MEDIACOM

Nacional otkriva detalje o mogućem hrvatskom kraku velike afere pranja novca preko marketinških agencija u BiH, u kojoj ključnu ulogu ima Neven Kulenović u slučaju koji mediji nazivaju i bosanskom Fimi medijom

Hrvatski ogranak velike marketinške agencije MediaCom pod sumnjom je da bi mogao činiti novi, dosad nepoznati krak korupcijske hobotnice u „aferi Gibraltar“ u Bosni i Hercegovini. Nacional je od upućenih izvora bliskih hrvatskoj policiji doznao da su se pojavile indicije o moguće spornoj suradnji agencije MediaCom i šefice zagrebačkog ureda te tvrtke Rajne Cuculić s Nevenom Kulenovićem protiv kojeg se u Bosni i Hercegovini vodi postupak u slučaju koji mediji u BiH nazivaju i bosanskom Fimi medijom. Nacionalovi izvori tvrde da je Neven Kulenović bio posrednik u poslovima u kojima su MediaCom i Rajna Cuculić pod sumnjivim okolnostima za neke svoje međunarodne klijente zakupljivali medijski prostor i možda i izvlačili dio novca koji je bio namijenjen oglašavanju u Bosni i Hercegovini.

KULENOVIĆ JE U BOSNI I HERCEGOVINI optužen da je pronevjerio oko pet milijuna eura koji su završili na računima pet kompanija i desetero pojedinaca iz Eroneta i vodećih bosanskih marketinških i TV kuća…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

REAGIRANJE ‘MediaCom nije uključen ni u kakve sumnjive transakcije i ne posluje u BiH’

“Poštovani g. Jelinić,

Obraćamo Vam se nastavno na članak pod naslovom „Agencija MediaCom pod sumnjom da je dio kraka afere „Gibraltar““ autora Borisa Bilasa objavljenog dana 18. listopada 2016. godine u tiskanom izdanju lista Nacional, kojem je naslovno društvo nakladnik, a Vi glavni urednik.

Individualiziranim citiranim navodima koji su sadržajno i činjenično posve neutemeljeni ili izvučeni iz konteksta, kao i insinuacijama u spornom članku, pričinjena nam je nemjerljiva neimovinska šteta povredom prava na čast, ugled i dobar glas.

Naime, u spornom se članku neistinito prikazuje društvo MediaCom Central Europe Zagreb d.o.o. (u daljnjem tekstu: MediaCom) i direktorica društva Rajna Cuculić osobno u tri potpuno različita i nepovezana konteksta na način koji sugerira čitav niz nezakonitosti i nepravilnosti u poslovanju, i to: (i) afere „Gibraltar“ o čemu se navodno vodi kazneni postupak u Bosni i Hercegovini, (ii) poslovnoj suradnji s gospodinom Brunom Bračunom te (iii) poslovnoj suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom. S obzirom na čitav niz neistina, negativnih konotacija i insinuacija o nezakonitosti i nepravilnosti u našem poslovanju, ovime želimo jasno istaknuti sljedeće: MediaCom nije uključen ni u kakve sumnjive transakcije te posluje transparentno, sukladno preuzetim obvezama i pravilima struke. MediaCom ne posluje i nije nikad poslovao na području Bosne i Hercegovine, bilo direktno ili indirektno, putem povezanog društva, podružnice ili osobe. Također, MediaCom nema u vlasništvu niti je ikada imao u vlasništvu bilo kakav oblik poslovanja u Bosni i Hercegovini, bilo direktno ili indirektno. WPP, u čijoj se globalnoj grupaciji MediaCom nalazi, također nema u vlasništvu bilo kakav oblik poslovanja u Bosni i Hercegovini, direktno ili indirektno uključen u djelatnost zakupa medija. Svi navodi i insinuacije u spornom tekstu koji MediaCom ili Rajnu Cuculić dovode u vezu s aferama u Bosni i Hercegovini ili nezakonitim poslovanjima u Republici Hrvatskoj, uključujući i naslov i podnaslove, su neistiniti.

Iako objavljeni tekst sugerira da je prethodno dana mogućnost i drugoj strani za očitovanje, to je učinjeno vrlo selektivno. Naime, neka su očitovanja prenesena netočno, a za brojne navode iz članka uopće nije provjerena informacija kod MediaCom-a odnosno Rajne Cuculić niti je zatraženo bilo kakvo očitovanje. Štoviše, ni MediaCom-u ni Rajni Cuculić nije predočena nikakva popratna dokumentacija radi očitovanja. Ovime to želimo ispraviti te se u nastavku očitujemo na te neprovjerene i netočne navode.

Rajna Cuculić nije izjavila za Nacional „Naši vlasnici WPP su na tržištu BiH prisutni preko jedne druge tvrtke kćeri i koliko mi je poznato, surađivali su s tvrtkom Plus media iz Banja Luke […]“ već je ta izjava netočno prenesena. Naime, Rajna Cuculić je izjavila da jedno društvo iz WPP grupacije ima ugovor o suradnji s agencijom Plus media iz Beograda, a da ta agencija da ima povezano društvo u Bosni i Hercegovini.

