BOOKING.COM Trebamo poticati i stvarati više pozitivnih uzora za žene na području tehnologije

Autor:

Booking.com

Booking.com, jedna od najvećih svjetskih kompanija za e-trgovinu i vodćih tvrtka u svijetu digitalne tehnologije, objavila je rezultate globalnog istraživanja provedenog s ciljem boljeg shvaćanja percepcije žena zaposlenih na netehnološkim pozicijama u sektoru tehnologije.

Iako velik broj žena smatra rad u sektoru tehnologije vrlo privlačnim, podaci otkrivaju da je spolna pristranost prisutna i nije samo ograničena na žene zaposlene na radnim mjestima u sektoru informacijske tehnologije (IT) i inženjerstva.

Tehnologija je danas prisutna u svim segmentima poslovanja. Odjeli kao što su Ljudski resursi, Financije, Marketing i Služba za korisnike sve više zahtijevaju tehnološke kompetencije uz kompetencije nevezane uz sektor tehnologije, iskustvo i vještine. Istraživanje se bavi upravo tom pojavom i razjašnjava mitove, mišljenja i predrasude zbog kojih sektor tehnologije ne uspijeva privući više žena na raznim pozicijama.

Prema rezultatima istraživanja većina ispitanih žena smatra posao u sektoru tehnologije privlačnim, jer im daje slobodu inovativnosti (81%), dinamično radno okruženje (70%) i fleksibilno radno vrijeme (78%). Ostale prednosti zaposlenja u tehnološkoj kompaniji uključuju neformalan način odijevanja (69%) i manju hijerarhijsku strukturu (61%) u odnosu na druge branše.

Međutim, gotovo polovica (42%) žena na pozicijama izvan sektora tehnologije smatra da je spolna pristranost gora, nego što su očekivali. Postotak je još veći među ženama koje su na višim pozicijama na korporativnoj ljestvici, pri čemu 52% žena na višim menadžerskim pozicijama i 57% žena koje su dio izvršnih odbora tvrdi da su doživjele spolnu pristranost na radnom mjestu. Štoviše, gotovo polovica ispitanih žena (48%) smatra da su kao žene na poziciji nevezanoj uz sektor tehnologije naišle na manje poštovanja od muškarca na istoj poziciji.

“Premda nam je poznato da je broj žena na pozicijama programera i inženjera premalen, također znamo da na pozicijama izvan sektora tehnologije postoji nesrazmjer među spolovima. Smatram da je to povezano s mitom i percepcijom da nema dovoljno prilika za žene u sektoru tehnologije ako nemaju iskustva s programiranjem ili inženjerskim poslovima. Tehnološkim kompanijama potrebne su žene na tim pozicijama, ali im je također potreban veći broj žena na drugim ključnim pozicijama kao što su marketing i financije. Veći broj žena u područjima koja ne uključuju tehnologiju može pomoći motivirati i potaknuti žene u tehnološkom sektoru – ravnopravnost prelazi granice pozicija i funkcija”, rekla je Gillian Tans, generalna direktorica Booking.com-a.

Snažni ženskih uzori igraju ključnu ulogu u privlačenju žena u sektor tehnologije

Manjak ženskih uzora i vođa u tehnološkom sektoru neizostavno stvara prepreke za žene, pri čemu 90% ispitanica to smatra problemom. Isti postotak žena zaposlenih na pozicijama koje ne spadaju u područje tehnologije tvrdi da bi ih veći broj žena na vodećim pozicijama inspirirao da potraže priliku za razvoj u sektoru tehnologije. To dokazuje i činjenica da se više od trećine ispitanih žena (34%) slaže s činjenicom da bi ih program mentorstva potaknuo na razvoj karijere u tehnologiji. Međutim samo 20% njih tvrdi da im je poslodavac omogućio takvu priliku.

Poticanje promjene i ravnopravnost spolova počinju od vrha, stoga trebamo poticati i stvarati više pozitivnih uzora za sve žene na području tehnologije. Znamo da većina žena uočava sve prednosti rada u tehnološkom sektoru, a mi trebamo surađivati unutar sektora kako bismo potaknuli ostale žene da uđu u svijet tehnologije i pružiti im potrebnu podršku kako bi iskoristile svoj potencijal i postigle najbolje rezultate,” nastavila je Gillian Tans, generalna direktorica Booking.com-a.

Istraživanja pokazuju da neravnopravnost spolova počinje već tijekom zapošljavanja, pri čemu više od dvije trećine ispitanica smatra da paketi pogodnosti nisu prilagođeni ženama (68%) i da se muškarcima pruža više prilika za razvoj karijere u tehnološkom sektoru (75%).

Gotovo pola ispitanica (46%) smatra da ih se na poslu tretira drukčije zbog njihova spola, a postotak raste na 59% kada je riječ o ženama na pozicijama višeg menadžmenta i 58% za članice uprave. Povezanost između vodećih pozicija i neravnopravnost još je izraženija kada žene traže napredovanje u karijeri, pri čemu 57% žena na višim pozicijama smatra da nisu dobile istu priliku za promaknuće kao njihovi muški kolege, u odnosu na 37% žena na nižim pozicijama.

Istraživanja su pokazala da neravnopravnost spolova utječe i na samopouzdanje žena na poslu, pri čemu 1 od 3 žena priznaje da nije imala dovoljno samopouzdanja za traženje povišice. Osim toga, četvrtina ispitanica potvrdila je da im nije ugodno aktivno sudjelovati na poslovnim sastancima, a više od trećine (36%) priznalo je da smatra da se njihovo mišljenje ne uvažava.

Rezultati pokazuju da otklanjanje neravnopravnosti spolova tvrtkama pruža priliku da stvore učinkovitiju korporativnu kulturu i poboljšaju svoje poslovanje poticanjem raznolikosti i inovacija. Većina ispitanih žena smatra da bi zapošljavanje većeg broja žena poboljšalo poslovanje tvrtke (57%) i poboljšalo opće radno okruženje (68%). Istraživanje je otkrilo da su ključni faktori za inspiriranje žena da napreduju u karijeri u sektoru tehnologije poslodavci koji cijene ravnopravnost spolova i suradnja s osobama koje ih motiviraju da ostvare svoj puni potencijal.

Gotovo se sve ispitanice (92%) slažu da ih informacije o tome da njihov poslodavac jednako cijeni žene i muškarce inspirira da napreduju u karijeri, ali ih samo 46% vjeruje da je ravnopravnost spolova prioritet u njihovoj organizaciji. Osim toga, samo ih 31% smatra da imaju šefa koji ne pravi razliku prema spolovima, a samo ih 27% kaže da imaju jasnu viziju o tome kojim bi putem trebala ići njihova karijera.

“Kako bi otklonile neravnopravnost spolova, tehnološke tvrtke trebaju otkloniti negativnu percepciju radnog mjesta kojim dominiraju muškarci te imati kadrovsku politiku i pakete pogodnosti koji su ravnopravni za sve spolove kako bi jednostavnije zaposlile i zadržale ženski talent. Zbog toga smo nedavno uveli trening o nesvjesnoj pristranosti vezano uz spolove te implementirali brojne interne inicijative u odjelu za ljudske resurse kako bismo povećali svijest o izazovima s kojima se suočavaju žene i osigurali radnu kulturu koja će poticati žene da ostvare svoj puni potencijal,” rekla je Gillian Tans.

“Raznolikost je ključna za kulturu Booking.com-a i mi neprestano težimo tome da Booking.com učinimo tehnološkom tvrtkom s najvećom ravnopravnosti među spolovima u svijetu. Ravnopravnost spolova nastojimo potaknuti i izvan svoje organizacije. Ove smo godine pokrenuli nagradu Booking.com Technology Playmaker Awards kako bismo proslavili uspješne žene u sektoru tehnologije i utemeljili smo program sveučilišnih stipendija kako bismo pružili podršku studenticama koje žele pronaći posao u sektoru industrije. Čvrsto vjerujemo da tvrtke predano trebaju poticati ravnopravnost spolova kako bi se vještine i sposobnosti žena vrednovale i razvijale kao one u muškaraca,” zaključila je svoje izlaganje je Gillian Tans.

Istraživanje je proveo Booking.com na 761 ispitanici s osam tržišta koje na puno radno vrijeme rade u tehnološkoj tvrtki, ali ne na poziciji sektora tehnologije. Podaci su prikupljeni u četvrtom kvartalu 2016. godine.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.