“Daleka zemlja” HNK-a Zagreb na 30. Gavellinim večerima

Autor:

Zagreb, 6.10.2015. - Festival Gavelline veèeri, koji u svojem jubilarnom 30. izdanju do 13. listopada u zagrebaèkom Gradskom dramskom kazalištu Gavelli donosi pregled ponajboljih kazališnih ostvarenja protekle godine u Hrvatskoj i regiji, ugostit æe u srijedu naveèer dramu "Daleka zemlja" u režiji Anice Tomiæ i produkciji Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) Zagreb.
foto HINA / Mara Bratoš / HNK Zagreb / mm

Festival Gavelline večeri, koji u svojem jubilarnom 30. izdanju do 13. listopada u zagrebačkom Gradskom dramskom kazalištu Gavelli donosi pregled ponajboljih kazališnih ostvarenja protekle godine u Hrvatskoj i regiji, ugostit će u srijedu navečer dramu “Daleka zemlja” u režiji Anice Tomić i produkciji Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) Zagreb.

 Drama jednoga od najznačajnijih dramatičara austrijske moderne Arthura Schnitzlera bit će i izvedena upravo na pozornici HNK-a Zagreb, kao jedina od gostujućih predstava koja se odigrava izvan scene teatra u Frankopanskoj.
 Odabirom ravnatelja Gavelle Borisa Svrtana, izvršne producentice Sonje Kovačić i dramaturga Dubravka Mihanovića, “Daleka zemlja” zagrebačke nacionalne kazališne kuće našla se među devet predstava iz Splita, Rijeke, Sarajeva, Beograda, Maribora i Zagreba koje, nošene snažnim energijama izvođača, “uspostavljaju živo, polemično, otvoreno zajedništvo između njih kao pojedinaca, ali i između njih i publike, stvarajući onu vrst partnerske igre koja uspostavlja ‘suigru’ s gledalištem, onaj fragilni, ali moćni Gavellin ‘Mitspiel'”.
 Radnja drame odvija se uoči Prvoga svjetskog rata, a protagonisti su nesretni ljudi koji se ne snalaze u građanskoj uljudnosti koja im jamči društveno kretanje; iscrpljeni od vlastitih potraga za užitkom, srećom, statusom, slobodom.
 Predstava nastala prema istoimenoj tragikomediji austrijskog književnika i liječnika počinje samoubojstvom pijanista nesretno zaljubljenog u Geniju, koju igra Nina Violić, suprugu tvorničara Friedricha Hofreitera (Franjo Kuhar).
 Schnitzlerova stotinu godina stara priča o bračnoj vjernosti i nevjeri uključuje brojne likove koji se nižu u dvosatnoj izvedbi koja smrću i počinje i završava – samoubojstvo na njezinu početku i ubojstvo na njezinu kraju dvije su krajnje točke između kojih se rastvara život u autorovim majstorski ispisanim dramskim minijaturama.
 Glumački ansambl još čine Alma Prica, Silvio Mumelaš, Dragan Despot, Katija Zubčić, Olga Pakalović, Luca Anić, Milan Pleština, Lana Barić, Luka Dragić, Damir Markovina, Nikša Kušelj, Zijad Gračić, Vanja Matujec, Ivana Boban, Alen Šalinović i Kristijan Potočki.
 Predstava se izvodi u prijevodu Seada Muhamedagića, a tekst je dramaturški obradila Jelena Kovačić. Scenograf je Igor Pauška, kostimografkinja Ana Savić Gecan, skladatelj Nenad Kovačić, a koreografkinja Ana Kreitmeyer.
 Nakon izvedbe u atriju kazališta bit će upriličen razgovor s umjetnicima koji će moderirati dramaturginja Mira Muhoberac i Gavellina glumica Antonija Stanišić Šperanda.
Devet predstava, dramska čitanja i koncert
 Ovogodišnje 30. Gavelline večeri otvorila je u subotu 3. listopada predstava “Idomenej” redatelja Renea Medvešeka po tekstu suvremenog njemačkog dramatičara Rolanda Schimmelpfenniga, u izvedbi i produkciji Hrvatskog narodnog kazališta Split.
 Prva predstava nakon svečanog otvorenja bila je u ponedjeljak, 5. listopada predstava “#radninaslovantigona” autorskog dvojca Jazmine Sequeire i Luciana Delprata u režiji Renate Carole Gatice i produkciji Zagrebačkog kazališta mladih.
 U utorak 6. listopada GDK Gavella ugostit će “Divlje meso” makedonskog dramatičara Gorana Stefanovskog i Narodnog pozorišta Sarajevo u režiji Dine Mustafića.
 Nakon “Daleke zemlje” u srijedu 7. listopada u HNK-u Zagreb, Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca iz Rijeke izvest će u petak 9. listopada “Životinjsku farmu” Georgea Orwella u režiji Andrasa Urbana.
 Domaćin Gavella u programu je dan kasnije s jednim od novijih naslova, “Kolovozom u okrugu Osage” po Pulitzerom nagrađenoj drami Tracyja Lettsa u režiji Slađane Kilibarde.
 U nedjelju 11. listopada publika će moći pogledati “Heddu Gabler” Henrika Ibsena, u produkciji Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora i režiji Mateje Koležnik.
 Posljednja predstava u festivalskom natjecateljskom programu bit će u ponedjeljak 12. listopada “Kazimir i Karolina” Odona von Horvatha i beogradskog Ateljea 212 u režiji Snežane Trišić, najbolja predstava ovogodišnjeg “Sterijinog pozorja”, gdje je osvojila i glumačke nagrade kao i nagrade za režiju i scenografiju.
 Pobjednici će biti proglašeni u utorak 13. listopada – prosudbeno povjerenstvo ove godine čine dramaturginja Dora Delbianco, glumac Siniša Popović, te redatelj Igor Vuk Torbica – a festival tradicionalno zatvara gostovanje predstave izvan konkurencije. Ove godine to je još jedna predstava beogradskog Ateljea 212, ponovno Lettsov “Kolovoz u okrugu Osage” u režiji Ljiljane Todorović.
 Nakon svake predstave, publika ima priliku u atriju kazališta o predstavi razgovarati s dramaturginjom Muhoberac, glumcima i autorskim timovima predstava; tijekom trajanja festivala u suradnji s Ogrankom mladih HDDU-a u atriju kazališta od 9. do 12. listopada bit će upriličena koncertna čitanja mladih hrvatskih dramatičara Lane Šarić, Dine Pešuta, Mile Pavičević i Rone Žulj, a u ponedjeljak 12. listopada u programu je i koncert Mate Matišića i benda.
OZNAKE: HNK, daleka zemlja

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)