23.01.2008. / 12:48

Autor: Marijana Zrinjski

ISTRAŽIVANJE

C vitamin smanjuje šanse za dobivanje moždanog udara

Osobe koje unose puno C vitamina imaju manje šanse da ih pogodi moždani udar, pokazuje najnovije istraživanje koje je provedeno na oko 20 tisuća sredovječnih i starijih osoba u Norfolku, u Velikoj Britaniji. Nakon deset godina praćenja ustanovljeno je da osobe koje su imale najveću koncentraciju vitamina C imaju 42 posto manje šansi od ostalih za dobivanje moždanog udara.

Pozitivni učinci C vitamina ili kako se nekad naziva, "kralja prevencije", ostali su isti i nakon što su u obzir uzeti drugi čimbenici poput godina, spola, pušenja, alkohola, indeksa tjelesne mase, tlaka, kolesterola, fizičke aktivnosti, dijabetesa, prijašnjeg srčanog udara, uzimanje lijekova i društvenog statusa.

Phyo Myint, liječnik sa sveučilišta Cambridge kaže da bi ljudi dnevno trebali uzimati pet do devet obroka voća i povrća.



Vezane vijesti

Genetskim istraživanjima do dokaza o postojanju jetija

Genetskim istraživanjima do dokaza o postojanju jetija

Znanstvenici su se okrenuli genetskim istraživanjima kako bi utvrdili mogu li dokazati postojanje humanoida poznatog pod nazivima jeti, bigfoot ili… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika