Američki televizijski imperijalizam je gotov, Europljani nadiru

Autor:

FOTO: MIA

NACIONAL JE U RIMU POSJETIO PRVI TALIJANSKI TELEVIZIJSKI SAJAM MIA koji je okupio svjetsku filmsku, televizijsku i dokumentarističku elitu s ciljem jačanja utjecaja europske produkcije

Prošlog tjedna u Rimu okupila se sila elitnih svjetskih televizijskih producenata, prodavača i kupaca sadržaja kako bi obilježili pokretanje novog televizijskog, filmskog i multimedijskog sajma nazvanog MIA (Mercato Internazionale dell’Audiovisivo). Sajam se najviše posvetio televizijskom sadržaju jer, kako su govorili brojni sudionici, američki televizijski imperijalizam više ne postoji, TV serije iz raznih europskih zemalja jednako su dobre kao i one američke, pa su se svi usuglasili s uzrečicom “Local is new Global”.

Lucia Milazzotto je direktorica MIA-e koja je za Nacional, jedini medij iz Hrvatske koji je bio pozvan u Rim, objasnila razloge za pokretanje novog sajma. “Ovaj projekt pokrenut je s talijanskim Udruženjem nacionalne audiovizualne industrije (ANICA) i s Udrugom televizijskih producenata (APT). Stvorili smo brend MIA kako bismo stvorili novi sajam. Zatim je u projekt uključena i talijanska udruga autora dokumentarnih filmova. Uključili smo u MIA-u kompletnu talijansku industriju s velikim brojem poznatih i najvažnijih svjetskih lica i velikim igračima u televizijskom svijetu. Želimo približiti i ujediniti film, televiziju i dokumentarce. I zato smo povezani s filmskim festivalom u Rimu, iako smo i drugačiji od festivala”, priča nam Lucia Milazzotto dok sjedimo na terasi hotela Boscolo u kojem se održavao veći dio MIA programa. Naime, istovremeno se u Rimu održavao i filmski festival koji je ambiciozno pokrenut 2006. Imao je tada namjeru konkurirati filmskom festivalu u Veneciji, pri čemu mu je proračun iznosio 17 milijuna eura. Međutim, nikada se nije razvio u tom smjeru, pa je ove godine imao proračun od samo 3,6 milijuna eura i znatno smanjene ambicije.

LUCIA MILAZZOTTO VJERUJE DA JE PRVA MIA pokazala da može biti veliki sajam, što je temeljila na broju gostiju koji su stigli iz 53 zemlje. “Zbog tako velikih brojki ostatak svjetske industrije nam mora vjerovati, pa možemo reći da je ovo početak putovanja”, rekla je. Ono što je bilo najzanimljivije tijekom MIA-e bili su razgovori koji su vodili predstavnici najjačih svjetskih televizijskih kompanija…

Više pročitajte u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)