ANIMAFEST ‘Grand Prix “Noćnoj ptici” i “Crvenoj kornjači’

Autor:

Zagreb, 06.06.2017. - Stripovi u pokretu - poèeci", prva izložba posveæena u cijelosti interaktivnim stripovima, otvorena je u utorak u okviru Animafesta sa šest odabranih radova koji se èitaju na tabletima, dok je u odvojenom prostoru te zagrebaèke galerije predstavljen filmski set za "Ježevu kuæu" Eve Cvijanoviæ. 
Na fotografiji Eva Cvijanoviæ.
foto HINA/ Lana SLIVAR DOMINIÆ/ lsd

Grand Prix ovogodišnjeg Animafesta u kratkometražnoj konkurenciji osvojila je slovensko-hrvatska koprodukcija “Noćna ptica” Špele Čadež, a u dugometražnoj “Crvena kornjača” nizozemskog redatelja Mihaela Dudoka de Witta, objavljeno je u subotu navečer na  dodjeli nagrada u kinu Europa, kojom je završilo 27. izdanje Svjetskog festivala animiranog filma.

“Noćna ptica” nagrađena je, obrazložio je žiri Velikog natjecanja kratkometražnog filma, kao “prividno jednostavan, no iznenađujuće složen film koji podiže tradicionalnu animacijsku tehniku višeslojnog cut-outa na novu razinu”.

“Film koristi paralelno pripovijedanje pri premještanju između različitih percepcija kako bi učinkovito stvorio iznimno dirljivu ljudsku/životinjsku tragediju”, istaknuto je.

“Ova mi nagrada zaista znači puno, to je prva slovensko-hrvatska koprodukcija, nije bilo lako, ali želim zahvaliti cijeloj ekipi koja je radila na filmu i žiriju na prelijepim riječima”, rekla je Čadež, primivši nagradu.

Isti žiri dodijelio je Nagradu Zlatni Zagreb za kreativnost i inovativno umjetničko postignuće Jonathanu Vinelu za film “Martin plače”, melankoličnu priču o tinejdžeru kojega su napustili najbolji prijatelji i u kojoj “nasilna mašta kulture videoigara pronalazi novo značenje i ljepotu”.

“Vinel koristi disonantne kvalitete videoigara i filma te ih integrira na jedinstven i organski način, a njegovo majstorsko raspolaganje digitalnim filmskim sredstvima važnije je od učmale rasprave “je li machinima animacija”, ocijenio je žiri.

Nagrada Zlatko Grgić za najbolji prvi film napravljen izvan obrazovne institucije otišla je švedsko-estonskom filmu “Amalimbo” Juana Pabla Libossarta, kratkoj priči koja nas vodi “na prelijepo emocionalno putovanje kroz simboličan, nedefiniran, no jezivo poznat svijet čuda u koji bježimo kada se borimo s demonima i gdje, nakon svega, pronalazimo svoj unutarnji mir”.

Svaki od članova žirija dodijelio je i posebna priznanja svom favoritu  – Michaela Pavlatova finskom filmu “Bolne oči za beskonačnost”, Rosto španjolskom “Orogeneza”, Amid Amidi kanadskom “Promjena”, Nobuaki Doi njemačkom filmu “Rugoba”, dok je Marko Tadić svoje posebno priznanje odlučio dati “Ježevoj kući” Eve Cvijanović.

Ta je kanadsko-hrvatska koprodukcija o Ježurki Ježiću osvojila i  Nagradu publike Mr. M, za film iz programa Velikog natjecanja kratkometražnog filma.

“Nagrada publike najvažnija je nagrada, drago mi je da je moj film tako toplo primljen u Zagrebu”, napomenula je autorica, zahvalivši svom timu što su uložili toliko ljubavi, koju sada od publike dobivaju natrag.

Publika je od dugometražnih uradaka kao najbolji odabrala film  “Moj život kao tikvica” Claudea Barrasa, švicarskog redatelja koji je video-porukom poručio zagrebačkoj publici kako je sretan i ponosan što je dobio tu lijepu nagradu.

“Crvena kornjača” –  radosna razigranost i čudesna glazba

Žiri Velikog natjecanja dugometražnog filma – Natalia Lukinykh, Ben Mitchell i Simon Bogojević Narath dodijelio je Grand Prix filmu “Crvena kornjača” jer ga odlikuje “radosna razigranost vizualnog dijela i čudesne glazbe te neprijeporno majstorska animacija u izvedbi predane umjetničke ekipe koja je detalju i likovima posvetila nesvakidašnju razinu pažnje”.

Ocijenili su kako je riječ o filmu “koji slavi neumoljivu okrutnost prirode te njezinu ljepotu koja potvrđuje život”.

