BAČIĆ ‘Čim prije u proceduru poslati novi zakon o pomorskom dobru’

Autor:

Zagreb, 29.06.2017. - Nastavak sjednice Hrvatskog sabora. Na fotografiji Ivan Šuker, Branko Baèiæ. foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIÆ/ lsd

HDZ-ov saborski zastupnik Branko Bačić (HDZ) pozvao je u petak resorno ministarstvo i Vladu da čim prije u saborsku proceduru upute prijedlog novog zakona o pomorskom dobru.

To je nužno s obzirom na nove okolnosti koje se događaju na pomorskom dobru od donošenja tog zakona 2003. godine, rekao je Bačić u raspravi o prijedogu zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka koja je ‘skrenula’ na pitanje koncesija i koncesioniranja, prije svih Zlatnog rata.

Slučaj, odnosno afera Zlatni rat nastao je na temelju zakona o pomorskom dobru, ne na temelju zakona o koncesijama, odgovorio je Bačić Mostovu Miru Bulju koji je opet aktualizirao tu aferu i zahtjev da se Vladin prijedlog novog zakona o koncesijama uputi u treće čitanje, a lokalne ljude više uključi u odlučivanje.

Danas će se glasovati o tom zakonskom prijedlogu koji je prošao više nego uobičajenu demokratsku proceduru, rekao je Bačić i ustrajao da je, želi li se izaći u susret zahtjevima lokalne zajednice, odnosno ljudi s Brača, Koručule, nužno mijenjati zakon o pomorskom dobru, koji će propisati što i na koje vrijeme koncesionira država, a što županija, odnosno općina.

I nezavisna Anka Mrak Taritaš slaže se da je takav zakon hitan, dok Hrvoje Zekanović (Hrast) Bulju neizravno spočitava populizam i “krivo plasiranje” priče u javnost.

Onome tko daje koncesiju bitan je jedino ekonomski interes i tu priča staje, treba slušati lokalnu zajednicu, ali i pružiti priliku novim, mladim poduzetnicima, kaže Zekanović.

Zastupnici su pohvalili predloženi zakon o sigurnosnoj zaštiti luka i brodova koji se tiče hrvatskih luka u koje pristaju putnički i teretni brodovi u međunarodnoj plovidbi od 500 bruto registarskih tona i veći. Za sigurnosnu zaštitu luke odgovorni su lučka uprava, odnosno ovlaštenik koncesije, a to prije svega znači da moraju izraditi procjenu i plan sigurnosne zaštite. Ukupno 33 luke i 54 lučka operativna područja moraju imati takvu procjenu. Sigurnosne mjere koje zakon propisuje primjenjuje se i na 43 hrvatska putnička broda u u međunarodnoj plovidbi.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)