CANNES 10. DAN: Film Sean Penna izviždan i sasječen

Autor:

Nikome nije ugodno kada mu na projekciji filma za novinnare u Cannesu izviždaju film. A kada se to dogodi dvojici autora zaredom, dvojici autora čiji su se filmovi dugo čekali, onda to postaje simptomatično. Zviždali su Seanu Pennu za njegov novi film The Last Face. Nisu mu samo zviždali, čak su mu se smijali tijekom projekcije. Zviždali su, ali manje, i Nicolasu Windingu Refnu za njegov film The Neon Demon. A oba filma prikazani su u konkurenciji za Zlatnu palmu. Neće je dobiti, osim ako se žiri kolektivno ne najede bunike.

The Last Dance prvi je redateljski uradak Seana Penna od 2007. godine i filma Into the Wild, a osim što ga je publika ismijala, kritika ga je sasjekla, natječu se tko će ga više popljuvati. „Izgleda kao produženi Band Aid video“, „Najgora glumačka ostvarenja Charlize Theron i Javiera Bardema“, „Prazan koktel romanse i uvredljive izbjegličke pornografije“, pišu kritičari o filmu u kojem ovo dvoje glumaca glume liječnike koji se zaljubljuju jedan u drugog u ratu razorenoj Liberiji i Sudanu. Film je proglašen najgorim u ovogodišnjoj konkurenciji Cannesa, a zajedljivi na twitteru komentiraju kako nije čudo da su Charlize Theron i Sean Penn prekinuli nakon snimanja ovog filma. Njih dvoje, kao i ostali glumci, došli su u Cannes na premijeru filma, ali na konferenciji za novinare nisu rekli ništa osobito pametno, osim što je Penn rekao da neće komentrati negativne kritike filma jer film je završen i od takvih diskusija neće biti koristi. Nekako mi ih je bilo žao.

Film The Neon Demon danskog redatelja Nicolasa Windinga Refna ipak je nešto drugačiji, njemu se manje zviždalo, a kritika je u sukobu, jedni ga gaze, drugi ga smatraju odličnim filmom. Ako ništa drugo, svi se slažu da vizualno izgleda fascinantno i da je Elle Faning kao glavna glumica sjajna. Refn je za svoj rad svojedobni rekao „Ja sam pornograf koji snima ono u čemu uživa“. Ovog puta uživao je tako što je Elle Faning dao ulogu 16-godišnjeg modela koja želi uspjeti u Los Angelesu, a sve se pretvara u horor o vampirima sa scenama kanibalizma i ludog seksa. Refn bi se mogao naviknuti na zvižduke, to mu se u Cannesu dogodilo i s njegovim filmom „Only God Forgives“ iz 2013. godine. Međutim, na konferenciji za novinare Refn je izjavio kako je zadovoljan reakcijama pubike koje je nazvao punk rock reakcijama. „Ako mišljenja nisu podijeljena, što onda radimo ovdje?“, upitao je Refn novinare dodajući kako se umjetnost ne komentira kroz ocjene dobro ili loše.

Bilo je tu živahnih priča, poput one o drugom danskom redatelju Larsu von Trieru kojem je Refnov otac Anders bio montažer na mnogim fimovima. Kazao je kako je prilikom posljednjeg susreta Lars von Trier rekao Refnovoj ženi kako bi spavao s njom, a nakon što mu je Refn rekao „odjebi“, nakon čega je ovaj otišao pronaći „neku kurvu“. Temu svog filma The Neon Demon smjestio je u modni svijet koji poznaje jer je snimao reklame za mnoge modne brandove, pa i kampanju za H&M sa Davidom Beckhamom. Za modni svijet rekao je da je stravičan za živjeti u njemu, ujedno je i zastrašujući.

S lošim kritikama filma It’s Only the End of the World i dalje se ne miri redatelj Xavier Dolan pa je tako u intervjuu za britanski Guardian izjavio „Ako frajer koji je filmu Creed dao pet zvjezdica a filmu Brzi i žestoki četiri i pol zvjezdice kaže kako je Marion Cotillard dosadna u mom filmu, onda je to stvarno kraj svijeta“. Nije kraj svijeta, ali se zato bliži kraj filmskog festivala u Cannesu.

OZNAKE:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)