“Ovo je fantastično, hvala žiriju što je odabrao moj film među drugim izvrsnim ostvarenjima, na festivalu na kojemu sam posljednjih dana gledao mnogo odlične animacije i puno ljudske topline”, rekao je De Witt.

Posebna priznanja žiri je dodijelio filmovima “Louise na obali” Jean-Françoisa Laguioniea i “Djevojka bez ruku” Sebastiena Laudenbacha, obrazloživši kako je riječ o radovima “koji na predivan način propituju dublje teme ljudskosti, autorefleksije i samoočuvanja”.

“Iako su stilski različiti, karakteristične vizualne identitete oba filma resi promišljena i dirljiva pripovjedna struktura u čijoj srži stoje šarmantni ženski likovi”, ustvrdio je žiri.

Objedinjeni žiri Natjecanja studentskog filma i Hrvatskog natjecanja – Alberto Vazquez, Jana Jakoubek i Sandra Malenica uručio je Nagradu Dušan Vukotić za najbolji studentski film poljskom filmu “Mačkica” Renate Gasiorowske, nastalom na Nacionalnoj filmskoj školi u Lodzu.

“Feminizam je otišao korak dalje. Ustvari, feminizam se u ovom filmu nalazi točno ondje gdje treba – potpuno je otvoren, slobodan, spontan i, iznad svega, nama pred nosom na najdoslovniji mogući način”, stoji u obrazloženju.

“Razgovor o seksualnosti, osobito o ženskoj seksualnosti, još je uvijek tabu. Zato je ovaj film tako svjež, zabavan, osjetljiv i stvaran. Priča mu je tečna, crtež jednostavan, a zvuk i animacija izvrsni. Podsjeća na to da ženski „dijelovi tijela“ također imaju svoj život. Barem na filmu”, dodaje se.

Gasiorowska je zahvalila na nagradi Animafesta, kako je rekla, jednog od najintimnijih festivala na kojemu je bila.

Prema odluci istoga žirija, posebna priznanja pripala su filmovima “Summer’s Puke is Winter’s Delight” s japanskog Sveučilišta Tama Sawako Kabuki i “Soba moga oca” Nari Jang  (Južna Koreja, K’ARTS).

Za najbolji film Hrvatskog natjecanja žiri je odabrao “Manivald” Chintis Lundgren, nastao u estonsko-hrvatsko-kanadskoj koprodukciji, “zbog osobnog i jedinstvenog stila, zabavne radnje i, iznad svega, zbog analiziranja obiteljskih sukoba s duhovitim smislom za humor, no bez imalo drame”.

Posebna priznanja u toj selekciji primili su Božidar Trkulja za “Posljednji izazov” i Michaela Müller za najbolju manjinsku hrvatsku koprodukciju “Aerodrom”.

Nagradu za najbolji site-specific animirani rad prikazan na medijskoj fasadi Muzeja suvremene umjetnosti žiri (Vesna Meštrić, Leila Topić i Daniel Šuljić) dodijelio je Paulu Fletcheru za rad “Vožnja na posao” – “halucinantni spoj apstraktne animacije i figurativnih prizora koji potpuno zaokuplja perceptivni sklop promatrača”.

Posebno priznanje taj je žiri dodijelio filmu “Klima” umjetničkog kolektiva M_1300 (Marita Stanić i Maja Blažek).

Jednoglasnom odlukom žiri Natjecanja filmova za djecu dodijelio je svoju nagradu britanskom filmu “Ostaviti trag” Christine Susanne Nerland koji “na jedinstven način progovara o vrlo teškoj i neizbježnoj temi, te ostavlja utjehu i olakšanje nakon smrti bliske osobe, koja se, kako je prikazano u filmu, pretvara u svjetlost koja nas okružuje”.

Redateljica je, primajući nagradu, zahvalila na potpori svom profesoru i obitelji, te osobito djedu koji je odredio taj film.

Posebno priznanje dječji žiri – Gita Validžić Rožman, Tin Gregorić, Vid Valkaj, Matea Bračko i Jan Kožić, dao je norveškom filmu “Odd je jaje” Kristin Ulseth.

Ovogodišnje, 27. izdanje Svjetskog festivala animiranog filma – Animafesta u proteklih je sedam dana u natjecateljskim i popratnim programima predstavilo tristotinjak filmova iz cijelog svijeta, a održalo se na dvadesetak lokacija diljem grada.

“Bilo je jako intenzivno za nas, za autore i za publiku koja je bila odlična i brojna, a bilo je i jako puno dobre atmosfere”, rekao je zaključno Daniel Šuljić, umjetnički direktor Animafesta, čije će se sljedeće izdanje održati od 4. do 9. lipnja iduće godine.

Posljednju večer festivala u kinu Europa prikazan je izbor nagrađenih filmova s ovogodišnjeg izdanja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)