Do 2040. godine oko 50 posto domaćih brodova u obalnom linijskom pomorskom prometu kao pogonsko gorivo koristit će LNG, što hrvatskim brodogradilištima, ali i tvrtkama za izgradnju LNG infrastrukture, otvara tržište koje će u svjetskim okvirima dramatično rasti

Prihvatni LNG terminal na Krku u Omišlju može biti odlična prilika za snažan skok hrvatske brodograđevne industrije i ekspanziju domaćih brodogradilišta na svjetsko tržište plovila i infrastrukture za opskrbu LNG-om kao pogonskim gorivom, a dodatni zamah u tom smjeru može dati i najava prema kojoj će do 2040. oko 50 posto domaćih brodova u obalnom linijskom pomorskom prometu kao pogonsko gorivo koristiti upravo LNG. No preduvjet za realizaciju toga plana je izgradnja predviđenog broja tzv. “bunkering” postaja – stanica za opskrbu brodova ukapljenim prirodnim plinom (LNG) za pogon brodskih strojeva duž hrvatske obale i na unutrašnjim plovnim putevima. Potrebni zakonski okviri za to već postoje, podršku – u obliku sufinanciranja izrade potrebne dokumentacije – pružio je i EU, a na brodogradilištima je da se nametnu i pronađu svoje mjesto na tržištu koje će idućih desetljeća snažno rasti i otvarati nove mogućnosti i nove poslove, slijedeći ubrzani razvoj tehnologije korištenja LNG-a kao alternativnog goriva u sektoru pomorskog prometa…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj