Predstavnici Hrvatskih autocesta – Održavanja i naplate cestarina d.o.o. (HAC-ONC) u utorak su u Ogulinu okupili predstavnike cestarskih i interventnih služba kako bi predstavili mehanizaciju zimske službe te je istaknuto kako je svih 26 tehničkih ispostava spremno za zimske uvjete na cetama.

Voditelj operative HAC-ONC-a Nedjeljko Prskalo podsjetio je da danas stupa na snagu obveza uporabe zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Hrvatskoj, što se odnosi na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika.  Rekao je da je u svih 26 tehničkih ispostava sve spremno – mehanizacija i sredstva za posipavanje cesta, te da su s kooperantima i dobavljačima nafte i posipala potpisani ugovori.

Zadovoljan što se održavaju koordinacijski sastanci predstavnika Službe za inspekciju prometa, Odjela za preventivu cestovnog prometa MUP-a, Hrvatskih cesta, Hrvatskog autokluba te Hitne medicinske pomoći, Prskalo je rekao kako oni bitno pridonose boljoj prohodnosti i većoj sigurnosti, te da su takvi sastanci kao dio izvedbenog programa pravilnika o održavanju autocesta i obvezni.

Ravnatelj Sektora za održavanje HAC-ONC-a Ivica Križanić pokazao je sudionicima koordinacije dio od 175 kamiona s ralicama i spremnicima za posipavanje i nekoliko snježnih freza. Rekao je da je 15 traktora s ralicama spremno za odmorišta uz autoceste te da je novost tzv. mokro posipavanje, koje je još u fazi ispitivanja.

Većinu autocesta posipavat ćemo i dalje solju, ali u uvjetima kad je temperatura kolnika ispod 7 °C na nekim ćemo dionicama upotrijebiti otopinu kalcijeva klorida, što bi trebalo donijeti bitne uštede i ekološku korist jer suhu sol kovitlanje zraka odnosi s prometnice. Kontaktirao sam kolege u Austriji, oni još nemaju tu vrstu održavanja, ali probat ćemo pratiti sve pokazatelje, rekao je Križanić.

Kako je rekao voditelj Odjela inspekcije autocesta pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Dragutin Curman, svi planovi i koordinacije imaju cilj da službe napreduju, ali da se pritom vodi računa i o trošku. Svaka suradnja poboljšava uvjete i koristi putnicima i njihovoj sigurnost, ali treba je održavati ako je društvo može financirati. U redovitom održavanju cesta nedostaje svaka ‘prekobrojna’ kuna potrošena u zimskoj službi, rekao je Curman i podupro što se krutog posipavanja cesta prelazi na tekuće, rekao je Curman.

Ravnateljici Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu ravnateljica Maji Grbi-Bujević rečeno je da će njezine službe diljem Hrvatske dobiti izravne telefonske brojeve službi i kooperanata za održavanje svih cesta jer se za dolazak do pacijenta na neočišćenoj cesti gubi previše vremena. Tako će hitno i izravno moći pozvati bager ili ralicu, a ne kao dosad preko nekih stožera i slično.

Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Josip Mataija rekao je da je postavljena sva signalizacija te je najavio da će ove zime prvi put biti otvorena sva odmorišta uz autocestu kroz Liku, osim kod Jezerana, kako bi se mogli skloniti kamioni i druga vozila koja je potrebno isključiti iz prometa, što bi također trebalo pridonijeti boljem radu zimskih službi i prometu u cjelini.

Voditeljica informativnog centra Hrvatskog autokluba (HAK) Irena Čačić rekla je da se više ne bi trebala rušiti njihova internetska stranica pod pritiskom velikog broja pregleda, što se donedavno događalo.

Hrvatske ceste održavaju oko sedam tisuća kilometara državnih i županijskih cesta te granične prijelaze, a njihove su službe također spremne za zimu s 12 ugovornih izvoditelja, rekao je voditelj održavanja Hrvatskih cesta Dubravko Kušek.

Potpisani su ugovori sa svim kooperantima i dobavljačima, a dnevne, poludnevne i polutjedne vremenske prognoze redovito će se dostavljati tehničkim ispostavama na terenu i izvoditeljima.

Komentiraj

FOTO:Edina Zuko/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.