09.02.2012. / 18:31

Autor: Nacional.hr

Josipović za kontroverzni ACTA

Nisu ljudska, nego autorska prava

"Nije ljudsko pravo uzeti tuđi rad besplatno. To je isto kao da dođete recimo u samoposlugu, uzmete neke artikle, i kažete, gle, ovo mi je zgodno i lijepo, ja bih to uzeo i to je moje ljudsko pravo da se hranim", rekao je Josipović, komentirajući kontroverzni sporazum

Photo: Jurica Galoić/PIXSELL (arhiva)Photo: Jurica Galoić/PIXSELL (arhiva)Predsjednik Republike Ivo Josipović otvoreno je podržao kontroverzni međudržavni sporazum ACTA o zaštiti intelektualnog vlasništva, za kojeg brojni kritičari kažu da će pokrenuti nadzor i cenzuru korisnika Interneta. Josipović, jedan od isturenijih zagovornika i boraca za zaštitu autorskih prava u Hrvatskoj, ne slaže se s takvim predviđanjima. On, naime, vjeruje da neće doći do kršenja prava na privatnost, naglasivši važnost zaštite autorskih prava.

"Nije ljudsko pravo uzeti tuđi rad besplatno. To je isto kao da dođete recimo u samoposlugu, uzmete neke artikle, i kažete, gle, ovo mi je zgodno i lijepo, ja bih to uzeo i to je moje ljudsko pravo da se hranim", rekao je Josipović u izjavi za Media servis.

Cijena

"Iza autorskih dijela stoji nečiji rad, stoji nečija egzistencija, stoje nečije investicije i apsolutno je nedopustivo da se naprosto krade s interneta. Mislim da je puno važnije razmisliti o tome kako da se za autorska djela nađe jedna pravična cijena", rekao je Josipović naglasivši kako oni koji rade moraju od toga živjeti.

"Vidjeli smo koliko je diskografskih kuća naprosto propalo zajedno sa svim onim ljudima koji su bili zaposlenici, pa i umjetnicima koji su bili dio tih umjetničkih projekata jer je netko smatrao da može krasti na internetu tuđa djela", zaključio je Josipović.

Cenzura, nadzor

ACTA (The Anti-Counterfeiting Trade Agreement) je međudržavni sporazum kojeg su potpisale 22 od 27 članica Europske unije u Tokiju. Sporazum, kako stoji na internetskoj stranici Europske komisije, osigurava da ljudi i dalje mogu dijeliti nepiratske materijale i informacije na internetu, a pritom ne ograničava internetske slobode, ne cenzurira i ne gasi pojedine internetske stranice.

No, sporazum je s druge strane izazvao jednaku buru reakcija u javnosti. Kritičari ističu kako će ACTA pokrenuti nadzor i cenzuru korisnika interneta. Kritičari upozoravaju kako će ACTA onemogućiti širenje softvera temeljenog na otvorenom kodu, jer nova pravila zabranjuju reprodukciju zaštićenog materijala pomoću takvog softvera.

Peticija protiv ACTA-e

Slučaj Megauploada i potpisivanje sporazuma ACTA u Tokiju podigli su na noge internetsku zajednicu. Na web stranicama Avaaza pokrenuta je peticija kojom se želi prikupiti 1,5 milijuna potpisa stanovnika zemalja EU koji će proslijediti Europskom parlamentu uz poruku. "Kao zabrinuti građani, pozivamo vas da ustanete za slobodan i besplatan Internet i odbacite ratifikaciju ACTA-e, koja bi ga uništila. Internet je bitan alat za ljude diljem svijeta koji žele razmijeniti ideje i promovirati demokraciju. Pozivamo vas da pokažete svoje istinito vodstvo i zaštitite naša prava", stoji u pozivu.

I vi možete potpisati peticiju slijedeći ovaj link.

Laburisti protiv ACTA-e

Hrvatski laburisti - stranka rada zahtijevat će od vlade da odbije potpisivanje međunarodnog ugovora o zaštiti intelektualnog vlasništva na internetu - ACTA te najavljuju da će se u subotu, 11. veljače, pridružiti protestu protiv njegove ratifikacije koja se očekuje do ljeta u Europskom parlamentu, priopćili su danas.