Nije zatražen komentar Rajne Cuculić na sljedeći navod: „Međutim, dio tvrdnji Rajne Cuculić opovrgava dokumentacija koju je Nacional dobio na uvid, a koja pokazuje da je MediaCom radio na tržištu Bosne i Hercegovine. Naime, ti dokumenti pokazuju da se Rajna Cuculić raspitivala o uvjetima oglašavanja na jednoj televiziji u BiH za jednog svog klijenta, a nudila je i da na tu televiziju prebaci određeni postotak budžeta svojih klijenata, što znači da je MediaCom nudio svoje klijente na tržištu Bosne i Hercegovine, iako je šefica zagrebačkog ureda za Nacional to demantirala.“

Rajna Cuculić nikad nije takvo što demantirala za Nacional, stoga je citirani navod kojim se očito pokušava diskreditirati izjave Rajne Cuculić neutemeljen na činjenicama. Naime, u ovoj se situaciji ne radi o više dokumenata („dokumenti“, kako se netočno spominje u članku) već o jednoj e-mail poruci koju je Rajna Cuculić poslala radi upita o cijenama oglašavanja u sklopu pripreme ponuda za natječaj na čije je sudjelovanje MediaCom pozvan, a u kojem u konačnici nije odabran. Kao što je i naprijed navedeno, MediaCom doista nikad nije poslovao ni pružao usluge na području Bosne i Hercegovine.

Također nije zatraženo očitovanje Rajne Cuculić na navodnu kaznenu prijavu podnesenu protiv MediaCom-a i Rajne Cuculić, o čijem smo sadržaju saznali upravo iz ovog članka. Naime, ni MediaCom ni Rajna Cuculić nisu upoznati s postojanjem ni sadržajem kaznene prijave koja je navodno protiv njih podnesena, budući da nisu kontaktirani od strane policije ili državnog odvjetništva s tim u svezi. Ukoliko je zaista podnesena kaznena prijava navedenog sadržaja, istu smatramo potpuno činjenično neutemeljenom. Osim toga, ovakvim objavljivanjem sadržaja kaznene prijave koja predstavlja službenu tajnu te s čijim sadržajem nisu upoznate osobe protiv kojih je ista navodno podnesena bez prethodne provjere ili mogućnosti za očitovanjem, neprimjereno se i netočno insinuiraju nepravilnosti u poslovanju MediaCom-a i Rajne Cuculić.

MediaCom nadalje nije uključen ni u kakve „sporne netransparentnosti unutar HTZ-a“ kako se neistinito insinuira stavljanjem MediaCom-a u kontekst prozivanja zamjenika ministra turizma Roberta Pauletića. Nije točno da se „na poslovanje MediaComa u svibnju ove godine žalio i zamjenik ministra turizma Robert Pauletić“, pri čemu se umetanjem veznika „i“ neistinito naglašava brojnost takvih komentara, već je u stvari zamjenik ministra turizma Robert Pauletić komentirao internu organizaciju i raspodjelu poslova unutar Hrvatske turističke zajednice, na što MediaCom ne može utjecati niti može komentirati. MediaCom se ne može i ne smije staviti u kontekst prozivanja „vodstva HTZ-a za rasipanje novca“ budući da je MediaCom zasebno društvo iz privatnog sektora kojem je ugovor s Hrvatskom turističkom zajednicom dodijeljen na zakonito provedenom javnom natječaju, a svoje ugovorne obveze uredno ispunjava.

Nastavno na sve naprijed navedeno, sukladno člancima 22. te 40. do 42. Zakona o medijima (Narodne novine 59/04, 84/11, 81/13) pozivamo Vas da bez odgode, na istom ili istovrijednom mjestu na kojem je objavljen sporni članak te na isti ili istovrijedan način na koji je objavljen sporni članak, bez ikakvih promjena i/ili dopuna, u integralnom tekstu objavite ovaj ispravak, kao i da uklonite sporni članak kao i sve moguće poveznice na isti s internetskih stranica Nacionala.

S poštovanjem,

MediaCom Central Europe Zagreb d.o.o.
Rajna Cuculić, direktorica”

Komentiraj

FOTO: MEDIACOM
PODIJELI
Rođen u Zagrebu 21. kolovoza 1978., novinarstvom se bavim od 2000. godine kada sam počeo pisati za sportski web portal Sportnet.hr. Nakon nekoliko godina u sportskom novinarstvu, 2009. godine prvi put dolazim u redakciju tjednika Nacional gdje radim na portalu www.nacional.hr, a povremeno pišem i za tiskano izdanje Nacionala. Sredinom 2011. s nekoliko drugih novinara Nacionala prelazim u tjednik Aktual, a od ožujka 2013. do lipnja 2014. bio sam zamjenik glavnog urednika poslovne dnevne novine Business.hr. U prosincu 2014. vraćam se u Nacional gdje pišem o aktualnim političkim i gospodarskim temama.