Eva Cvijanović, redateljica animiranog filma “Ježeva kuća”, predstavljenog u petak u okviru ovogodišnjeg Animafesta, rekla je kako poemu Branka Ćopića nije htjela samo doslovno adaptirati za film, nego i prenijeti osjećaj koji je legendarna slikovnica probudila u njoj i mnogim drugima na ovim prostorima.

“Bilo mi je važno ne samo napraviti filmsku verziju knjige, nego dobar film”, rekla je Cvijanović na predavanju o “Ježevoj kući”, filmu koji je nastao u produkciji zagrebačkog Bonobostudija i kanadskog Nacionalnog filmskog odbora.

“Kada sam se pitala kako adaptirati tako ikoničku knjigu, s ilustracijama koje svi jako dobro poznaju, znala sam da ju ne želim kopirati, nego da želim proizvesti osjećaje  koje je ona izazvala u meni”, dodala je.

Smatrala je kako će to najbolje postići trodimenzionalnošću, s lutkama napravljenima prema originalnim ilustracijama Vila Glihe Selana, ali uz manje izmjene.

“Htjela sam napraviti nešto posebno i ući još dublje u šumu, kao i da životinjski likovi ne budu previše slični ljudima, pa sam ih napravila bez odjeće”, rekla je redateljica Cvijanović.
Sve je lutke radila od filca, krošnje drveća od vune, a kamenje za Lijinu kuću nabavila je s Paga, Pelješca i sa Sljemena. “Svaki takav detalj bio je dodatni korak da sve bude još više autentično, to je ono što sam htjela za ovaj film”, napomenula je.

“Na Hreliću smo pronašli puno originalnih predmeta, malih keramičkih stvari, koje smo iskoristili za film, a što sigurno ne bismo mogli na nekom drugom buvljaku”, dodala je.​
Priča s “Ježevom kućicom” za nju počinje još u djetinjstvu – odrasla je u Sarajevu i kao mnogima to je djelo bilo neizostavan dio njezine knjižnice. Kada je zbog rata mora napustiti Sarajevo, pitanje doma postoje jedno od onih koje joj je obilježilo život. Najprije je s obitelji otišla u Hrvatsku, na Pelješac, odakle joj je majka, a potom i u Montreal, koji je odabrao njezin otac, filmski kritičar.

U Kanadi je upisala studij animacije, a kasnije i ušla u program kanadskog Nacionalnog filmskog odbora, u okviru kojega je dobila priliku početi raditi na filmu.Film je već prikazan na festivalu u Berlinu gdje je osvojio posebno priznanje dječjeg žirija.

“Nisam znala kako će reagirati djeca koja nisu odrastala s tim djelom, ali na kraju se pokazalo da su jako dobro razumjeli poruku koju ono prenosi i zato sam bila vrlo sretna”, ocijenila je.Nakon Zagreba film nastavlja svoj festivalski put u Annecyju.
Na predavanju je bio i kanadski veleposlanik u Hrvatskoj Daniel Maksymiuk, koji je rekao kako ga je impresionirala energija i kreativnost koja se osjeća oko tog filma. “Drago mi je da smo ostvarili tu suradnju i ona je primjer kako bi to trebalo izgledati ubuduće. To je prva hrvatska koprodukcija s NFB-om, a nadam se da će ih biti još puno”, rekao je.

Eva Cvijanović (1984.) je diplomirala na Sveučilištu Concordia, a uz animirane filmove radila je na dokumentarcima, lutkarskim filmovima, videoigrama. Uz “Ježevu kuću” snimila je “Survival of the Fittest”, “Morsku bolest”, “The Kiss”, “Once Upon a Many Time”, “Play”, što je bio njezin diplomski film te “The Wall”.

“Ježeva kuća” je njezin treći animirani film, za koji je angažirala ponajbolje hrvatske stop animatore Thomasa Johnsona, Ivanu Bošnjak i Dinu Karadžić te Darka Rundeka, Kennetha Welsha (Twin Peaks, Aviator), Radu Šerbedžiju i Tima Allena (Kralj lavova, Ljepotica i zvijer, Aladin).

U okviru Animafesta otvorena je i izložba “Kako se gradila Ježeva kuća”  u zagrebačkoj Galeriji ULUPUH, koja se može razgledati do subote, 10. lipnja. Izložen je filmski set na kojem je Cvijanović snimila “Ježevu kuću”, s bujnom šumom i lutkama iz filma, uz projekciju videa koji pokazuje rad na filmu, od kreiranja i oblikovanja likova te scenografije i pozadina.

Komentiraj


FOTO:HINA/ Lana SLIVAR DOMINIĆ/
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.