Smatraju da temeljni cilj sporazuma nije zaštita autorskih prava već kontrola slobodnih komunikacija preko globalne mreže te da se svako ograničavanje te slobode može smatrati kao izravan napad na slobodu i prava građana. Navode kako će tražiti od vlade da odbije potpisati taj, po njima, štetni sporazum obzirom da se radi protiv interesa hrvatskog društva i svih građana Hrvatske.

Vezane vijesti

HDZ stabilan, Karamarko prekaljen

HDZ stabilan, Karamarko prekaljen

Predsjednik Republike Ivo Josipović izrazio je zadovoljstvo što su izbori u HDZ-u, unatoč nekim suprotnim naznakama iz kampanje, prošli demokratski i… Više

Komentari

registracija
18/6/09

Papar, 09.02.12. 19:06

On tu ipak ima iskustva:" Tijekom 1990. i 1992.godine Ivo Josipović je bio u pregovorima s predsjednikom Saveza kompozitora Jugoslavije u Beogradu. Dogovorili su se da se s njihovog računa digne novac hrvatskih autora pjesama i tekstopisaca koji su emitirani u Srbiji posljednjih godina i preda Josipoviću tj. HDS-u. Novac je Josipović preuzeo u Mađarskoj i on nije nikad došao na račun HDS-a i ZAMP-a.."

http://tjedno.com/index.php?option=com_content&view=article&id=788:predsjednie-gdje-je-novac-od-sokoja&catid=71:naslovne-teme-1&Itemid=46


registracija
15/8/10

bigred1, 09.02.12. 19:26

da li je pošteno da npr. svakojaki sastavi sviraju na zabavama i svadbama za novac a koriste se pjesmama skinute s ploča,kazeta ili cd. treba kazniti onoga koji snimke stavlja na internet. i ja sam skinuo s interneta meni najdraže pjesme i kada se zaželim,
slušam ih ali u svojoj kući.


registracija
30/11/10

jato, 09.02.12. 19:49

Hmmm..
Prodaju mi računalo, unutra pržilica, pa mi još ponude DVD-ove te kojekakove programe....
Jednostavno u računalo zabraniti stavljati pržilice i zabraniti programe,.......
A koje li ironije, ja sam to računalo platio,platio milion poreza i što sada?
Nek gamad drži sve za sebe pa nitko nit neće znat za njih,.....
Lignjo,gadiš mi se......
Znam,uvjeren sam da će doć dan koji će biti jednak za sve i za vas gamad političarska a nažalost i za nas obične,....


registracija
5/7/07

sixkiller666, 09.02.12. 20:52

Interesantna razmišljanja akademski obrazovanog građanina i predsjednika RH g. Josipovića, mada kada se malo bolje pogledaju nemaju veze sa zdravom pameću.Uspoređivanje sa samoposlugom je stvarno da nekažem težu riječ budalasto. Autore ne sili nitko da svoj rad daju u javnost, a ako ga vec daju u javnost sami su ga učinili dostupnim trećim osobama, nije netko došao u njihovu "samoposlugu" i uzeo kilu autorskog rada te pobjegao ne plativši.

Svi mi građani višestruko smo platili i plačamo razno razna autorska djela kroz razne TV i ostale pretplate,poreze na medije itd, te nas se više puta audio vizuelno maltretira s nekim autorskim radovima koje ni u ludilu nebi htjeli vidjeti ili čuti.

Dani kad ste mogli otići u studio i snimiti ploču te od tog živjeti do smrti odavno su prošli,sada ako hočete da vam se plati to što se napravili morate to odraditi na koncertima a tamo se vidi koliko se cjeni Vaš rad.


registracija
31/1/10

STTony, 09.02.12. 21:30

sixkiller666, veliki X na sve napisano.


registracija
3/12/10

Yoda, 09.02.12. 21:45

@sixkiller666, potpisujem...


registracija
28/4/10

Zvonko, 09.02.12. 21:53

Papar,

kasniš 20 godina i pokazuješ kakav mengeleovski karakter ima Josipović, koji se, dok naša mladost krvari, bogati.

