25.10.2011. / 10:41

Autor: Anamarija Kronast

Kava poboljšava memoriju i sprječava rak

Najnovija istraživanja povezala su unos kave sa smanjenim rizikom od pojave karcinoma usne šupljine i ždrijela, a znanstvenici smatraju da je antioksidativno djelovanje polifenola iz kave zaslužno za povećanje rastezljivosti aorte, koje je dokazano u studiji sa starijim osobama koje pate od hipertenzije

Kava ima antioksidativni učinakKava ima antioksidativni učinakNajnovija istraživanja povezala su unos kave sa smanjenim rizikom od pojave karcinoma usne šupljine i ždrijela, a znanstvenici smatraju da je antioksidativno djelovanje polifenola iz kave zaslužno za povećanje rastezljivosti aorte, koje je dokazano u studiji sa starijim osobama koje pate od hipertenzije. Naravno, navedeni učinci proizlaze iz umjerene konzumacije kave, što podrazumijeva maksimalan unos kofeina do 400 mg/dan, odnosno 2-3 šalice kave.

Za trudnice je granica 300 mg te bi svoj dnevni unos kave trebale ograničiti na jednu šalicu. Važnost umjerenosti potvrđuje i saznanje da osobe koje piju previše kave, s vremenom prestanu osjećati njezin stimulativni učinak, dok njezin izostanak kod tih pojedinaca dovodi do smanjenja budnosti i pada koncentracije.

" Sredinom prošle godine francuski su znanstvenici došli do zaključka kako kava ne stvara ovisnost. Astrid Nehlig iz laboratorija INSERM-a, francuskog nacionalnog instituta za zdravlje, objavila je da davanje umjerenih doza kofeina štakorima ne potiče aktivnost u dijelu mozga nazvanom nucleus accumbens, koji ima ulogu u ovisnosti. Za razliku od kofeina i najmanje doze kokaina, amfetamina, nikotina i morfija aktiviraju taj dio mozga. Iako kofein ima neke zajedničke osobine opojnih droga teško da bi se mogao smatrati drogom, jer su glavni mehanizmi djelovanja kofeina i droga potpuno drugačiji.

Vezane vijesti

Kava smanjuje rizik od smrti

Kava smanjuje rizik od smrti

Starije osobe koje piju nekoliko šalica kave na dan manje su u opasnosti od smrti u idućih 14 godina, nego njihovi vršnjaci koji izbjegavaju kavu,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika