Do 2040. godine oko 50 posto domaćih brodova u obalnom linijskom pomorskom prometu kao pogonsko gorivo koristit će LNG, što hrvatskim brodogradilištima, ali i tvrtkama za izgradnju LNG infrastrukture, otvara tržište koje će u svjetskim okvirima dramatično rasti

Prihvatni LNG terminal na Krku u Omišlju može biti odlična prilika za snažan skok hrvatske brodograđevne industrije i ekspanziju domaćih brodogradilišta na svjetsko tržište plovila i infrastrukture za opskrbu LNG-om kao pogonskim gorivom, a dodatni zamah u tom smjeru može dati i najava prema kojoj će do 2040. oko 50 posto domaćih brodova u obalnom linijskom pomorskom prometu kao pogonsko gorivo koristiti upravo LNG. No preduvjet za realizaciju toga plana je izgradnja predviđenog broja tzv. “bunkering” postaja – stanica za opskrbu brodova ukapljenim prirodnim plinom (LNG) za pogon brodskih strojeva duž hrvatske obale i na unutrašnjim plovnim putevima. Potrebni zakonski okviri za to već postoje, podršku – u obliku sufinanciranja izrade potrebne dokumentacije – pružio je i EU, a na brodogradilištima je da se nametnu i pronađu svoje mjesto na tržištu koje će idućih desetljeća snažno rasti i otvarati nove mogućnosti i nove poslove, slijedeći ubrzani razvoj tehnologije korištenja LNG-a kao alternativnog goriva u sektoru pomorskog prometa…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj

FOTO:PIXSELL
PODIJELI
Sandra Carić Herceg, rođena 1963. godine u Zagrebu, dugogodišnji novinar sa profesionalnim iskustvom u dnevnim i tjednim listovima, novinskim agencijama i na portalima. Kao novinar radila u Slobodnoj Dalmaciji, surađivala u nekadašnjem tjedniku Nedjeljna Dalmacija, te kao dopisnik iz Hrvatske izvještavala za nezavisnu novinsku agenciju Beta (Srbija). Radila kao novinar na portalu Index, te kao glavni urednik web stranice Nautica Portal. Uže područje interesa: energetika.