Kakav jugotvor...


registracija
24/3/10

bagsy, 09.02.12. 22:06

Drago mi je da mi predsjednik jednostavnim riječnikom objasni sličnost autorskih prava i slatkiša u dućanu,osjećam se kao da mi je 5 godina ponovo.
Recimo,što bi se dogodilo da netko traži naplatu gledanja tih slatkiša u dućanu,dakle,gledajući nečije autorsko dijelo,zapravo već kršite zakon.
Predsjedniče,ovdje nije riječ o slatkišima već o zlouporabi ovlasti koje će netko dobiti da bi kontrolirao internet.
Za toliku plaću ste mogli nešto umnije izreći,btw,siguraqn sam da bi stipe,kad bi morao,rekao nešto puno pametnije.


registracija
24/3/10

bagsy, 09.02.12. 22:15

E da,još samo koju riječ o borbi protiv terorizma molim


registracija
27/12/06

Skipp, 09.02.12. 22:46

Gospodo o čemu vi pričate?
Pjevač snimi CD. Netko ga pametan konvertira u mp3 i postira na Megauploadu. Ja ti on mi vi oni skinemo i lijepo slušamo nešto što bi inače trebali kupiti, a pjevač i svi oni koji su sudjelovali u projektu lijepo ostanu bez novaca. Vama je to u redu? I nemojte mi kukati da je to isto ko da snimiš sa radija - nije jer tamo snimiš eventualno jednu pjesmu a i nije baš jednostavno naletiti baš na tu. I sad ovaj bolesni Zvonko melje o mladosti i krvarenjima a sixxkiller pametuje o autorima koji daju svoja djela u javnost - što će, pjevati samo na svadbama? Isto je toliko glupavo i ovo što je Bagsy rekao za gledanje slatkiša, ako ne još i glupavije. I meni je drago skinuti nešto sa interneta besplatno ali budimo realni to je isto ko da ukradeš CD. Nikakve razlike nema.


registracija
31/1/10

STTony, 09.02.12. 23:01

Skipp, a zašto bi netko zarađivao 50 godina samo zato jer je prije 50 godina bio producent jedne pjesme?

I kako objašnjavaš ZAMP-ovu otimačinu trgovinama auto dijelova jer im svira radio u prostoru, a radio postaja već plaća ZAMPu harač?

Ljudi dolaze u tu radnju kupiti poluosovinu jer svira Bon Jovi? ZAMP je čista otimačina, a ta autorska prava se naplaćuju 50 godina 2-3 puta zato jer ih netko sluša i gleda.

To je kao da meni majstor postavi pločice u kupatilo i dodatno mi ih naplati svaki put kad dođu gosti koji mi koriste kupaonicu jer je on to 'postavio samo za moju osobnu upotrebu'.


registracija
5/7/07

sixkiller666, 10.02.12. 00:48

Samo da Vam dam jedan primjer kako jedan autor koji je napisao, prodao, producirao više materijala nego svi hrvatski autori zajedno do današnjeg dana gleda na problem mp3 i skidanja glazbe s interneta,

pogledajte ovaj video interwiev

http://www.youtube.com/watch?v=qpUESyh1L9I&feature=player_embedded

Za našeg predsjednika vjerojatno je g. Bohlen nula od autora, hahaha


registracija
8/7/09

bankar, 10.02.12. 07:31

ovla lignja je tešak slučaj štreberčine u pravom smislu riječi


registracija
27/7/09

verina, 10.02.12. 08:27

Mislim da i najstrpljiviji više nemaju živaca za sve ono biserje koje naš Predsjednik prosipa u posljednje vrijeme!


registracija
2/1/11

prohujalo, 10.02.12. 08:29

interesantno kako mi vodimo polemike oko pjevaca tj oko njihovog privatluka na pijesme.....ma koliko je njih uzelo zajednicke pijesme tj starogradske ili narodne.....Mene osobno vise interesuje .....sto mnogi nasi politicari mecu pod tepih......a to je nekadasnja zajednicka imovina, udio radnih ljudi u tvornicama tj poduzecima u kojima su radili, stanarska prava......dali to sve pada u zaborav.,.....jer svi oni koji su iskoristili tzv. demokraciju sada smatraju da je to njihovo osobno vlasnistvo.......
Ima nas mnogo(medu njima sam i ja) kojima je ova nova drzava oduzela mnogo, svrstala ih jednostavno kao nove gradane, nakon osamostaljenja drzave.....
Zar je moguce da netko tko je proveo cijeli svoj zivot u Hrvatskoj(placajuci sve moguce namete bude jednak onome koji je u Hrvatsku dosao 91-e i to sve samo zato sto je nekad vazeci zakon bio da se dijetetu drzavljanstvo pise po ocu......
Mi ni sami ne znamo sto hocemo, hocemo EU ali samo njene dobre strane.......
Svi zatvaramo oci pred stvarnoscu, glavni grad nam je postao Bosanska provincija.....moja zalost je svakim danom veca kad na glavnom trgu vidim gomilu stranaca- ne evropskog nego balkanskog mentaliteta.....Dok to ne rijesimo.....ovo sve je vrtnja u krug......
Gradove i kulturu cine ljudi, a kakav profil ljudi mi nalazimo trenutno u Hrvatskoj......???????


registracija
26/1/08

Rampa, 10.02.12. 09:14

@prohujalo

Žalim te čovječe, ti očito imaš problem u glavi!
do podne mrziš sebe, u podne Bosnu, a popodne sve zemlje u okruženju!

Nije lako biti nacionalista, puca glava od bolova!

P.S. Ako će ti biti lakše, evo ti primjer Njemačke, 3 mil. tzv ruskih Nijemaca, koji ne znaju više niti njemačkog već samo govore ruski, je u posljednjih 15 godina dobilo njemačko državljanstvo, dobili su besplatne stanove, prioritet u zapošljavanju i sve moguće vrste beneficija!

A napustili su Njemačku '45-e i po mentalnom sklopu su danas Rusi, a opet dobiše sve u Njemačkoj!

Ćaća ih hebo, tih Bosanaca svugdje po Europi, čak i ruski govore!!!

Inače predsjednik lignja je pravi Superhik iz Alan Forda, otima siromašnima da bi dao bogatima!


registracija
10/2/12

fran, 10.02.12. 09:16

Sstony kada iznajmis auto u renta caru moras ga platiti, i onda vratiti. Ako hoces svoj auto onda ga moras kupiti. Isto je tako i za autorska prava. Ako pustas pjesme sa radia onda prakticki iznajmljujes pjesme jer ih nisi kupio. Ako kupis orginal cd. onda ih ne placas. Stoga nebi se slozio o tvojoj teoriji s plocicama. Ne kazem da sam za ACTU ali jesam za zastitu autora.


registracija
31/1/10

STTony, 10.02.12. 09:42

fran, kad iznajmiš auto onda si ga fizički uzeo rent-a-car firmi koja ga tada ne može iznajmiti nikome dok ga ti ne vratiš. Kad slušaš pjesmu nisi ništa iznajmio niti posudio jer se ta pjesma može slušati na još milion mjesta istovremeno uključujući i kod toga koji ti je 'posudio'.

Dakle, ako si jedanput nešto platio onda je to tvoje i imaš sa tim pravo raditi što god hoćeš, a ne da ti tamo neki producent visi nad glavom da li to slušaš samo ti ili i tvoji gosti.

I nisi mi odgovorio, zbog čega trgovine svega i svačega, npr. auto dijelova moraju ZAMP-u plaćati harač zato jer u svojoj radnji slušaju radio?

Koje je opravdanje za tu pljačku?

I općenito, da li je normalno da netko za jednu pjesmu koju je napisao prije 30 godina i danas naplaćuje to što je netko sluša?

Slažem se sa određenom zaštitom autorskih prava, ali ovo što se pokušava progurati je bezobrazna pljačka i izlika za uvođenje big brothera.

I na kraju ako ta branša želi zaštititi svoje proizvode onda neka to napravi na svoj trošak kao i svaka druga industrija, a ne uprezati cijeli svijet za štiti u 90% slučajeva smeće od proizvoda.


registracija
20/8/10

McCoy, 10.02.12. 15:53

@sixkiller666
@STTony
Bravo za komentare! Pokusali su nesto slicno i u Srbiji pre oko godinu-dve, naplatili frizerskom salonu neku surovu kaznu, ali digla se prasina u javnosti pa je sve zataskano. Ali mislim da samo cekaju povoljan trenutak.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika