30.09.2011. / 13:19
Riblje ulje ne povećava djetetovu inteligenciju
Unatoč nekim dokazima da uzimanje ribljeg ulja u trudnoći pomaže u razvoju djetetova mozga, španjolska je studija pokazala da u dobi od šest godina nema razlike u razini inteligencije.
Riblje ulje u trudnoći ne povećava inteligenciju djetetaUnatoč nekim dokazima da uzimanje ribljeg ulja u trudnoći pomaže u razvoju djetetova mozga, španjolska je studija pokazala da u dobi od šest godina nema razlike u razini inteligencije.
Studija objavljena u časopisu American Journal of Clinical Nutrition potvrđuje raniju norvešku studiju koja je isto ustanovila da nema razlike u inteligenciji sedmogodišnjaka čija je mama uzimala riblje ulje tijekom trudnoće i dojenja, i onih koji nisu bili izloženi ribljem ulju.
Masne kiseline, poput dokozaheksaenoične kiseline (DHA) kojih ima u ribi, smatraju se važnima za razvoj fetusa. Pitanje je bilo hoće li djetetu koristiti dodavanje veće količine tih masnoća majčinoj hrani.
Istraživači su otkrili da djeca žena koje su u crvenim krvnim zrncima imale velike količine DHA u vrijeme porođaja, na testovima imaju iznadprosječnu razinu inteligencije u dobi od šest godina.
Majke s visokom razinom DHA nisu nužno dobivale riblje ulje kao dodatak prehrani, nego taj rezultat možda odražava majčino unošenje DHA iz različitih izvora, a tijekom dužeg razdoblja.
"Nismo otkrili znatan učinak dodatka prehrani na kognitivne funkcije djeteta. Majčinski DHA status može imati veze s kasnijim kognitivnih funkcijama u djece", napisala je voditeljica studije Cristina Campoy sa sveučilišta u Granadi.
To bi moglo značiti da je dugotrajno uzimanje masnih kiselina "korisnije nego uzimanje dodataka prehrani u trudnoći", napisali su istraživači.
Studija nije mjerila način prehrane djece, a to je moglo utjecati na rezultate, kaže Ingrid Helland iz sveučilišne bolnice u Oslu, koja je vodila ranije norveško istraživanje.
Vezane vijesti
U SAD-u je bucmasto dijete još uvijek ideal
Majke bucmaste djece često pogrešno misle da njihova djeca imaju normalnu tjelesnu težinu, a majke male djece normalne tjelesne težine misle da bi se… Više
- 'Kada odrasteš, bit ćeš bolestan i peder'
- Gospodarska kriza posebno pogodila djecu
- Kosor: Svaki moj posjet bolnici čini blagdane potpunijima
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
24.05.2012. / 20:15
'Uvjereni da gay parade u Splitu neće biti'
-
24.05.2012. / 20:13
Asad: Sirija je kadra izaći iz krize
-
24.05.2012. / 20:10
SAD izručile BiH osumnjičenog za genocid u Srebrenici
-
24.05.2012. / 20:02
Nikolić podnio ostavku na mjesto predsjednika stranke










