Ljubitelji automobila i svega onog što dolazi uz njih, mogli su prošle nedjelje u Mičevcu, u okolici Zagreba, uživati u jednoj od najmlađih disciplina vezanih za auto-moto sport, sve popularniji drift.

Iako se ne zna originalno podrijetlo drifta, njegov nastanak veže se uz Japan i sedamdesete godine 20. stoljeća. Prvo veliko službeno zabilježeno natjecanje van Japana održano je 1996. godine u Kaliforniji, a nakon njega je drift kao disciplina doživio veliku ekspanziju na području Sjeverne Amerike, Azije, Europe i Australije. Pojedina natjecanja u tim zemljama prati i po nekoliko desetaka tisuća gledatelja, a u nekim područjima izjednačen je s najpopularnijim lokalnim sportskim disciplinama. Neki od japanskih proizvođača automobila u svojoj ponudi imaju i automobile izrađene samo za tu disciplinu, jer je potražnja dovoljno velika da ostvari profit. Osim njih, i proizvođači guma izrađuju posebne pneumatike od smjese starih guma i PVC plastike, što je najbolji spoj istovremenog proklizavanja i prianjanja za površinu.

[quote_box_center]

  • Zaglušujuća buka motora, škripa guma, komadići asfalta i dimna zavjesa – ljubitelji automobila uživali su na sve popularnijem driftu
  • Ljubitelji automobila prošle nedjelje u Mičevcu mogli su uživati u jednoj od najmlađih disciplina vezanih za auto-moto sport, sve popularniji drift

[/quote_box_center]

LAIKU KOJI SE PRVI PUT SUSREĆE S TOM GRANOM MOTOSPORTEIMENTA, neće na prvi pogled biti jasno o čemu se tu zapravo radi. Staza nema kružni tok, natjecatelji se ne utrkuju jedan s drugim, a o konačnom pobjedniku ne odlučuje vrijeme kojim se prođe staza, nego opći dojam i ocjena koju donose suci, smješteni poput onih teniskih, na povišenoj tribini odmah pokraj staze. Ipak, ležernost i onih najmanje zainteresiranih, nestaje nakon što prvi vozač prođe stazom za vrijeme treninga. Zaglušujuća buka motora, škripa guma, komadići asfalta i dimna zavjesa ako se automobilom prođe dovoljno brzo pokraj označenih točaka (clipping point), bude interes svih prisutnih.

VOZAČI SU UGLAVNOM ENTUZIJASTI, a njihovu privrženost driftu najbolje karakterizira pogled na njihove automobile. Riječ je o posebno prerađenim vozilima gdje se posebna pozornost stavlja na ovjes i snagu motora, tako da neki od njih dosežu i preko 500 konjskih snaga, ali ljepota je u tome što to i ne mora biti jamac pobjede, kako se i pokazalo na kraju natjecanja. U razvijenijim zemljama svijeta utrke se voze i na posebnim, novim gumama, no za naše lokalne prilike tako nešto je još uvijek sanak pusti pa se kod nas do kraja uništavaju već upotrebljavane, rabljene gume. Tome se ne treba čuditi, jer se one ponekad mijenjaju nakon svakog odvoženog seta, u kojem se stazom prolazi dva ili tri puta.

Na driftu se uništavaju već upotrebljavane, rabljene gume FOTO: Saša Zinaja
Na driftu se uništavaju već upotrebljavane, rabljene gume
FOTO: Saša Zinaja

Specifičnost drifta je i ta da branici i gume frcaju na sve strane, jer se često u želji da se odvozi što bolje i brže, zapinje za kontrolne točke i gumene zidove postavljene duž staze. Kako bi se dodatno dobilo na atraktivnosti, nakon kvalifikacija koje se voze zasebno, natjecanje se nastavlja istovremenom vožnjom dvaju vozača, koji stazu prolaze skupa u razmaku od samo nekoliko metara. To ih ne sprječava da voze ‘na nož’, ponekad se dobije dojam da će se dodirnuti ili sudariti svakog trena, a ponekad izgledaju kao da se radi o sinkroniziranoj vožnji jer stazom prođu na gotovo identičan način. U tom slučaju sve moraju ponoviti, jer je nemoguće odrediti pobjednika. Da je naglasak na dojmu, potvrđuje i činjenica da se bira najljepši trenutak dana, koji može osvojiti i onaj vozač koji ni ne prođe kvalifikacije, ali je napravio potez koji ostaje u sjećanju.

ONIMA KOJI SU HTJELI OKUSITI DRIFT VOŽNJU IZ PRVE RUKE, na raspolaganju je bio drift-taxi, no ipak se vidjelo i osjetilo da se ne ide punim gasom, vjerojatno zbog povećane sigurnosti. No iako su se vozili sporije od natjecateljskog tempa, nitko se nije požalio da mu je vožnja bila spora ili nezanimljiva. Osim driftera, pažnju su privlačili i styleri, kreativni vlasnici koji svojim automobilima žele utisnuti svoj osobni štih, a najočitiji primjer za to bila je military uređena Opel Corsa koja je, bez premca, bila najveći mamac za posjetitelje.

Komentiraj