam tvrdoglava i to moji najbliži suradnici znaju. Ali kada sam u krivu, nisam od onih ljudi koji će se praviti glupi i slično, već ću priznati pogrešku. Zbilja želim svakoga saslušati i vidjeti o čemu se radi jer to može na kraju krajeva samo pomoći mojem poslu”, navodi dizajnerica čiji je uspon počeo prije pet godina. Isprva je brojnim dizajnerima pomagala i savjetovala ih, iako su joj govorili da to ne radi i da se bavi sobom, dok nije počela osjećati da je iskorištavaju. Stoga je počela danonoćno raditi na svojoj karijeri i trudila se što bolje predstaviti vlastite kolekcije.

  • ‘IAKO NISAM prezentirala vjenčanice i sebe u takvom svjetlu, u nekoliko mjeseci napravila sam više od 50 vjenčanica, a jedna je otputovala čak u Sjevernu Koreju’

“SVAKI MLADI DIZAJNER zna što je to na početku. Nažalost, neki talenti nikad ne isplivaju i to mi je baš žao. Odbijala sam otići na tjedne mode jer se zbilja na njima nisam vidjela. Odlučila sam ići puno, puno težim, trnovitim putem i izdržala sam. Ponosna sam na sebe što nisam odustajala kada je bilo najteže. Da sam uspjela preko noći, zasigurno bih tako i otišla, kao i mnogi. Evidentno je da je danas moda postala ‘it’ posao, kao što je to nekad bilo ‘zanimanje’ manekenke ili nogometaša. Danas su u Hrvatskoj svi modni dizajneri ili modni urednici, a blage veze nemaju o tome i samo stvaraju nesporazume u branši. Iskreno, jako me zanima koliko će taj trend potrajati jer u razgovoru s mnogim kolegama koji više od deset godina grade svoja carstva, shvatili smo da je to sve van kontrole i van svake strukture predstavljanja”, govori Diana Viljevac. Svi jednokratni izleti u modu završe, tvrdi, kako su i počeli – brzo i strelovito. Njezine klijentice su žene svake životne dobi. Nedavno je prvi put napravila kreacije za bebe i djevojčice za jednu svadbu.

“Iako nikada nisam pretjerano prezentirala vjenčanice i sebe generalno u takvom svjetlu, u posljednjih nekoliko mjeseci napravila sam više od 50 vjenčanica. Neke sam čak i objavila jer sam dobila dozvolu od mladenki. Prije nekoliko dana jedna moja vjenčanica otputovala je čak u Sjevernu Koreju. Još uvijek ne mogu vjerovati da se to dogodilo”, ispričala je za Nacional Diana Viljevac. Ona tvrdi da je uvijek bila fascinirana modom.

“ZNATE ONO KAD STE MLADI, tek krenete i imate zamisli, ideje, crteže, a onda to krenete raditi i prebacivati od ideje do realizacije. Nevjerojatan je to proces. Završila sam Tekstilno-tehnološki fakultet i smatram da je obrazovanje jako bitno”, rekla je Diana Viljevac koja za svoje kreacije ima problem nabaviti materijale u Hrvatskoj. Ono što je specifično za njezin dizajn su romantične, duge i lepršave haljine, ali Hrvatska je jako siromašna materijalima koji njoj trebaju pa ih nabavlja iz Amerike. Uglavnom je riječ o čipki, 3D čipki, svilenome muslinu, raznim ručno rezanim aplikacijama koje se režu po nekoliko dana, svilenom tilu…

Diana Viljevac ne staje s proširivanjem svog modnog posla pa tako upravo traži prostor u centru Zagreba, za razvijanje jedne poslovne ideje o kojoj nije htjela detaljnije govoriti. Odvojila bi showroom i taj prostor i uvelike proširila poslovanje te zaposlila još ljudi. Planira i novu kolekciju za jesen i zimu, a otkriva da je trend koji ni ove jesensko-zimske sezone neće izaći iz mode dobar, jednobojni ili maksimalno dvobojni klasični kaput koji se može kombinirati uz sve te dobra kožna torba.

Komentiraj

FOTO:Diana Viljevac
PODIJELI
- rođena u Zagrebu 1978. godine - mr.sc. međunarodnih odnosa - diplomirala novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu - novinarstvom se bavi od 1999. godine - dosad je radila u Jutarnjem listu, lifestyle magazinu Story, političkome magazinu Aktual - u Nacionalu je pomoćnica glavnog urednika i piše teme iz kulture